Clarkson: Οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως


Παρά τις ανακατατάξεις ως συνέπεια της ύφεσης στην παγκόσμια ναυτιλία, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διατηρούν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο με 210,1 εκατομμύρια κόρους (GT), σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarkson Research Services.

Ο ελληνικός στόλος οδηγεί την κούρσα, αν και υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη των χωρών με βάση τον αριθμό των νέων παραγγελιών. Παρόλο που οι Ιάπωνες κατέχουν σήμερα το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως με 164,2 εκατομμύρια GT, έχουν ταυτόχρονα το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών ανάμεσα σε όλες τις εθνικότητες των εφοπλιστών, με 488 πλοία 28,2 εκατομμυρίων GT υπό παραγγελία.

Φέτος, το μέγεθος του βιβλίου παραγγελιών τους ξεπέρασε το μέγεθος των κινέζων ομολόγων τους, αφήνοντας τους Ιάπωνες ιδιοκτήτες στην κορυφή της συγκεκριμένης λίστας.

Μετά την έκρηξη των παραγγελιών που προηγήθηκε της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, το βιβλίο παραγγελιών έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο με 416,6 εκατομμύρια κόρους τον Οκτώβριο του 2008. Σ’ εκείνο το χρονικό σημείο ήταν οι Έλληνες πλοιοκτήτες που είχαν το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών, με τους Γερμανούς εφοπλιστές ν’ ακολουθούν στην δεύτερη θέση. Από τότε, τα πράγματα έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό προς τα κάτω για το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών.

Στις αρχές του 2011, το βιβλίο παραγγελιών των κινέζων εφοπλιστών ήταν το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο και κατά τη διάρκεια της περιόδου 2012-15 συναγωνιζόταν το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών μέχρι που το ξεπέρασε το περασμένο έτος.

Τον Δεκέμβριο του 2016, οι Ιάπωνες εφοπλιστές πήραν το προβάδισμα όσον αφορά το μερίδιο στις νέες παραγγελίες. Το ιαπωνικό βιβλίο παραγγελιών αυξήθηκε το 2015 καθώς οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες έκλεισαν συμφωνίες μεγέθους 22 εκατομμυρίων GT, συνήθως φορτηγά πλοία και σε μεγάλο βαθμό σε εγχώρια ναυπηγεία.

“Παρά τις μειούμενες νέες παραγγελίες από το 2008, το ιαπωνικό βιβλίο παραγγελιών έχει μετατοπιστεί από την τρίτη στην πρώτη θέση”, ανέφερε η Clarksons Research.

“Το κλείσιμο συμβολαίων ήταν εξαιρετικά περιορισμένο πέρυσι και μέχρι τώρα φέτος, αλλά κάποια στιγμή θα επανέλθει σε μεγαλύτερους όγκους και τότε θα είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε ακόμα πιο έντονα τις κινήσεις στο βιβλίο παραγγελιών”, προσθέτει.

Διαβάστε ακόμα