MOL: Γεύση από τα μελλοντικά πλοία μεταφοράς CO2

Η Ιαπωνική Mitsui OSK Lines (MOL) και η επίσης ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding ολοκλήρωσαν μια μελέτη για έναν μεγάλο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) που θα μπορούσε δυνητικά να είναι το κύριο ρεύμα στη ναυτιλιακή αγορά LCO2 στο εγγύς μέλλον.

Οι δύο εταίροι εξέτασαν πολλαπλές μορφές του κύτους που θεωρήθηκαν ως οι πιο αποτελεσματικές και πρακτικές για χωρητικότητα δεξαμενής φορτίου έως περίπου 50 000 κυβικά μέτρα με διαφορετικές ρυθμίσεις πίεσης δεξαμενής.

«Προκειμένου να ανταποκριθούμε ευέλικτα στις ανάγκες των πελατών, θα καταβάλουμε γρήγορες προσπάθειες για να δημιουργήσουμε έναν μεγαλύτερο μεταφορέα LCO2 με υψηλό βαθμό δυσκολίας και να αναπτύξουμε μια ποικιλία τύπων πλοίων», ανέφερε η MOL σε ανακοίνωση.

Η MOL εισήλθε στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου CO2 δια θαλάσσης τον Μάρτιο του 2021, όταν επένδυσε στη Larvik Shipping, η οποία διαχειρίζεται βιομηχανικά πλοία υγροποιημένου CO2 στην Ευρώπη για περισσότερα από 30 χρόνια. Είναι επίσης μέρος μιας ομάδας που έχει ως στόχο να σχεδιάσει μεγαλύτερους μεταφορείς LCO2 και περιλαμβάνει ακόμη έναν ναυτιλιακό κολοσσό, την K Line, καθώς και τη Nippon Steel και την Itochu Corporation.

Η ιαπωνική ναυπηγική εταιρεία Mitsubishi Heavy Industries (MHI) παρουσίασε σχέδια νωρίτερα φέτος για την εμπορευματοποίηση ενός πλοίου CO2 έως το 2025, και πιο πρόσφατα συνεργάστηκε με τον γαλλικό ενεργειακό κολοσσό TotalEnergies για τη διεξαγωγή μελέτης για την ανάπτυξη ενός αερομεταφορέα LCO2.

Εν τω μεταξύ, στη Νότια Κορέα, η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και ο Αμερικανικός νηογνώμονας ABS ένωσαν τις δυνάμεις τους για να αναπτύξουν σχέδια για ένα πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς LCO χωρητικότητας2 70.000 κυβικών μέτρων, ενώ ο γίγαντας της χαλυβουργίας Posco συνεργάστηκε με τη Hyundai Mipo Dockyard και τη μητρική εταιρεία ναυπήγησης Korea & Offshore Engineering μαζί με το Lloyd’s Register και το Liberian Registry για την ανάπτυξη πλοίου μεταφοράς LCO2 20.000 κυβικών μέτρων έως το 2025.

Διαβάστε ακόμα