Η ομάδες διάσωσης της Ινδονησίας κατάφεραν να ολοκληρώσουν την επιχείρηση επανάπλευσης ενός δεξαμενόπλοιου «φάντασμα» που προσάραξε στο στενό της Σιγκαπούρης δυτικά του Μπατάμ.
Το 23χρονο πλοίο με σημαία Καμερούν προσάραξε το Σάββατο και χρειάστηκε μέχρι την Τετάρτη για να επαναπλεύσει. Σύμφωνα με το TankerTrackers.com το πλοίο μεταφέρει σχεδόν 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου από την Βενεζουέλα.
Συνολικά πέντε ρυμουλκά χρησιμοποιήθηκαν για τη μετακίνηση του πλοίου από την θέση προσάραξης. Τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων δείχνουν ότι το πλοίο δεν κινείται αυτή τη στιγμή, και πιθανόν αξιολογείται για τυχόν επισκευές που χρειάζεται.
Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που αυτό το πλοίο προσαράζει σε διάστημα 14 μηνών.
Η Νοτιοανατολική Ασία – ένα σημαντικό σταυροδρόμι για τα δεξαμενόπλοια – έχει δει να αυξάνεται ο σκοτεινός στόλος ραγδαία.
Το 26χρονο Turba aframax, με σημαία επίσης στο Καμερούν, έχασε την πρόωση του και παρασύρθηκε στα ανοικτά της Ινδονησίας για αρκετές ημέρες τον Οκτώβριο.
Υπήρξε επίσης η έκρηξη του aframax Pablo τον Μάιο στα ύδατα της Μαλαισίας και η προσάραξη του VLCC Young Yang πέρυσι.
Υπήρξαν τουλάχιστον οκτώ προσαράξεις, συγκρούσεις ή παρ’ ολίγον ατυχήματα που αφορούσαν δεξαμενόπλοια που μετέφεραν προϊόντα πετρελαίου στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις το 2022.
Τα δεξαμενόπλοια που εξακολουθούν να ταξιδεύουν και είναι άνω των 20 ετών αποτελούσαν μόλις το 1% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων πριν από τον κορωνοϊό και εξακολουθούσαν να είναι σπάνια στο 3% πριν από την εισβολή στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου του περασμένου έτους. Ο αριθμός αυτός τώρα έχει εκτιναχθεί στο 11% της συνολικής ζήτησης δεξαμενόπλοιων έως τα μέσα του 2025, σύμφωνα με στοιχεία από τους ναυλομεσίτες Braemar.
Οι αναλυτές της Vortexa εξέδωσαν νέα έκθεση αυτή την εβδομάδα που δείχνει ότι τα τάνκερ που δραστηριοποιούνται σε σκοτεινές αγορές έφτασαν σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ το δεύτερο τρίμηνο και έκτοτε έχουν υποχωρήσει.