Eπενδύσεις σε λιμάνια και ναυπηγεία – H ατζέντα για την Κίνα

Της Αγγελικής Καλλή

Το πενταετές εθνικό σχέδιο για τα λιμάνια, η επένδυση κινεζικών κεφαλαίων στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, η συνέχιση της ναυτιλιακής συνεργασίας Ελλάδας – Κίνας, είναι τα βασικά θέματα που εντάσσονται, σύμφωνα με πληροφορίες στη ναυτιλιακή ατζέντα του πρωθυπουργικού ταξιδιού στην Κίνα την επόμενη εβδομάδα.

Οκτώ εφοπλιστές με σημαντικές επενδύσεις κεφαλαίων στα ναυπηγεία της Κίνας για την κατασκευή πλοίων και γρήγορα αναπτυσσόμενους στόλους, εντάσσονται σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στους επιχειρηματίες που θα συνοδεύσουν τον κ. Σαμαρά στο Πεκίνο και στο ναυτιλιακό κέντρο της Σαγκάη.

Φέρονται ήδη να έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στην αποστολή, μεταξύ άλλων οι: Γιάννης Αγγελικούσης, Γιώργος Οικονόμου, Γιώργος Προκοπίου, Δημήτρης Μελισσανίδης, Μιχάλης Βουδούρογλου.

Λιμάνια

Ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, ο οποίος θα συμμετέχει στην κυβερνητική αποστολή είχε χθες συνάντηση με τον πρέσβη της Κίνας στην Αθήνα, στην οποία συζητήθηκε η ναυτιλιακή ατζέντα του ταξιδιού.

Ο υπουργός αναμένεται να παρουσιάσει στους Κινέζους αξιωματούχους και επενδυτές τα βήματα, τα οποία έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες γύρω από την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας και τις θεσμικές αλλαγές που επέρχονται στη διοίκηση των λιμανιών, με τον τελευταίο νόμο ο οποίος ψηφίστηκε από τη Βουλή. Ανάμεσα σε αυτές τις αλλαγές είναι η σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, η οποία θα ασκεί εποπτεία στα λιμάνια και τους διαχειριστές τους.

Το δεύτερο θέμα της ατζέντας αφορά τη μεταφορά κινεζικών κεφαλαίων και τεχνογνωσίας στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας. Ένας χώρος που εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει πεδίο συνεργασίας Ελλάδας – Κίνας και άξονας επενδύσεων είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος που τα τελευταία χρόνια φυτοζωεί και λόγω της οικονομικής κρίσης.

 Η Ελλάδα θα επιδιώξει να θέσει τις βάσεις για μία συμφωνία η οποία θα «ακουμπά» στις βλέψεις της Cosco για επέκταση των επενδύσεών της στο λιμάνι του Πειραιά.

Χρηματοδοτικές ροές

Το τρίτο θέμα αφορά την αμιγώς ναυτιλιακή συνεργασία Ελλάδας-Κίνας. Η Κίνα έχει ήδη ανοίξει μέσω των βασικών της τραπεζών μία πιστωτική γραμμή 5 δισ. δολαρίων προς Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι κατασκευάζουν πλοία τους σε ναυπηγεία της Κίνας. Η Ελλάδα, από την πλευρά της, ενδιαφέρεται να ενισχυθεί η ναυτιλία της χώρας με τη μεταφορά περισσότερων φορτίων προς και από την τεράστια κινεζική οικονομία.

imerisia.gr