Ο ΙΜΟ καλεί για μεγαλύτερη δράση για την καταπολέμηση της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ζήτησε αυξημένη συνεργασία για την αντιμετώπιση της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας.

Σε ψήφισμα που ενέκρινε αυτό το μήνα η Επιτροπή Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας (MSC) για την αντιμετώπιση της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας στον Κόλπο της Γουινέας, ο IMO κάλεσε τα κράτη μέλη του, τις εθνικές αρχές, τα Ηνωμένα Έθνη και άλλους σχετικούς οργανισμούς να εξετάσουν το ενδεχόμενο ενίσχυσης της επιβολής του νόμου για σύλληψη και την δίωξη των πειρατών σε σχετικές δικαιοδοσίες σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και τα εθνικά νομικά πλαίσια. Τα παράκτια κράτη καλούνται επίσης να εναρμονίσουν τις ποινικές κυρώσεις.

Ο ΙΜΟ ζήτησε επίσης βελτιωμένη διακυβέρνηση των διαθέσιμων λύσεων προστασίας, όπως τα συνοδευτικά σκάφη ασφαλείας για την παροχή βοήθειας σε πλοία , σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και τον σεβασμό των κυριαρχικών δικαιωμάτων των παράκτιων κρατών.

Για να συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, ο ΔΝΟ παροτρύνει την υποστήριξη και τη συμμετοχή στο Φόρουμ Θαλάσσιας Συνεργασίας του Κόλπου της Γουινέας (GoG-MCF / SHADE GoG), καθώς και άλλες πλατφόρμες, όπως οι φίλοι του G7 ++ του Κόλπου της Γουινέας ( G7 ++ FoGG).

Το ψήφισμα υπογραμμίζει την ανάγκη για μεγαλύτερη συνεργασία με όλους τους άμεσα ενδιαφερόμενους, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με τη θαλάσσια εγκληματικότητα και την παρανομία, τη χρήση της επίγνωσης του θαλάσσιου τομέα, όπως το MDAT-GoG (Maritime Domain Awareness for Trade for the Gulf of Guinea) και τη χρήση της επιφάνειας και / ή δυνατότητες περιπολίας από αέρος.

Το ψήφισμα ζητά επίσης από τον Γενικό Γραμματέα του IMO να κάνει πλήρη χρήση των πόρων τεχνικής συνεργασίας για την υποστήριξη της ανάπτυξης ικανοτήτων στην περιοχή για την αντιμετώπιση της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας και να εξετάσει τη δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των υπαρχόντων μηχανισμών, όπως το MDAT-GoG , το Κέντρο NIMASA C4i, Περιφερειακά Κέντρα Αναφοράς, το Κέντρο Αναφορών Πειρατείας του ICC IMB και συναφείς ανταποκριτικές αρχές επιβολής του νόμου.

Τα κράτη μέλη, οι διεθνείς οργανισμοί και τα σχετικά ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται επίσης να συνεισφέρουν στο Ταμείο Εμπιστοσύνης Ναυτικής Ασφάλειας του IMO στη Δυτική και Κεντρική Αφρική.

Οι απαγωγές πληρωμάτων στον Κόλπο της Γουινέας αυξήθηκαν σε επίπεδα νέου ρεκόρ το 2020, με 130 μέλη πληρωμάτων να απάγονται σε 22 ξεχωριστά περιστατικά στην περιοχή, ανέφερε το Διεθνές Γραφείο Ναυτιλίας στην ετήσια έκθεση πειρατείας.

Διαβάστε ακόμα