Για πολλές δεκαετίες, η μόνη διαδρομή για να πλεύσει ένα πλοίο από τον Ειρηνικό στον Ατλαντικό ωκεανό ήταν η επικίνδυνη διαδρομή γύρω από την νότια Αμερική και το Cape Horn ή το κανάλι του Μαγγελάνου λίγο βορειότερα.
Δεξαμενόπλοιο VLCC διασχίζει το Cape Horn με 10 μποφόρ! (video)
Η διαδρομή αυτή έχει απόσταση χιλιάδες μίλια και τα πλοία χρειάζονταν και χρειάζονται πολλές εβδομάδες για να διανύσουν αυτή την μεγάλη θαλάσσια απόσταση.
Την δεκαετία του 1880 ξεκίνησε όμως να κατασκευάζεται ένα κανάλι στην κεντρική Αμερική και πιο συγκεκριμένα στον Παναμά.
Το κανάλι ολοκληρώθηκε από τις ΗΠΑ και η πρώτη διέλευση πλοίου έγινε το 1914. Το κανάλι είχε μήκος 51 μίλια ενώ χρησιμοποιούσε και προηγμένη για την εποχή τεχνολογία.
Το κανάλι ακόμη και σήμερα παραμένει ένα από τα σημαντικότερα θαλάσσια περάσματα στον κόσμο με χιλιάδες πλοία να περνάνε από εκεί κάθε χρόνο, γλιτώνοντας χιλιάδες μίλια και εξοικονομώντας πολλά εκατομμύρια δολάρια σε καύσιμα.
Η δεξαμενές οι οποίες υπάρχουν στην διώρυγα και βοηθούν στην διέλευση των πλοίων, στην ουσία λειτουργούν σαν ανελκυστήρες λόγω της υψομετρικής διαφοράς που έχει ο Ειρηνικός ωκεανός με τον Ατλαντικό ωκεανό!
Για αυτό και αλλά πολλά ο Παναμάς έχει χαρακτηριστεί ένα θαύμα της μηχανικής.
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο με την διαδικασία διέλευσης των πλοίων από την διώρυγα του Παναμά: