Πειραιάς
21°C

Η χρήση του κινητού από τον καπετάνιο και η μη επαρκής βάρδια του ανθυποπλοιάρχου ήταν η κύρια αιτία σύγκρουσης δυο πλοίων με κόστος 12 εκ. δολαρίων

07/06/2023

Η χρήση του κινητού τηλεφώνου από τον αξιωματικό φυλακής ήταν η αιτία της σύγκρουσης των δυο πλοίων που είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξουν ζημιές αξίας 12,3 δολαρίων και να κινδυνεύσουν 38 μέλη του πληρώματος, σύμφωνα με το πόρισμα της National Transportation Safety Board.

Η σύγκρουση έγινε μεταξύ του φορτηγού πλοίου Bunun Queen και του υπεράκτιου πλοίου ανεφοδιασμού Thunder και σύμφωνα με τη έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα, το συμβούλιο ασφαλείας κατηγορεί και τα δύο πλοία επειδή δεν τήρησαν την απαραίτητη φυλακή γέφυρας ενώ ταξίδευαν σε μια περιοχή με αρκετά αυξημένη θαλάσσια κίνηση.

«Η χρήση κινητών τηλεφώνων δεν θα πρέπει ποτέ να είναι εμπόδιο στο πρωταρχικό καθήκον ενός αξιωματικού γέφυρας ή ενός μέλους της ομάδας της γέφυρας ώστε να διατηρεί τη σωστή τήρηση φυλακής. Είναι σημαντικό για το πλήρωμα να ακολουθεί τα καθιερωμένα πρωτόκολλα σχετικά με τη χρήση κινητού τηλεφώνου», έγραψε η NTSB στην έκθεσή της.

Ακόμη, υπογράμμισε ότι και τα δυο πλοία είχαν μόνο έναν άνθρωπο στη γέφυρα, ενώ ταυτόχρονα κατηγόρησε ευθέως τον πλοίαρχο του πλοίου υποστήριξης ότι δεν ακολούθησε την πολιτική σχετικά με την τήρηση φυλακής της εταιρείας του.

Η σύγκρουση έγινε στις 23 Ιουλίου 2022, περίπου 66 μίλια νότια του Port Fourchon της Λουιζιάνα. Ο καιρός ήταν καλός με την έκθεση να να φέρει ότι υπήρχε καλή ορατότητα, ήταν μέρα και οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές.

Σημειώνεται επίσης ότι τα ραντάρ, το AIS και το ECDIS κάθε πλοίου ανίχνευσαν έγκαιρα το ένα το άλλο αλλά τα alarm δε ήχησαν, ενώ οι αξιωματικοί εκτελούσαν άλλες εργασίες και δεν έλεγχαν επαρκώς τα όργανα.

Το πλοίο υποστήριξης υπέστη ένα σημαντικό ρήγμα προκαλώντας εισροή υδάτων και ζημιές σχεδόν 12 εκατομμυρίων δολαρίων!

Το Bunun Queen, ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου μήκους 180 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας 37.300 dwt που διαχειρίζεται η Widom Marine International, είχε αναχωρήσει από το Χιούστον το μεσημέρι στις 22 Ιουλίου. Το πλοίο ταξίδευε υπό έρμα με προορισμό τη Νέα Ορλεάνη. Πριν από το ατύχημα, το πλοίο βρισκόταν σε αυτόματο πιλότο πλέοντας με ταχύτητα 14,8 κόμβων. Στο πλοίο επέβαιναν 20 μέλη του πληρώματος.

Το δεύτερο πλοίο ήταν το Thunder, ένα υπεράκτιο πλοίο ανεφοδιασμού μήκους 77 μέτρων που διαχειρίζεται η Jackson Offshore Operations. Το Thunder είχε αναχωρήσει από μια υπεράκτια πλατφόρμα πετρελαίου περίπου 130 μίλια νότια του λιμανιού και επέστρεφε πίσω με πλήρωμα 18 ατόμων καθώς και εξοπλισμό φορτίου και εξαρτήματα στο κύριο κατάστρωμά του. Έπλεε επίσης υπό τον αυτόματο πιλότο και είχε ταχύτητα 10 κόμβων πριν από το ατύχημα.

Η αναφορά της NTSB ανασυνθέτει τις ενέργειες πριν από το ατύχημα αναφέροντας ότι ο πλοίαρχος βρισκόταν στη γέφυρα του Thunder. Είχε στείλει τον ανθυποπλοίαρχο και τον εκπαιδευόμενο ανθυποπλοίαρχο να εκτελέσουν κάποιες άλλες εργασίες λέγοντας ότι θα κάνει αυτός βάρδια. Από την άλλη, στο φορτηγό πλοίο, ήταν στη γέφυρα ο ανθυποπλοίαρχο, αλλά χωρίς να υπάρχει οπτήρας μαζί του, αφήνοντας έτσι τον αξιωματικό φυλακής μόνο του.

Ο πλοίαρχος του πλοίου υποστήριξης παραδέχτηκε αργότερα στο NTSB ότι μιλούσε στο κινητό του τηλέφωνο, για περίπου, όπως είπε, για ένα λεπτό. Στη συνέχεια άρχισε να χρησιμοποιεί την υπαγόρευση για να στέλνει προσωπικά μηνύματα κειμένου. Την ίδια στιγμή, ο αξιωματικός στη γέφυρα του bulker πραγματοποιούσε κάποιες ενημερώσεις για τους ηλεκτρονικούς χάρτες ενώ πραγματοποιούσε και κάποιες εκτυπώσεις. Ακούγοντας το VDR κάθε πλοίου, η NTSB αναφέρει ότι ακούει «μια μηχανή» στη γέφυρα του bulker και τους ήχους μιας «εμπορικής (διαφήμισης)» από το πλοίο υποστήριξης.

Ο ανθυποπλοίαρχος και ο ναύτης στο πλοίο υποστήριξης είδαν το bulker να πλησιάζει και προσπάθησαν να ειδοποιήσουν τον πλοίαρχο, ο οποίος άλλαξε σε χειροκίνητη λειτουργία το πηδάλιο, πραγματοποιώντας ελιγμό ώστε να ελαχιστοποιηθεί η ζημιά στο σκάφος. Τα αρχεία δείχνουν ότι το bulker έπλεε ακόμα υπό τον αυτόματο πιλότο.

Η «μπάλα» στην πλώρη του Bunun Queen χτύπησε την αριστερή πλευρά του Thunder, έχοντας σαν αποτέλεσμα να αρχίσει η εισροή υδάτων. Το Thunder ξεκίνησε να παίρνει αριστερή κλήση και πρυμναια διαγωγή. Το σκάφος έχασε την πρόωση του, αλλά ο Α μηχανικος και το πλήρωμα μηχανοστασίου κατάφεραν να κρατήσουν σε λειτουργία τις ηλεκτρογεννήτριες ώστε να συνεχίσει να υπάρχει ηλεκτρική τροφοδοσία στο πλοίο.

Έντεκα από τα 18 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το πλοίο και μεταφέρθηκαν σε άλλο σκάφος στην περιοχή, ενώ το Thunder ρυμουλκήθηκε στο Port Fourchon.

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο εμβολισμός πάνω και κάτω από την ίσαλο γραμμή προκάλεσε την εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο, στην αριστερή πλευρά του αμπαριου και της αριστερής δεξαμενής έρματος λιμένα με κόστος επισκευής 11,6 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το Bunun Queen υπέστη ζημιές 680.000 δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων πολλαπλών βαθουλωμάτων και μιας ρωγμής στην «μπάλα» στην πλώρη.

Η NTSB προειδοποιεί και πάλι για τη χρήση προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών λέγοντας ότι αποσπούν την προσοχή και οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν πολιτικές κατά της χρήσης τους. Επιπλέον, είναι σημαντικό για το πλήρωμα να ακολουθεί τα καθιερωμένα πρωτόκολλα σχετικά με τη χρήση κινητού τηλεφώνου και τις πολιτικές για την τήρηση φυλακής στη γέφυρα .

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
21°C