Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (International Chamber of Shipping – ICS) έχει εκδώσει μια ανακοίνωση στην οποία καλεί τον ΙΜΟ να οριστικοποιήσει τις αναθεωρήσεις του στις G8 κατευθυντήριες οδηγίες του “το συντομότερο δυνατόν” για να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με την επερχόμενη Σύμβαση διαχείρισης του έρματος (Ballast Water Management – BWM).
Η σύμβαση, που μετά την υπογραφή της Ινδονησίας αυτή την εβδομάδα φαινόταν να βρίσκεται κοντά στο να ξεκινήσει να ισχύει, τώρα φαίνεται ότι θα τεθεί σε ισχύ από τα τέλη Νοεμβρίου του 2016. Ωστόσο, καθώς η αναθεώρηση των κατευθυντήριων γραμμών που δηλώνουν το πρότυπο λειτουργίας του κάθε συστήματος δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, δημιουργούν τον φόβο ότι τα εγκεκριμένα από τον ΙΜΟ συστήματα μπορεί να μην περάσουν των επιθεωρήσεων του Port State Control (PSC), αναγκάζοντας να τοποθετηθεί εναλλακτική τεχνολογία.
“Το ICS πιστεύει ότι πλέον εναπόκειται στον ΙΜΟ να οριστικοποιήσει την αναθεώρηση των Type Approval Guidelines της G8, το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι πλοιοκτήτες μπορούν να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη ότι ο ακριβός εξοπλισμός που θα πρέπει σύντομα να εγκαταστήσουν θα είναι αποτελεσματικός … και να θεωρηθεί ως πλήρως συμβατός κατά τη διάρκεια των PSC επιθεωρήσεων”, ανέφερε η ανακοίνωση.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από το ότι η νομοθεσία των ΗΠΑ είναι αυστηρότερη από εκείνη του ΙΜΟ. Ενώ η νομοθεσία του ΙΜΟ θα αναγκάσει τους υπό συμμόρφωση ιδιοκτήτες να εγκαταστήσουν ένα σύστημα, η αμερικανική ακτοφυλακή δεν έχει ακόμη προχωρήσει στην έγκριση των τυχών νέων συστημάτων, κάτι που σημαίνει ότι οι πλοιοκτήτες που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στις ΗΠΑ θα αναγκαστούν να στοιχηματίσουν ότι το προσαρμοζόμενο σύστημα, το οποίο το ICS λέει ότι μπορεί να κοστίσει μεταξύ $ 1 εκατομμύριο και $ 5 εκατομμυρίων, θα είναι συμβατό με τις ΗΠΑ.
“Υπάρχουν πάνω από 50 συστήματα επεξεργασίας που έχουν εγκριθεί βάσει του ισχύοντος καθεστώτος του ΙΜΟ, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι λιγότεροι από 20 κατασκευαστές έχουν μέχρι στιγμής εκδηλώσει την πρόθεσή τους να υποβάλουν τα συστήματά τους για έγκριση από τις ΗΠΑ”, ανακοίνωσε το ICS. “Οι αντικρουόμενες απαιτήσεις του ΙΜΟ και των ΗΠΑ μπορεί να παράξουν μια αδιέξοδη κατάσταση στην οποία ορισμένα πλοία μπορεί να μην είναι σε θέση να επιχειρήσουν σε αμερικάνικα ύδατα, όταν η Σύμβαση του IMO τεθεί σε ισχύ”.