Η παγκόσμια ναυτιλιακή κίνηση μέσα από έναν εκπληκτικό διαδραστικό χάρτη

Η σημασία της ναυτιλίας για την παγκόσμια οικονομία αποτυπώνεται σε έναν εντυπωσιακό διαδραστικό χάρτη που έφτιαξαν ερευνητές από το Ινστιτούτο Ενέργειας του University College London (UCL Energy Institute) μαζί με το βρεττανικό στούντιο, οπτικοποίησης δεδομένων και ψηφιακής δημοσιογραφίας Kiln.

Σε αυτόν τον χάρτη χρησιμοποιούνται 250 εκατομμύρια σημεία δεδομένων για να απεικονίσουν τις κινήσεις του παγκόσμιου εμπορικού ναυτιλιακού στόλου κατά τη διάρκεια του έτους 2012. (Μπορείτε να πατήσετε το κουμπί αναπαραγωγής για να μάθετε περισσότερα σχετικά με αυτό που εμφανίζεται).

Ο χάρτης δημιουργήθηκε με βάση τη μεθοδολογία που αναπτύχθηκε για μια έρευνα του IMO για τα άερια του θερμοκηπίου (Third IMO GHG Study 2014) και τα δεδομένα του AIS για την εκτίμηση των εκπομπών από πέντε διαφορετικούς τύπους πλοίων: κοντέινερσιπ, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, πλοία μεταφοράς υγραερίου και πλοία μεταφοράς οχημάτων.

Μελέτωντας κανείς τον χάρτη μπορεί να διαπιστώσει ιδιοίς όμμασι τις διακυμάνσεις και τα κομβικά σημεία της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης: από την οχλαγωγία της δραστηριότητας στην Ανατολική Θάλασσα της Κίνας και τη σχετική ησυχία λόγω της πειρατείας στα ύδατα της Σομαλίας, μέχρι τις κινήσεις των πλοίων στις περιοχές όπου κάποιος δεν θα το περίμενε, όπως στην Αρκτική και την Ανταρκτική.

Ο χάρτης απεικονίζει επίσης καθαρά τις πιο κρίσιμες ναυτιλιακές αρτηρίες απ ‘όλες: τα κανάλια που συνδέουν διαφορετικές θάλασσες, όπως η διώρυγα του Παναμά, που άνοιξε πριν από έναν αιώνα συνδέοντας τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό, και την ακόμα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστη Διώρυγα του Σουέζ στην οποία σημειώθηκαν 17.000 διελεύσεις μόνο το 2012.

Σύμφωνα με το UCL Energy Institute, οι ερευνητές πήραν τα δεδομένα AIS που δείχνουν τη θέση και την ταχύτητα των πλοίων και τα διασταύρωσαν με μια άλλη βάση δεδομένων για τα χαρακτηριστικά των πλοιων, όπως τον τύπο του κινητήρα και τις διαστάσεις του κύτους. Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, στη συνέχεια ήταν σε θέση να υπολογίσουν τις εκπομπές CO2 για κάθε ώρα παρατήρησης, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση που ορίζεται στη Third IMO Greenhouse Gas Study 2014. Η ομάδα Kiln έπειτα πήρε το προκύπτον σύνολο δεδομένων και το οπτικοποίησε με την τεχνολογία WebGL πάνω σε έναν ειδικά δημιουργηθέντα χάρτη-φόντο, ο οποίος δείχνει τη βαθυμετρία (βάθος των ωκεανών), καθώς και τις ηπείρους και τους μεγάλους ποταμούς.

Για κάθε τύπο πλοίου καθώς και για το σύνολο του παγκόσμιου στόλου, ο χάρτης εμφανίζει το φορτίο που μεταφέρεται και το CO2 που εκπέμπεται από τα πλοία. Οι εκπομπές από τη διεθνή ναυτιλία για το 2012 εκτιμήθηκε ότι ήταν στα 796 εκατομμύρια τόνους CO2 το οποίο είναι περισσότερο από ό, τι το σύνολο των εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου, του Καναδά ή της Βραζιλίας σε ένα χρόνο. Αυτός ο αριθμός μπορεί να αναλυθεί περαιτέρω σε 2,18 εκατομμύρια τόνους CO2 ανά ημέρα ή 90.868 τόνους CO2 ανά ώρα.