24ωρη απεργία της ΠΕΝΕΝ στις 2–3 Απριλίου στα πλοία της Αδριατικής για τα δίκαια αιτήματα των ναυτικών στα πλοία Πάτρας – Ηγουμενίτσας – Ιταλίας.
Η ΠΕΝΕΝ προχωρά σε 24ωρη απεργία στα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία της Αδριατικής στις 2 και 3 Απριλίου 2025. Η κινητοποίηση αφορά τα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας.
Δελτίο Τύπου
Βάζουμε μπροστά και ανυποχώρητα τα δίκαια αιτήματα του κλάδου και όλων των Ναυτεργατών
Διεκδικούμε:
- Εξίσωση των μισθών ενέργειας στα πλοία Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία – σύμφωνα με την ΣΣΕ Ακτοπλοΐας.
- Θέσπιση – κατοχύρωση και εφαρμογή 2 ρεπό εκτός πλοίων για κάθε μήνα.
- Επαναφορά των οργανικών συνθέσεων (επάνδρωση) με βάση το ΠΔ 177/74.
- Κατοχύρωση express δρομολογίων στη γραμμή εφόσον τα πλοία έχουν άμεσες αφιξοαναχωρήσεις (κάτω των 6 ωρών).
- Ουσιαστική αύξηση στις extra εργασίες και τα επιδόματα.
Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η πολύμηνη ενημερωτική και οργανωτική προετοιμασία της Διοίκησης της ΠΕΝΕΝ για την απεργία 2 – 3 Απρίλη 2025.
Η απεργία ισχύει για τα λιμάνια Πάτρας – Ηγουμενίτσας – με έναρξη την Τετάρτη, 2/4, 00:01. Όποιο πλοίο προσεγγίσει στα λιμάνια αυτά μετά την απόβιβαση επιβατών και οχημάτων το πλήρωμα καταστρώματος κατέρχεται σε 24ωρη απεργία.
Με την συμπλήρωση των 24 ωρών απεργίας το κάθε πλοίο μπορεί ν’ αναχωρήσει.
Η 24ωρη απεργία γίνεται στο διήμερο 2–3 Απρίλη με σκοπό σε αυτή να συμμετάσχουν όλα τα πλοία που θα κατέλθουν στα ανωτέρω λιμάνια.
Η απεργιακή μας κινητοποίηση ολοκληρώνεται τα μεσάνυχτα στις 24:00 στις 3 Απρίλη.
Διευκρινίζουμε ότι η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ δεν συμφώνησε και δεν υπέγραψε την διετή ΣΣΕ 2025 – 2026 στην κατηγορία αυτή των πλοίων που συνομολογήσαν από κοινού η ΠΝΟ και ο ΣΕΕΝ.
Σημειώνουμε ότι τα αιτήματά μας που περιλαμβάνονται στο βασικό διεκδικητικό μας πλαίσιο τα θέτουμε έντονα, επίμονα και επανειλημμένα όλα τα τελευταία χρόνια, ενώ ορισμένα από αυτά τα έχει υιοθετήσει και η ΠΝΟ η οποία όμως όπως και πριν έτσι και τώρα τα απεμπολεί και στην πράξη τα εγκαταλείπει στο όνομα του ρεαλισμού… του εφικτού… και της ανοχής… των Ναυτιλιακών εφοπλιστικών επιχειρήσεων!!
Με άλλα λόγια στο κοινό τους όραμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών.
Η κατάσταση των Ναυτεργατών στα πλοία στη γραμμή της Αδριατικής έχει χειροτερεύσει δραματικά μετά την είσοδο των Ιταλών μεγαλοεφοπλιστών. Επ. Γκριμάλντι, ο οποίος έχει επιβάλει όρους στα εργασιακά – μισθολογικά και κοινωνικά και ναυτεργατικά ζητήματα, δυσμενέστερους από ποτέ!
Η μακρόχρονη προσπάθειά μας στα πλαίσια της ΠΝΟ να αντιμετωπιστεί η αντεργατική επέλαση του Γκριμάλντι, που είναι όρος απαράβατος για να γίνουν βήματα μπροστά στα εργασιακά μας ζητήματα, ναυάγησε παταγωδώς στα γρανάζια της συναίνεσης και κάτω από το τραπέζι να μην χαλάσουμε την “καλή σχέση” με τους εφοπλιστές…
Την κατάσταση αυτή αξιοποίησε ο ΣΕΕΝ προβάλλοντας τον μπαμπούλα του Ιταλού… Θυμίζουμε ότι με απόλυτη ευθύνη της ΠΝΟ το 2013 ο υπουργός υπέγραψε νόμο 4150/2013 με τον οποίο δόθηκε η χαριστική βολή στην επάνδρωση που ίσχυε με το ΠΔ 177/74.
Οι ευθύνες όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, σήμερα της ΝΔ ήταν και είναι βαρύτατες για την κατάντια του ναυτεργατικού επαγγέλματος και τα συμφέροντα των Ιταλών εφοπλιστών των πλοίων αυτών και συνολικά για την αλματώδη αύξηση των κερδών των εφοπλιστών!
Η απεργία στις 2 – 3 Απρίλη αποτελεί ορόσημο για το Ναυτεργατικό Σ.Κ από πλευράς σχεδιασμού, περιεχομένου, στόχων και κυρίως έχει από τα κάτω, την απόλυτη στήριξη, έγκριση και συμμετοχή των ιστορικών μας κλάδων.
Δεν αποφάσισε η Διοίκηση από τα πάνω, η απόφαση λήφθηκε έπειτα από πολύμηνη εξαντλητική και πραγματική συζήτηση από καράβι σε καράβι.
Η διαδικασία αυτή συνέβαλε τα μέγιστα, η απόφαση να είναι ομόφωνη, καθολική και το κυριότερο ✓ ανοίγει νέους δρόμους για την αντιμετώπιση και επίλυση των Ναυτεργατικών προβλημάτων.
Οι εφοπλιστές (ΣΕΕΝ), η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ε.Ν. οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους!
Το μήνυμα θα σταλεί και θα είναι ισχυρό – μαζικό και βροντερό!
Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν κάνουμε πίσω, ούτε βήμα από την διεκδίκηση των ώριμων και δίκαιων αιτημάτων μας.
Οι ευθύνες το επόμενο διάστημα βρίσκονται στα χέρια εφοπλιστών – κυβέρνησης – ΥΕΝ.
Η απόφαση του κλάδου μας για αγωνιστική διεκδίκηση είναι οριστική και τελεσίδικη.
Όλοι οφείλουν επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους!