Αντίγραφο πλοίο των Βίκινγκ ξεκινά ταξίδι στον κόσμο

Μια ομάδα από λάτρεις της ιστορίας από όλη την βορειοδυτική Ευρώπη κωπηλατούν με επιτυχία το μεγαλύτερο αντίγραφο πλοίου των αρχαίων Βίκινγκς στον κόσμο.

Παρόλο που πολλοί από αυτούς είναι αρχάριοι, η ομάδα κατάφερε το DragonHaraldFairhair, βάρους 70 τόνων, να πιάσει την σεβαστή ταχύτητα των 3 κόμβων στα φιόρδ κοντά στο νησί Karmoy στη δυτική Νορβηγία.

Ελπίζουν ότι το πλοίο, που πήρε το όνομά του από τον βασιλιά, ο οποίος ένωσε την χώρα πριν από 1.000 χρόνια, θα πραγματοποιήσει την διαδρομή των αρχαίων Βίκινγκς και θα επισκεφθούν το Merseyside και το Isle of Man το επόμενο έτος.Προς το παρόν, πραγματοποιούνται δοκιμές κοντά στην πόλη Haugesundόπου το και ναυπηγήθηκε το πλοίο.

Αν ολοκληρωθούν με επιτυχία, το σκάφος θα ξεκινήσει ένα μεγάλο διεθνές ταξίδι που θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και την Νέα Υόρκη. Η ναυπήγηση του πλοίου χρηματοδοτήθηκε από έναν τοπικό επιχειρηματία προκειμένου να μάθει περισσότερα για τις αρχαίες τεχνικές ναυπήγησης των Βίκινγκς.

Το πλοίο έχει σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό αρχαιολογικών στοιχείων, τεχνικών λεπτομερειών από την λαογραφία και την τοπική γνώση που έχει καταγραφεί από γενιά σε γενιά. Παρόλο που η κύρια πηγή του πλοίου είναι κυρίως η αιολική ενέργεια που μεταφέρει τον Δράκο μεταξύ των προορισμών του, οι διοργανωτές χρειάζονται εθελοντές για την κωπηλασία του από λιμάνι σε λιμάνι.

Μια ομάδα «ναυτικών» που αριθμεί πάνω από 50 εθελοντές έχει εκπαιδευτεί από το Liverpool Victoria Rowing Club στο Wallasey. Κάποιοι από αυτούς ταξίδεψαν στο ετήσιο φεστιβάλ των Βίκινγκς στο Avaldsnes για να δουν το πλοίο για πρώτη φορά.

Η ιδέα είναι το πνευματικό τέκνο του καθηγητή Steve Harding, ειδικό στους Βίκινγκς,ο οποίος μεγάλωσε στο Wirral. Ο επιστήμονας έχει τιμηθεί στην Νορβηγία με το 1st Class of the Roayl Norwegian Order of Merit, την υψηλότερη τιμή για μη Νορβηγό, για την «εξαιρετική εξυπηρέτηση» στη χώρα.

erroso.blogspot.gr

Διαβάστε ακόμα

Επτά προτάσεις για την ανάκαμψη της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας που θα έχει ως αποτέλεσμα να εισρεύσουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα παρουσίασε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος στην ομιλία του στο Ίδρυμα Ευγενίδου όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση κοπής της πίτας.

Οι αριθμοί είναι συγκλονιστικοί: «Η ελληνική ακτοπλοία από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και εν όψει της εναρμόνισής της με την ευρωπαϊκή νομοθεσία παρήγγειλε τη ναυπήγηση 43 επιβατηγών πλοίων.

Κατασκευάστηκαν 10 στη Γερμανία, 8 στην Κορέα, 6 στην Ιταλία, 5 στη Σουηδία/Νορβηγία, 4 στην Αυστραλία, 3 στην Ολλανδία, 3 στη Γαλλία και 2 στη Φιλανδία. Δηλαδή 41 πλοία κτίστηκαν σε ευρωπαϊκές και άλλες χώρες με υψηλότερο ακόμη και διπλάσιο , κατά κεφαλή εισόδημα από την Ελλάδα. Τα 2 πλοία που κτίστηκαν στην Ελλάδα ήταν το «Νήσος Μύκονος και το Νήσος Χίος».» επεσήμανε ο Γ.Γράτσος:

«Ας σημειωθεί ότι έχουν δοθεί σε ναυπηγεία της Ιταλίας, Γερμανίας, Γαλλίας και Φιλανδίας παραγγελίες για παράδοση από το 2009 έως το 2018 για 54 κρουαζιερόπλοια 140.611 κλινών αξίας 34 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σκεφτείτε μόνο ,πέραν των ναυπηγείων, σε πόσες βιομηχανίες/βιοτεχνίες ξενοδοχειακών προϊόντων δίνουν δουλειά. Πρέπει η Ελλάδα να επαναδραστηριοποιηθεί στον σημαντικό τομέα της ναυπηγοεπισκευής αναμορφώνοντας το λειτουργικό πλαίσιο. Αν άλλες ευρωπαϊκές χώρες μπορούν να κτίσουν πλοία, τότε κατά τον ίδιο τρόπο μπορούμε και μεις. Τα σχόλια περιττεύουν. Το ζητούμενο είναι ανταγωνιστικότητα και συνέπεια».


Προκειμένου να ανακάμψει η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας το ΝΕΕ προτείνει:

1) Την άρση αντιπαραγωγικών και υπερβολικών διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας.

2) Την διασφάλιση του δικαιώματος της εργασίας όπως και της ελεύθερης επιλογής εργοδότη και εργαζόμενου.

3) Τον εξορθολογισμό αμοιβών και ασφαλιστικού κόστους.

4) Την αναμόρφωση όλων των διαδικασιών που αφορούν την ναυπήγηση και ναυπηγοεπισκευή ώστε να εξαλειφθούν οι περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες.

5) Την εκμίσθωση επισκευαστικών χώρων σε κοινοπραξίες επισκευαστών που θα αναλάβουν την διαχείριση των χώρων αυτών εφαρμόζοντας αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας, καθαριότητας, αναβαθμίζοντας τις υλικοτεχνικές υποδομές κλπ. Οι εταιρείες αυτές δεν θα παρέχουν επισκευαστικό έργο.

6) Την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για την άρση του περιορισμού ναυπήγησης εμπορικών πλοίων από τα ελληνικά Ναυπηγεία.

7) Τον εκσυγχρονισμό των ναυπηγείων.

protothema.gr

Διαβάστε ακόμα