ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Άνοδο στις τιμές των VLCC- Πρωταγωνιστές στις αγοροπωλησίες οι έλληνες εφοπλιστές

Υψηλή συνεχίζει να είναι η αγορά των ,μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα των VLCC, παρά τις πρόσφατες μειώσεις των τιμών των ναύλων, όπου όπου βρίσκονται αυτή την στιγμή κάτω από περίπου 80.000 δολάρια την ημέρα. Οι τιμές για τα μεταχειρισμένα VLCCs αυξήθηκαν κατά περίπου 15% από τα μέσα Σεπτεμβρίου. Ο πραγματικός αριθμός όλων των ειδών των πλοίων που άλλαξαν χέρια αυτό τον μήνα ήταν μικρός.

Για ακόμη μια φορά τα δεξαμενόπλοια MR είναι στην πρώτη θέση των πωλήσεων για αυτή την εβδομάδα με 10 μονάδες, με μέσο όρο ηλικίας τα 15 ετη.

«Οι θετικές προοπτικές για το τελευταίο τρίμηνο του έτους και για το 2020 επέκτειναν το ενδιαφέρον πολλών πλοιοκτητών που θα ήθελαν να επενδύσουν περαιτέρω στην αγορά αυτή. Αναμένουμε ότι η δραστηριότητα για τα πλοία μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου θα παραμείνει σε αυτή την ανοδική τάση τις ερχόμενες εβδομάδες «, δήλωσε η Allied Shipbroking στην τελευταία εβδομαδιαία της έκθεση.

Η Advanced Shipping & Trading ανέφερε μια συμφωνία στην οποία η αμερικανική εταιρεία επενδύσεων Vard Partners πούλησε δύο από τα VLCC, το Energy R και το Power D, που κατασκευάστηκαν το 2003. Τα δύο δεξαμενόπλοια κατασκευασμένα στο ναυπηγείο Hyundai Samho πιστεύεται ότι πωλήθηκαν στην ελληνική εταιρεία NGM Energy για 30 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Η NGM πρόσφατα εξαγόρασε το VLCC DS Commodore που κατασκευάστηκε το 2000 από την DS Tankers.

Οι Lorentzen & Stemoco ανέφεραν μια συμφωνία σύμφωνα με την οποία η νοτιοκορεάτικη Pan Ocean αγόρασε ένα νεότευκτο VLCC από το ναυπηγείο DSME με τιμή 107,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο είχε παραγγελθεί αρχικά από τους συνεργάτες της Hartree και αναμένεται να παραδοθεί το 2020.

Η Allied Shipbroking, η Advanced Shipping & Trading and Clarksons ανέφεραν ότι ο Ινδός ιδιοκτή της Seven Islands Shipping απέκτησε το MR δεξαμενόπλοιο Rita Maersk 35.200 dwt για, αξίας 8.2 εκατομμυρίων δολαρίων. Το κινεζικό πλοίο έχει μετονομαστεί σε Feather.

Στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, η Allied Shipbroking σημείωσε: «Φαίνεται ότι έχουμε περάσει σε μία στασιμότητα στην αγορά μετά από ένα αρκετά ενεργό έτος, μέχρι στιγμής. Οι διορθωτικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στην αγορά φαίνεται να έχουν περιορίσει προς το παρόν το ενδιαφέρον της αγοράς, κάτι που είναι πιθανό να συνεχιστεί τις επόμενες εβδομάδες. Έμφαση δόθηκε τις προηγούμενες ημέρες στα πλοία panamax και supramax, καθώς οι τομείς αυτοί φαίνονται λιγότερο ευμετάβλητοι ενώ ταυτόχρονα τα τρέχοντα κέρδη τους παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα ».

Η Intermodal, Advanced Shipping & Trading και η Banchero Costa ανέφεραν την πώληση των 55.180 dwt supramax Navios Hios, που κατασκευάστηκε το 2003. Το κατασκευασμένο στην Ιαπωνία πλοίο πωλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές με τιμή 7,65 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Intermodal ανέφερε επίσης μια συμφωνία στην οποία η Ταϊβανέζικη Ho Feng Maritime πούλησε σε κινέζικη εταιρεία το 23.600 dwt handy size πλοίο που κατασκευάστηκε το 2001 έναντι των 4,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Advanced Shipping & Trading, η Seasure Shipbroking και η Banchero Costa ανέφεραν ότι η ελληνική Arista Shipping πούλησε το κατασκευασμένο το 2004 φορτηγό πλοίο Panforce. Το πλοίο των 28.000 dwt πωλήθηκε σε κινεζικά συμφέροντα για τιμή 5,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

Δεν έχουν αναφερθεί αυτή την εβδομάδα συμφωνίες για αγοροπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.