Αλιευτικό σκάφος συγκρούστηκε με πλοίο μεταφοράς κοντέινερ καθώς έφτιαχνε την γυροσκοπική του πυξίδα εν πλω (Video)

Σύμφωνα με τα ευρήματα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών, η έρευνα για την σύγκρουση μεταξύ ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ενός αλιευτικού σκάφους, που είχε ως αποτέλεσμα ζημιές άνω των 6 εκατομμυρίων δολαρίων, αποκάλυψε ότι προκλήθηκε από την ελλιπή συντήρηση και την μη επαρκή τήρηση φυλακής στη γέφυρα.

Το ατύχημα συνέβη τον Οκτώβριο του 2022 μεταξύ του MSC Rita, το οποίο βρισκόταν εν πλω με νότια πορεία στον Ατλαντικό, και το αλιευτικό Tremont. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν η βύθιση του αλιευτικού σκάφους, χωρίς ευτυχώς να αναφερθεί κάποιος τραυματισμός, με τα 13 μέλη του πληρώματος να διασώζονται από παραπλέοντα πλοία και ένα ελικόπτερο της ακτοφυλακής.

Η NTSB κατηγόρησε το Tremont για τη σύγκρουση, αφού ένα μέλος του πληρώματος είπε ότι εκείνη την στιγμή προσπαθούσαν να επισκευάσουν την γυροσκοπική πυξίδα, την στιγμή που το αλιευτικό σκάφος βρισκόταν εν πλω με τον αυτόματο πιλότο.

Ο αυτόματος πιλότος εξαρτάται από τα δεδομένα που λαμβάνει από τη γυροσκοπική πυξίδα, επομένως η προσπάθεια της ρύθμισης ή της επισκευής της γυροσκοπικής πυξίδας την στιγμή που το σκάφος βρισκόταν εν πλω οδήγησε στο να αλλάξει πορεία και να κατευθυνθεί προς το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Rita.

Η έκθεση NTSB ανέφερε ότι το ατύχημα συνέβη λόγω των εργασιών, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα όταν πραγματοποιούνται ταυτόχρονα.

Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της καλής διαχείρισης αυτών των λειτουργιών για την ασφάλεια του σκάφους και εκείνων που πλέουν κοντά του.

Πρόσθεσε ότι τα πληρώματα θα πρέπει να εντοπίζουν τέτοιους κινδύνους πριν ξεκινήσουν να εργάζονται σε εξοπλισμό που μπορεί να επηρεάσει κάποιον άλλον, όπως αισθητήρες που στέλνουν πληροφορίες στον εξοπλισμό ενός σκάφους.

Διαπιστώθηκε επίσης ότι το Tremont χρησιμοποιούσε ένα απαρχαιωμένο σύστημα VHF για να ειδοποιήσει για βοήθεια. Η NTSB είπε ότι τα σύγχρονα συστήματα VHF διαθέτουν την δυνατότητα ψηφιακής επιλεκτικής κλήσης που ειδοποιεί τις αρχές έρευνας και διάσωσης και στέλνει αυτόματα τη θέση του πλοίου με το πάτημα ενός κουμπιού.

Διαβάστε ακόμα