Δεξαμενόπλοιο γράφει ιστορία πραγματοποιώντας την πρώτη φορτοεκφόρτωση στο λιμάνι με μηδενικές εκπομπές CO2

Το λιμάνι του Γκέτεμποργκ και η σουηδική εταιρεία δεξαμενόπλοιων Terntank θα γράψουν ιστορία σήμερα, Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου, όταν το νέο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου της εταιρείας, Tern Island, θα καταφτάσει στο λιμάνι.

Αναμένεται να γίνει το πρώτο δεξαμενόπλοιο που θα εκτελέσει φορτοεκφόρτωση σε λιμάνι η οποία θα είναι μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και θα επιδείξει τον συνδυασμό των μπαταριών και της ισχύος από την ξηρά, κάτι που αναμένεται να γίνει όλο και πιο συνηθισμένο στο μέλλον.

Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο είναι το πρώτο πλοίου αυτού του τύπου το οποίο είναι εξοπλισμένο με σύστημα τροφοδοσίας μπαταριών. Οι μπαταρίες θα παρέχουν την ισχύ που χρειάζεται για τις μανούβρες και τον ελλιμενισμό του. Μόλις προσδέσει στην προβλήτα, θα γίνει επίσης το πρώτο δεξαμενόπλοιο που θα χρησιμοποιήσει ισχύ από την ξηρά. Η σύνδεση ηλεκτρικού ρεύματος από την ξηρά αναπτύχθηκε από λιμάνι του Γκέτεμποργκ, το οποίο λέγεται ότι είναι το πρώτο λιμάνι στον κόσμο που μπορεί να συνδέσει δεξαμενόπλοια με την στεριά με σκοπό την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.

«Σήμερα επιτύχαμε ένα ορόσημο καθώς το Tern Island γίνεται το πρώτο δεξαμενόπλοιο στον κόσμο που συνδέεται με την ξηρά, επιτρέποντας να πραγματοποιηθούν με επιτυχία οι λιμενικές λειτουργίες με μηδενικές εκπομπές», δήλωσε ο Claes Möller, Διευθύνων Σύμβουλος της Tärntank Ship Management.

Σχεδιασμένο από την Terntank και την Kongsberg Maritime CM AS, το δεξαμενόπλοιο 15.000 dwt παραδόθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2021, από το ναυπηγείο China Merchants Jinling Shipyard, Yangzhou, Dingheng Co. Ο σχεδιασμός ενσωματώνει πολυάριθμα χαρακτηριστικά για να το κάνει μεταξύ των πιο ευαίσθητων περιβαλλοντικά πλοίων με τις χαμηλότερες εκπομπές.

Επιτρέποντας το να πραγματοποιεί εργασίες στο λιμάνι με μηδενικές εκπομπές, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με ένα υβριδικό σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, που περιλαμβάνει μπαταρία, παροχή ρεύματος από την ξηρά και σύστημα DC-Link που αναμένεται να είναι σε θέση να μειώσει τη βοηθητική κατανάλωση ενέργειας κατά τις λιμενικές δραστηριότητες κατά 99 τοις εκατό.

Το υβριδικό σύστημα ισχύος επιτρέπει επίσης την περαιτέρω μείωση των εκπομπών. Τα πακέτα μπαταριών παρέχουν ένα απόθεμα ενέργειας για την παραγωγή ενέργειας, περιορίζοντας την άσκοπη παράλληλη λειτουργία των γεννητριών και παρέχοντας μια λειτουργία πρόληψης μπλακάουτ που μπορεί να κρατήσει ζωντανό το ηλεκτρικό δίκτυο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Η κύρια μηχανή, ο λέβητας και τα βοηθητικά μηχανήματα έχουν επίσης σχεδιαστεί για να μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και να εκτελούν ασφαλείς εργασίες οι οποίες λειτουργούν με βιοκαύσιμα. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου που είναι 100 τοις εκατό συμβατό με βιοκαύσιμα με την εταιρεία που αναμένει να λειτουργεί το Tern Island με υγροποιημένο βιοαέριο ή υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Συνδυάζοντας μια βελτιστοποιημένη σχεδίαση του κύτους και πηδαλίου του με την ικανότητα διπλού καυσίμου, όταν χρησιμοποιεί βιοαέριο 30%, το Tern Island αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 70 τοις εκατό και σχεδόν να εξαλείψει τις εκπομπές οξειδίου του θείου (99 τοις εκατό), την εκπομπή σωματιδίων (99 τοις εκατό) και οξείδιο του αζώτου (97 τοις εκατό) σε σύγκριση με ένα συμβατικό πλοίο παρόμοιου μεγέθους.

Με μήκος 147 μέτρα, το δεξαμενόπλοιο έχει χωρητικότητα 16.500 κυβικά μέτρα σε 14 δεξαμενές με εποξειδική επίστρωση. Θα λειτουργεί εμπορικά από τη Φινλανδική Βορειοευρωπαϊκή Εμπορία Πετρελαίου (NEOT) στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας και θα ενωθεί μαζί με άλλα πλοία από την Terntank.

Το Tern Island θα ενωθεί με ένα αδελφό πλοίο που θα εξοπλιστεί επίσης με το σύστημα τροφοδοσίας μπαταριών. Η Terntank έχει επίσης επιλογές να ναυπηγήσει δύο ακόμη πλοία ως μέρος της σύμβασης κατασκευής του 2019.

Διαβάστε ακόμα