ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Καινούργια deals για την Αγγελική Φράγκου

Η Navios Maritime Acquisition Corporation της Αγγελικής Φράγκου αναμένει κέρδη τουλάχιστον 36,7 εκατ. δολάρια από ναυλώσεις δεξαμενοπλοίων τεσσάρων δεξαμενόπλοιων.

Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα τέσσαρα πλοία που αναμένει από τα ναυπηγεία της Κορέας μέχρι και το 2014 έχουν ήδη ναυλωθεί.

Το ένα σκάφος αναμένεται να πέσει στη θάλασσα το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και έχει ναυλωθεί για τα επόμενα τέσσερα χρόνια στην τιμή των 15.356 δολαρίων ενώ η τιμή θα αυξάνεται κατά 2% κάθε έτος.

Τα άλλα τρία πλοία θα είναι ετοιμοπαράδοτα το 2014 ενώ ναυλώθηκαν για 14.319 δολάρια.

Κάθε δεξαμενόπλοιο αναμένει κέρδη 2,8 εκατ. κατά πρώτο έτος.

dealnews.gr

Στο επίκεντρο των deals του Κατάρ το υγροποιημένο φυσικό αέριο

Η διερεύνηση για deals στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου συμπεριλαμβάνεται στα θέματα πρώτης προτεραιότητας στις επαφές Ελλήνων επιχειρηματιών στο Κατάρ.

Για τον λόγο αυτό βρίσκονται εκεί ο επικεφαλής της ΔΕΠΑ, κ. Χάρης Σαχίνης, οι εφοπλιστές κκ. Μαρινάκης, Αγγελικούσης, Προκοπίου και Κωνσταντακόπουλος, καθώς και επιχειρηματίες του ενεργειακού χώρου, όπως οι κκ Κοπελούζος, Καλλιτσάντσης και Περιστέρης.

Όπως είναι γνωστό, το Κατάρ αποτελεί κορυφαίο παραγωγό υγροποιημένου φυσικού αερίου και το ενδιαφέρον του είναι η διοχέτευση του προϊόντος αυτού προς τροφοδοσία των αγορών των Βαλκανίων, σύμφωνα και με δημοσίευμα του Energypress.gr.

Θεωρείται δεδομένο ότι το Κατάρ μεσοπρόθεσμα ενδιαφέρεται να διοχετεύσει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στους νέους αγωγούς, τόσο στον South Stream που θα ελέγξουν οι Ρώσοι, όσο και στον TAP που ελέγχουν οι Αζέριοι και ο διευθύνων σύμβουλος είχε πρόσφατα επαφές με τον πρωθυπουργό.

Ανάμεσα στις συζητήσεις και τις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται, είναι να συμμετάσχει το Εμιράτο σε εταιρεία δημιουργίας πλωτού σταθμού Energy στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτό, αφού θα αεριοποιείται, θα διοχευτεύεται στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB – Interconector Greece – Bulgaria) που ετοιμάζεται.

Η ΔΕΠΑ εξάλλου συμμετέχει με την Edison και τη Bulgaria Energy Holding στην εταιρεία IGB του ελληνοβουλγαρικού αγωγού που στοχεύει να τροφοδοτήσει αρχικά τη Βουλγαρία και, στη συνέχεια, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία. Όλα αυτά, βέβαια, που, όπως είναι προγραμματισμένο, θα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά απέναντι στη Gazprom, θα εξαρτηθούν σαν εξελίξεις, σε μεγάλο βαθμό, από την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ.

Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ ανοίγει ένα νέο πεδίο δράσης για τους αγωγούς φυσικού αερίου και τα ενδιαφέροντα του Κατάρ θεωρούνται δεδομένα σε αυτή την κατεύθυνση. Είναι πρώιμο να προεξοφληθεί πως το Κατάρ θα θελήσει να διοχετεύσει το LNG με βάση τις νέες δυνατότητες και ισορροπίες που θα διαμορφωθούν με τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.

Όπως είναι γνωστό, πλάνο για αξιοποίηση πλωτού terminal LNG στα παράλια της Τουρκίας, διαπραγματεύεται επίσης το Κατάρ και, όπως είχαν δηλώσει οι Τούρκοι στο Reuters, εξετάζεται η δημιουργία τερματικού σταθμού με ετήσια παραγωγή 6 δισ. κυβικών μέτρων.

Το project αυτό συζητήθηκε σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων, μεταξύ του Tayyip Erdogan και των εκπροσώπων του Κατάρ χθες.

Ο κλάδος αυτός αποτελεί εξάλλου ένα πιθανό πεδίο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, όπως επίσης και η διερεύνηση των πιθανών ευκαιριών στις ΑΟΖ. Η δεύτερη περίπτωση προϋποθέτει διπλωματικές συμφωνίες και για τον λόγο αυτό είναι κρίσιμη η επίσκεψη του πρωθυπουργού τον Μάρτιο στην Τουρκία.

Οι συνολικές προοπτικές πάντως που αφορούν την αξιοποίηση των πιθανών κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου για την ελληνική πλευρά που μπορούν να αποτελέσουν και σημαντικό μέσο αντιμετώπισης της κρίσης χρέους, περνά από τις γεωπολιτικές ισορροπίες που αρχίζουν να εξετάζονται από τις ενδιαφερόμενες πλευρές.

newmoney.gr