Σε μία ιδιότυπη ομηρία βρίσκεται για περισσότερους από 12 μήνες το πλήρωμα πλοίου με ελληνική σημαία το οποίο είναι αγκυροβολημένο έξω από το Χονγκ Κονγκ, καθώς, όπως καταγγέλλεται, οι εταιρείες στις οποίες φέρεται να ανήκει δεν έχουν προβεί στις προβλεπόμενες κινήσεις ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες επιστροφής.
Φαίνεται να επικρατεί σύγχυση στους υπεύθυνους της διαχείρισής του, αφού οι εμπλεκόμενες εταιρείες δεν έχουν διευκρινίσει ακόμα την τύχη του πλοίου.
Αυτό που δεν χρειάζεται διευκρίνιση και είναι δεδομένο είναι η ατέλειωτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι εργαζόμενοι, πολλοί εκ των οποίων αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, καθώς απαγορεύεται να εγκαταλείψουν το πλοίο, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι να παραμένουν εντός της «μεταλλικής φυλακής».
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, τα προβλήματα για το πλήρωμα ξεκίνησαν μετά την άφιξη του πλοίου στην Κίνα. Πριν, το πλοίο είχε περάσει από την Ινδονησία χωρίς κανένα πρόβλημα. Όταν όμως έφθασε στο Χονγκ Κονγκ τον Ιούλιο του 2020, προκειμένου να ξεφορτώσει ένα φορτίο κάρβουνου, ξεκίνησε η ατέλειωτη αναμονή, η οποία κράτησε περισσότερους από 6 μήνες!
Τελικά «έδωσε ο Θεός» και οι άνθρωποι έλαβαν άδεια να ξεφορτώσουν τον Ιανουάριο του 2021! Τα προβλήματά τους όμως δεν τελείωσαν εκεί, καθώς συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να παραμένουν στο Χονγκ Κονγκ χωρίς να μπορούν να επιστρέψουν.
Ο δεύτερος μηχανικός του πλοίου δήλωσε:
«Εγώ μπήκα στο βαπόρι όταν έφθασε στο Χονγκ Κονγκ στις 18 Ιουλίου του 2020. Το βαπόρι ήταν φορτωμένο στην Ινδονησία, πέρασε στο Χονγκ Κονγκ, έγιναν μικρές αλλαγές πληρώματος και κάναμε μία ώρα ταξίδι αναμένοντας να ξεφορτώσουμε. Φανταστείτε ότι υπάρχουν άτομα στο πλοίο που δεν έχουν βγει έξω ούτε για πέντε λεπτά για 14 και 16 μήνες. Εγώ είμαι στο πλοίο οκτώ μήνες και έχω ταξιδέψει όλες και όλες 20 ώρες».
«Εντέλει και μετά από έξι ολόκληρους μήνες στην αναμονή δόθηκε άδεια και το πλοίο ξεφόρτωσε στις 27 Ιανουαρίου 2021. Έκτοτε παραμένουμε εκεί χωρίς να έχουμε καμία ενημέρωση από την εταιρεία. Το βαπόρι στην ουσία είναι ανασφάλιστο. Πολλοί συνάδελφοι έχουν προβλήματα υγείας και χρειάζονται νοσηλεία. Ο καπετάνιος πριν τρεις μέρες έπεσε τέσσερις φορές κάτω από εμετούς και ζαλάδες.
“Από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τούς έχουν ενοχλήσει πάνω από 20 φορές, ενώ εδώ που βρισκόμαστε έχει έρθει και ο ακόλουθος της πρεσβείας της Σαγκάης μήπως και καταφέρει να συντονίσει την κατάσταση” επισήμανε ο δεύτερος μηχανικός.
Στην ερώτηση ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα και οι συνάδελφοί του δεν μπορούν να αποχωρήσουν από την περιοχή, ο δεύτερος μηχανικός απάντησε: «Υπάρχει σύγχυση με τις εταιρείες που διαχειρίζονται το πλοίο. Πρέπει να πληρώσουν κάποια έξοδα και να αναθέσουν σε κάποιον ατζέντη τα διαδικαστικά.
“Μάς λένε ότι έχουν πληρώσει. Ωστόσο από συζητήσεις που κάνουμε εδώ δεν προκύπτει κάτι τέτοιο”.
Οι κινήσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας
Στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας επισήμαναν πως από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου έχουν σταλεί δεκάδες έγγραφα στη ναυτιλιακή εταιρεία και στο Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο έχει ήδη κάνει ρηματική διακοίνωση στις κινεζικές αρχές.
Παράλληλα υπάρχει ενημέρωση και των προξενικών αρχών, ενώ έχει σχηματιστεί και δικογραφία από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά για τους υπαίτιους της μη παλιννόστησης των ναυτικών.
Πηγή: zougla.gr