Πειραιάς
23°C

Η γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης του Costa Concordia (Photos + Video)

Δημοσιεύθηκε στις

18/12/2012

από

Ένα ειδικό βίντεο 60 λεπτών προβλήθηκε για τη διάσωση του Costa Concordia, δίνοντας στους θεατές μια ματιά στην προσπάθεια που κάνουν τα συνεργεία να απομακρύνουν το πλοίο.

Εκπρόσωποι από την Costa Crociere και την ιταλο-αμερικανική κοινοπραξία Τιτάν-Micoperi παρουσίασαν και εξήγησαν τις λεπτομέρειες του πολυαναμενόμενου σχέδιου τους για την απομάκρυνση του ναυαγίου του Costa Concordia από το νησί της Giglio με την χρήση γερανών και κιβωτίων για να επιπλεύσει και πάλι το πλοίο.

Όπως μάθαμε, η Titan Salvage και η Micoperi επιλέχθηκαν για την γιγαντιαία και πρωτοποριακή επιχείρηση επανέπλευσης και απομάκρυνσης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia. Η Titan Salvage, μέρος της ομάδας Crowley, είναι μια αμερικανική εταιρεία διάσωσης και ειδική σε ναυάγια. Είναι με λίγα λόγια είναι ένας παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα του.Η Micoperi είναι γνωστή ιταλική εταιρεία με μακρά ιστορία η οποία ειδικεύεται στην υποβρύχια κατασκευή και τη μηχανική.

Οι απαιτήσεις που ορίζονται για τη ανέλκυση του πλοίου σε ένα κομμάτι δίνοντας παράλληλα προτεραιότητα στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την προστασία της τοπικής οικονομίας και της τουριστικής βιομηχανίας του Giglio και φυσικά την μεγιστοποίηση της ασφάλειας.

Η κοινοπραξία λέει ότι η επιχείρηση αναμένεται να διαρκέσει περίπου 12 μήνες.

Το σχέδιο έχει χωριστεί σε τέσσερα βασικά στάδια, στα οποία μπορείτε να δείτε τις σχετικές φωτογραφίες της γιγαντιαίας επιχείρησης.

Στο τέλος μην παραλείψετε να δείτε το πολύ ωραίο βίντεο διάρκειας 60 λεπτών

Στάδιο 1:

Μετά την σταθεροποίηση του πλοίου, μία υποθαλάσσια πλατφόρμα  θα κατασκευαστεί και κουτιά-κιβώτια τα οποία μπορούν να γεμίσουν με νερό θα τοποθετηθούν στην πλευρά του πλοίου που είναι έξω από το νερό. Οι αλυσίδες θα τοποθετηθούν για να  αποτρέψουν την ολίσθηση του πλοίου.

Στάδιο 2:

Δύο γερανοί οι οποίοι θα στερεώνονται στην πλατφόρμα θα τραβήξουν το πλοίο σε όρθια θέση, βοηθούμενοι από τα κιβώτια (θα είναι σαν θάλαμος στεγανών), τα οποία θα είναι γεμάτα με νερό. Με τις δεξαμενές επίπλευσης, τους γερανούς και τις αλυσίδες θα μπορέσουν να κυλήσουν το πλοίο σε όρθια θέση.

 Στάδιο 3:

Όταν το πλοίο είναι σε όρθια θέση, κιβώτια θα πρέπει επίσης να τοποθετηθούν και στην άλλη πλευρά του κύτους.

Στάδιο 4:

Εν συνεχεία θα αδειάσουν το νερό από τα κιβώτια που υπάρχουν στις δύο πλευρές του πλοίου ώστε να εισέλθει αέρας και να λειτουργήσουν ως στεγανά για την επανάπλευση του πλοίου.

Μόλις επιπλεύσει, το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε ιταλικό λιμάνι και στον χώρο του ναυαγίου, στον βυθό, θα γίνουν εργασίες καθαρισμού και θα φυτευτεί θαλάσσια χλωρίδα.

Ενώ η μέθοδος έχει χρησιμοποιηθεί προηγουμένως για να επιπλεύσει ξανά πλοίο, ουδέποτε έχει γίνει με την κλίμακα αυτή. Ένα πράγμα είναι σίγουρο όμως. Η επιχείρηση του Costa Concordia θα είναι ιστορικής σημασίας.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
23°C