Μέχρι το τέλος του Ιουνίου του 2016 η Αίγυπτος σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει τη διάνοιξη ενός πλευρικού καναλιού στο East Port Said, κοντά στη Διώρυγα του Σουέζ, το οποίο θα επιταχύνει τη διαμετακόμιση και θα επιτρέπει την άμεση είσοδο στο λιμάνι για τα πλοία.
Ο Mohab Memish, επικεφαλής της Διεύθυνσης της διώρυγας του Σουέζ, δήλωσε την Τετάρτη, ότι η νέα βυθοκόρηση του καναλιού θα κοστίσει $36 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα $7,5 εκατομμύρια θα χρηματοδοτηθούν από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της Διώρυγας του Σουέζ (Suez Canal Container Terminal -SCCT). Η SCCT ανήκει κατά 55% στην Terminals APM, θυγατρική της Maersk Group.
“Κατασκευάζουμε το πλευρικό κανάλι, το οποίο θα επιτρέπει στα πλοία να εισέλθουν από την ανοιχτή θάλασσα απευθείας στο East Port Said”, δήλωσε ο Memish σε συνέντευξη Τύπου. Επί του παρόντος, τα πλοία που έρχονται μέσα από East Port Said πρέπει να ακολουθούν την κίνηση προς τη Διώρυγα του Σουέζ.
“Υπήρξε ένα πρόβλημα με τα πλοία που εισέρχονται στα East Port Said, που υποχρεώνονται να περιμένουν από επτά έως 10 ώρες για να εισέλθουν στο λιμάνι”, είπε ο Memish, προσθέτοντας ότι αναμένει το νέο κανάλι για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στο λιμάνι μέχρι το 2020 και να φτάσει τα 12 εκατομμύρια container.
Το νέο κανάλι θα έχει μήκος 9,5 χιλιόμετρα, 17 μέτρα βάθος, και 250 μέτρα πλάτος και το συνολικό κόστος του έργου θα είναι $60 εκατομμύρια, σύμφωνα με μια ανακοίνωση της SCCT.
Τον Αύγουστο η Αίγυπτος δρομολόγησε ένα αξίας $8 δισ, έργο επέκτασης του καναλιού που αναμένεται να φέρει $13,23 δισ. σε ετήσια έσοδα μέχρι το 2023, ενώ το 2014 αυτά έφταναν τα λίγο πάνω από $5 δισ.
Διαβάστε επίσης: Η Νέα Διώρυγα του Σουέζ κατά τη διάρκεια των έργων