Ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Αμοργού, από τον πλοίαρχο του Ε/Γ – Ο/Γ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ» Ν. Π. 10576,στον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι Καταπόλων Αμοργού, ότι κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου από Νάξο για Ηράκλεια – Σχοινούσα – Κουφονήσι – Δονούσα –Αιγιάλη – Κατάπολα, δεν ήταν δυνατό να προσεγγίσει τους λιμένες Δονούσας και Αιγιάλης Αμοργού λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή.
Στον λιμένα Αιγιάλης Αμοργού θα αποβιβάζονταν δύο (02) επιβάτες οι οποίοι θα προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της εταιρείας.
Την περαιτέρω απελευθέρωση του κλάδου της ακτοπλοΐας αλλά και τη μείωση των οργανικών συνθέσεων αναμένεται να ζητήσει η τρόικα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά τις επικείμενες διαπραγματεύσεις που αναμένεται να αρχίσουν το επόμενο διάστημα.
Η τρόικα έχει αποστείλει ήδη τα σχετικά «αιτήματα» στο υπουργείο Ναυτιλίας, οι υπηρεσίες του οποίου προετοιμάζονται να δώσουν τις απαντήσεις στη βάση των κατευθύνσεων της πολιτικής ηγεσίας, η οποία υποστηρίζει ότι με το νόμο 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις» έγινε ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας.
Οπως σημειώνουν στη «Ν» πηγές του υπουργείου, το κύριο ζητούμενο για το επόμενο διάστημα είναι να μελετηθούν οι επιπτώσεις των αλλαγών που επέφερε ο νόμος 4150 που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2013 και στη συνέχεια να εξεταστούν τυχόν νέες ρυθμίσεις. Την άποψη αυτή αναμένεται να υποστηρίξουν οι επιτελείς του υπουργείου και στα κλιμάκια της τρόικας.
Ανάλογη είναι η θέση του υπουργείου Ναυτιλίας και για το αίτημα μείωσης των οργανικών συνθέσεων που θέτει η τρόικα.
Επισημαίνεται ότι στο «Μνημόνιο Συνεννόησης στις Συγκεκριμένες Προϋποθέσεις Οικονομικής Πολιτικής» του Ιουλίου αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2013 θα αξιολογήσουμε, σε διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, την επίπτωση των πρόσφατων εργασιακών μεταρρυθμίσεων στο ναυτιλιακό τομέα και θα κάνουμε περαιτέρω βήματα για να ενδυναμώσουμε την ανταγωνιστικότητά του, συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης της ευελιξίας στις εργασιακές ρυθμίσεις».
Το υπουργείο, όπως έχει δηλώσει στη «Ν» ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δεν προτίθεται να λάβει περαιτέρω μέτρα, καθώς -όπως υπογράμμισε- ήδη έγινε μία δραματική μείωση, που νομοθετήθηκε πέρυσι την άνοιξη, στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας. Ο κ. Βαρβιτσιώτης θέλει να δει πώς θα λειτουργήσει στην πραγματικότητα η ρύθμιση και στη συνέχεια «σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) θα δούμε εάν χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις».
ΣΕΕΝ: Εχουμε δρόμο
Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η ακτοπλοΐα επιμένει ότι ο νόμος 4150 ελάχιστα βελτίωσε τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει ότι είναι αναγκαίος ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου και εμμένει στις θέσεις του για ουσιαστικές αλλαγές.
Οι ακτοπλόοι έχουν καταθέσει μία σειρά αιτημάτων στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, που αφορούν τόσο το καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων όσο και το θεσμικό πλαίσιο για τις άγονες γραμμές αλλά και τις οργανικές συνθέσεις.
Σε ό,τι αφορά τις συνθέσεις, αυτό που ζητούν είναι να υπάρξει ρύθμιση και στα πλοία της ακτοπλοΐας ανάλογη με αυτή που υπήρξε για τις γραμμές της Αδριατικής, με τη διευκρίνιση ότι για τον υπολογισμό του αριθμού των μελών του πληρώματος θα λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες λειτουργίας των σωστικών μέσων.
Επίσης ζητούν αλλαγές στο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων καθώς και την κατάργηση της ρύθμισης που αναφέρεται στην ανώτατη τιμολόγηση των εισιτηρίων στην οικονομική θέση, αφού δεν υφίσταται πλέον τέτοιος διαχωρισμός στα πλοία. Επίσης ζητείται και η κατάργηση της κρατικής παρέμβασης στην τιμολόγηση των προϊόντων που πωλούνται επί των πλοίων.
Τέλος, ένα θέμα που έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κλάδο είναι οι υποχρεωτικές εκπτώσεις στα εισιτήρια που προβλέπονται από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Η ακτοπλοΐα ζητεί την κατάργησή τους ή τουλάχιστον να προβλέπεται η υποχρέωση αποζημίωσης της εταιρείας στις γραμμές όπου ισχύει η ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων.
naftemporiki.gr
Υπό πίεση βρίσκεται για τέταρτη συνεχή χρονιά η ελληνική ακτοπλοΐα, αφού ούτε η κίνηση φαίνεται να αυξάνεται τους δύο πρώτους μήνες του καλοκαιριού, με φωτεινό σημάδι τη μείωση των μέσων τιμών του πετρελαίου κατά 10% κατά μέσα όρο στο επτάμηνο.
Την ίδια στιγμή, με απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω της καλοκαιρινής περιόδου προειδοποιεί η ΠΝΟ με εξώδικο που απέστειλε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Η ΠΝΟ ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να ακυρώσει την πρόσφατη υπουργική απόφαση που επιτρέπει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων στη ναυτιλία, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν εν ενεργεία ΣΣΕ ανά κλάδο.
Ένα σενάριο που προκαλεί «εφιάλτες» στις εταιρείες της ακτοπλοΐας, αλλά και στον τουριστικό κλάδο εν γένει, αφού εάν τα πλοία παραμείνουν δεμένα στο τέλος Αυγούστου, αυτό θα ισοδυναμεί με καταστροφή.
Επίσης στο ίδιο εξώδικο ζητά την απόσυρση άλλων υπουργικών αποφάσεων που προβλέπουν τη μείωσης της σύνθεσης πληρωμάτων στα πλοία της Αδριατικής, καθώς και την αποπληρωμή όλων των ναυτεργατών στους οποίους οφείλονται μισθοί από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ταυτόχρονα η «ελληνονοϊταλική ναυμαχία» στην Αδριατική συνεχίζεται, ανάμεσα στον όμιλο Γκριμάλντι και τις ελληνικές εταιρείες. Σημειώνεται ήδη ότι οι δύο από τις τέσσερις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας, η Attica Συμμετοχών και η ΑΝΕΚ, ΑΝΕΚ-1,16% συνεργάζονται ήδη στη διεθνή γραμμή «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα», ώστε να αντέξουν τον έντονο ανταγωνισμό που ασκεί ο ιταλικός όμιλος, ο οποίος έχει πολύ μικρότερο λειτουργικό κόστος λόγω της ιταλικής σημαίας.
Επίσης συνεργάζονται και στην ακτοπλοϊκή γραμμή «Πειραιάς – Ηράκλειο», όπου είναι και η βάση των Μινωικών Γραμμών, ΜΙΝΟΑ στην οποία είναι μεγαλομέτοχος ο όμιλος Γκριμάλντι.
Σημειώνεται επίσης ότι οι Μινωικές έχουν ζητήσει δύο φορές από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να βάλουν πλοίο στα Χανιά, που είναι η βάση της ΑΝΕΚ. Αίτημα το οποίο έχει απορριφθεί δύο φορές από το ΣΑΣ ως εκπρόθεσμο.
Τέλος, εξελίξεις είχαμε πρόσφατα και στην τέταρτη (όχι σε σχέση με το μέγεθος του στόλου) μεγάλη εταιρεία στην Ελλάδα, στη Hellenic Seaways, στην οποία πρόσφατα άλλαξε η διοίκηση της εταιρείας και στην οποία ο όμιλος Γκριμάλντι ελέγχει το 33,35%.
Η κίνηση
Ούτε το 2013, όπως δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, φαίνεται ότι θα πάρουν οι εταιρείες της ακτοπλοΐας ανάσες. Η κίνηση βρίσκεται περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2012, και πολύ πίσω από τα δεδομένα του 2009.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λιμάνι του Πειραιά όπου τον Ιούλιο του 2009 (1 – 29) είχαν ταξιδέψει 1,25 εκατ. επιβάτες, το 2010 έπεσαν στο 1,14 εκατ., το 2011 ακόμα περισσότερο, στο 1,08 εκατ., το 2012 στις 895.298 και φέτος έχουν ταξιδέψει 866.331.
Αντίθετα, σε σχέση με πέρυσι ελαφρά αύξηση σημειώνει η κίνηση για τον Αργοσαρωνικό, αφού έχουν επιβιβαστεί 317.947 επιβάτες από 298.831 πέρυσι.
Τα προβλήματα
Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης: «Ο πρόσφατος νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή διαπραγματεύεται ένα πολύ μικρό μέρος του συνολικού προβλήματος, μόλις το 5%.
Πολύ σοβαρά θέματα, όπως η μείωση του ΦΠΑ και ο έλεγχος των επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα καύσιμα, δεν αφορούν το ΥΝΑ αλλά άλλα υπουργεία τα οποία δεν δείχνουν το ανάλογο ενδιαφέρον.
Παράλληλα, η τρόικα που δυστυχώς ενδιαφέρεται μόνο για το εργασιακό κόστος, αδυνατεί να κατανοήσει την ανάγκη λήψης μέτρων ανάπτυξης με τη μείωση του ΦΠΑ και του κόστους ταξιδίου, γεγονός που θα είχε πολλαπλά θετικά αποτελέσματα στην αύξηση της κίνησης και του τουρισμού μας γενικότερα».
Για την Αδριατική
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει προχωρήσει στην υπογραφή υπουργικών αποφάσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του υπό ελληνική σημαία επιβατηγού πλοίου στην Αδριατική, ενώ με άλλη απόφασή του καταργεί ένα μεγάλο μέρος υποχρεωτικών εκπτώσεων, που οι ακτοπλόοι τις θεωρούν καταχρηστικές.
naftemporiki.gr
Άμεσα στην περιοχή έσπευσε πλωτό περιπολικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. το οποίο εντόπισε και ρυμούλκησε με ασφάλεια το ανωτέρω σκάφος στη μαρίνα Καλλιθέας (Τζιτζιφιές) .
Προανάκριση διενεργείται από το Ι΄ Λιμενικό Τμήμα Φλοίσβου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.
Μια ακόμη προβλήτα ικανή να υποδέχεται κρουαζιερόπλοια και μεγάλα γιοτ αποκτά πλέον το λιμάνι του Ηρακλείου. Με μια παρέμβαση χαμηλού κόστους για την αναβάθμιση των υποδομών στο λιμάνι η προβλήτα 3 του λιμανιού προετοιμάστηκε κατάλληλα προκειμένου να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο το κρουαζιερόπλοιο της Louis, Orient Queen σε συνεννόηση και με τη διοίκηση της εταιρίας.
Συγκεκριμένα τοποθετήθηκαν jerseys για την επανοριοθέτηση της προβλήτας καθώς επίσης φορητές πόρτες και ανθρωποθυρίδες ενώ ταυτόχρονα σχεδιάστηκε και λειτούργησε και ένα νέο παρκινγκ για τα τουριστικά λεωφορεία των εκδρομών.
portnet.gr
Την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση των πρώτων τεσσάρων τουριστικών λιμανιών του Αργοσαρωνικού, μέσω συμβάσεων μακροχρόνιας παραχώρησης σε ιδιώτες, δημοσιοποίησε, χθες, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Στην πρώτη αυτή ομάδα από τα συνολικά 23 τουριστικά λιμάνια που μπαίνουν σε φάση αξιοποίησης, περιλαμβάνονται η μαρίνα του Αλίμου, το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, μέρος του λιμένος Υδρας, μέρος του λιμένος Πόρου και το τουριστικό καταφύγιο του Πόρου.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος το αργότερο μέχρι τις 17:00 (GMT +2) της 15.05.2013. Το Ταμείο θα δεχθεί αιτήσεις για διευκρινίσεις το αργότερο μέχρι τις 17.00 (GMT+2) της 26.04.2013.
Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα και κοινοπραξίες/συμπράξεις ή και εξωχώριες (off shore) εταιρείες. Με βάση την προκήρυξη «Ενδιαφερόμενα Μέρη», πρέπει να πληρούν και να αποδεικνύουν τα παρακάτω οικονομικά κριτήρια (κατά τα τρία τελευταία ελεγμένα οικονομικά έτη):
Μέσο όρο ετήσιων ενοποιημένων ιδίων κεφαλαίων (το σύνολο των ενοποιημένων στοιχείων ενεργητικού μείον το σύνολο των ενοποιημένων υποχρεώσεων) τουλάχιστον δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ (15.000.000 ευρώ).
– Σε περίπτωση κοινοπραξίας/ σύμπραξης, τα κριτήρια χρηματοοικονομικής ικανότητας θα πληρούνται, εφόσον το σταθμισμένο σύνολο, υπολογιζόμενο αθροίζοντας τα οικονομικά κριτήρια για κάθε μέλος της κοινοπραξίας/σύμπραξης, λειτουργεί υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτει ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις τουλάχιστον ενός οικονομικού έτους.
– Εφόσον πρόκειται για εταιρεία ιδιωτικού επενδυτικού κεφαλαίου, τα κριτήρια χρηματοοικονομικής ικανότητας θα βασίζονται επί του συνόλου των ενεργών και μη επενδυμένων κεφαλαίων του τελευταίου οικονομικού έτους, τα οποία θα πρέπει να ξεπερνούν τα τριάντα πέντε εκατομμύρια ευρώ.
– Εφόσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο, αυτό πρέπει να αποδεικνύει προσωπική και άμεση κυριότητα και κατοχή επί διαθεσίμων, ρευστών και ελεύθερων από βάρη περιουσιακών στοιχείων (ίδια κεφάλαια), συνολικής αγοραίας αξίας τουλάχιστον δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ.
Το αντικείμενο αξιοποίησης της πρώτης αυτής ομάδας τουριστικών λιμανιών αφορά τα εξής:
Μαρίνα Αλίμου: Η χερσαία ζώνη της μαρίνας, όπου αναπτύσσονται οι κυριότερες δραστηριότητες και υπηρεσίες της, καλύπτει επιφάνεια περίπου 170.000 τ.μ. Η συνολική χωρητικότητα είναι 1.100 σκάφη.
Μέρος του λιμανιού της Υδρας: Με βάση το σχεδιασμό, μέρος του λιμανιού θα χωροθετηθεί ως τουριστικό καταφύγιο, με μήκος κρηπιδοτοίχων που θα κυμαίνεται από 110 έως 200 μ., με ωφέλιμο βάθος – 4 μ. κάτω από τη μέση στάθμη της θάλασσας (MSL). Η συνολική εκτιμώμενη χωρητικότητα του τουριστικού λιμένα υπολογίζεται στα 60 σκάφη.
Μέρος του λιμανιού του Πόρου και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου: Το τουριστικό καταφύγιο του Πόρου αποτελείται από μια χερσαία ζώνη έκτασης 745 τ.μ. και μια θαλάσσια ζώνη 9.890 τ.μ., με χωρητικότητα 53 σκαφών.
Το τουριστικό καταφύγιο της Νέας Επιδαύρου: Η χερσαία ζώνη του αγκυροβολίου υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 2.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη υπολογίζεται στα 9.500 τ.μ. Η συνολική χωρητικότητα του αγκυροβολίου είναι 40 σκάφη.
naftemporiki.gr
Το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Σμύρνη» με σημαία Λιβερίας της εταιρείας Dynacom Tankers Management LTD του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, που είχε καταλάβει άγνωστος αριθμός πειρατών 300 ναυτικά μίλια ανατολικά του Ομάν, απελευθερώθηκε μετά από δέκα μήνες.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από την Τουρκία, μεταφέροντας 135.000 μετρικούς τόνους πετρελαιοειδών.
Η Dynacom Tankers Management LTD σε ανακοίνωσή της ευχαριστεί το πλήρωμα, τις οικογένειές τους, αλλά και τους υπαλλήλους της εταιρείας, που παρείχαν υποστήριξη σε αυτή τη μακρά δοκιμασία.
Πληροφορίες διεθνών πρακτορείων κάνουν λόγο για την καταβολή λύτρων από την εταιρεία στους πειρατές, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται από την Dynacom Tankers.
Το πλοίο είχε πλήρωμα Ελληνα καπετάνιο και μηχανικό 14 Φιλιππινέζους, 11 Ινδούς και έναν Ρουμάνο.
defencenet.gr
Χωρίς φαγητό, τρεχούμενο νερό και… τουαλέτα έχουν μείνει οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιου, το οποίο παραμένει ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης στον Κόλπο του Μεξικού, μετέδωσε το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN.
Το «Carnival Triumph» βρίσκεται περίπου 240 χλμ. ανοικτά της χερσονήσου του Γιουκατάν, με τον κυβερνήτη και το πλήρωμα να αναμένουν την έλευση δύο ρυμουλκών, προκειμένου το κρουαζιερόπλοιο να οδηγεί με ασφάλεια στο λιμάνι της παραθαλάσσιας πόλης Προγκρέσο.
Όλα ξεκίνησαν τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής, όταν το σύστημα πρόωσης τέθηκε εκτός λειτουργίας ύστερα από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο μηχανοστάσιο κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.
Δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματίες, ωστόσο το «Carnival Triumph» δεν πρόκειται να πιάσει λιμάνι πριν την Τετάρτη, γι αυτό και ήδη ένα άλλο πλοίο της ίδια εταιρείας μετέφερε στους επιβάτες τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.
Αντικρουόμενες απόψεις
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα αμερικανικά τηλεοπτικά δίκτυα, οι απόψεις… διίστανται για το τι τελικά επικρατεί μέσα στους χώρους του πλοίου, καθώς ο κάθε επιβάτης εκφράζει τη δική του γνώμη.
Η Melinda Ramos, της οποίας ο πατέρας βρίσκεται στο «Carnival Triumph» τόνισε πως το ηθικό των περισσότερων επιβατών παραμένει ακμαίο, ενώ δεν λείπουν περιπτώσεις που αρκετοί το διασκεδάζουν με την ψυχή τους.
Ο Brent Nutt έχει διαφορετική άποψη. Η σύζυγός του καταγγέλλει πως δεν υπάρχει πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και τουαλέτα.
Το κρουαζιερόπλοιο απέπλευσε την περασμένη Πέμπτη από το Γκάλβεστον του και ήταν προγραμματισμένο να επιστρέψει τη Δευτέρα. Συνολικά, επιβαίνουν σε αυτό 3.143 άνθρωποι (μαζί με το πλήρωμα) και μόλις το πλοίο πιάσει λιμάνι στο Προγκρέσο, οι επιβάτες θα επιστρέψουν πίσω στο Τέξας με αεροπλάνο.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι δύο προγραμματισμένες για την άλλη εβδομάδα κρουαζιέρες αναβάλλονται μέχρι νεωτέρας. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι παρόμοιο σε πλοίο της εταιρείας «Carnival». Τον Νοέμβριο του 2010, ένα κρουαζιερόπλοιο παρέμεινε ακυβέρνητο για τρεις ημέρες στον Ειρηνικό Ωκεανό, ύστερα από πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο.
zougla.gr
Μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία επιβατών προκλήθηκε την Κυριακή στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της γραμμής του Αργοσαρωνικού λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών αλλά και λόγω βλάβης, που παρουσιάστηκε το απόγευμα σε «ιπτάμενο δελφίνι».
Η αρχή έγινε το πρωί της Κυριακής όταν ο πλοίαρχος του επιβατηγού- οχηματαγωγού «Ποσειδών Ελλάδας» ενημέρωσε το λιμεναρχείο Αίγινας ότι δεν μπορούσε να προσεγγίσει το πλοίο στο λιμάνι Σκάλας Αίγινας λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που καθιστούσαν επισφαλή την προσέγγιση.
Έτσι, το πλοίο συνέχισε το ταξίδι για το δρομολόγιό του αφήνοντας… αμανάτι στο λιμάνι της Σκάλας 28 επιβάτες, που περίμεναν προς επιβίβαση. Επίσης, 21 άτομα επρόκειτο να αποβιβαστούν από το πλοίο.
Το μεσημέρι ήταν η σειρά του «ιπτάμενου» «XXIX» να ενημερώσει το λιμεναρχείο Αίγινας ότι δεν μπορούσε να προσεγγίσει στο Μεγαλοχώρι Αγκιστρίου λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Έτσι, συνέχισε το δρομολόγιό του ενώ στο Μεγαλοχώρι περίμεναν για επιβίβαση 33 επιβάτες ενώ επρόκειτο να αποβιβαστούν 18.
Το απόγευμα, το ίδιο «ιπτάμενο» ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από Πειραιά για Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες, Ερμιόνη, Πόρτο Χέλι με 37 επιβάτες ενώ έπλεε μέσα στο λιμάνι του Πόρου παρουσίασε βλάβη στην δεξιά κύρια μηχανή.
Το πλοίο κατέπλευσε αυτοδύναμα στον Πόρο, όπου από το λιμεναρχείο απαγορεύτηκε ο απόπλους, μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη και να προσκομιστεί πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης από τον Νηογνώμονα που το παρακολουθεί, ενώ οι επιβάτες επρόκειτο να προωθηθούν στους προορισμούς τους με άλλα πλοία.
pireas2day.gr