Αληθινό περιστατικό: Πλοίαρχος έχασε την ζωή του μετά την πτώση του από την σκάλα την στιγμή που επιβιβαζόταν στο πλοίο!

Είναι μια ακόμη τραγική ιστορία που μας δείχνει την επικινδυνότητα του ναυτικού επαγγέλματος.

Το μικρό φορτηγό πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου κατέφτασε στο λιμάνι του Τάουνσβιλ από την Παπούα Νέα Γουινέα. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε με μειωμένη ταχύτητα λόγω κάποιων μηχανικών προβλημάτων. Ήταν κενό φορτίου και παρέμεινε στο Τάουνσβιλ μέχρι να ολοκληρώσει τις απαραίτητες επισκευές του.

Το πλοίο βρισκόταν στην προβλήτα 6 στο Townsville, εν αναμονή της έλευσης των ανταλλακτικών που χρειάζονταν για την επισκευή. Ο 53χρονος Πλοίαρχος επρόκειτο να ξεμπαρκάρει από το Townsville και να γυρίσει πίσω στο σπίτι του στην Δανία για να ξεκουραστεί.

Ένα βράδυ, μαζί με τον Α’ μηχανικό, βγήκαν στη στεριά για ένα αποχαιρετιστήριο δείπνο.

Ξεκίνησαν το βράδυ τους πίνοντας ποτά σε ένα ξενοδοχείο κοντά στις προβλήτες, μετά πήγαν στην πόλη για δείπνο και τέλος σε ένα ακόμη ξενοδοχείο πριν επιστρέψουν στο Arktis Grace περίπου στις 21:45 το βράδυ. Ο Α’ μηχανικός επιβιβάστηκε πρώτος στο πλοίο, ενώ ο Πλοίαρχος πλήρωνε τον ταξιτζή.

Λίγο αργότερα, το πλήρωμα άκουσε ένα δυνατό θόρυβο. Ο Πλοίαρχος εθεάθη να επιπλέει μπρούμυτα στο νερό μεταξύ της πλευράς του πλοίου και της προβλήτας. Ο Α’ μηχανικός και ένα μέλος του πληρώματος πήδηξαν στο νερό σε μια προσπάθεια να τον σώσουν. Ο Πλοίαρχος ήταν ένας μεγαλόσωμος άνδρας που ζύγιζε περίπου 140 κιλά και, παρά τις προσπάθειές τους, λίγο αργότερα διαπιστώθηκε ότι έχει πεθάνει.

Συμπέρασμα

Τα συμπεράσματα που ακολουθούν προσδιορίζουν τους διαφορετικούς παράγοντες που συνέβαλαν στην τραγωδία. Τα αίτια δεν θα πρέπει να εκληφθούν ως επιμερισμός ευθύνης σε κάποιον συγκεκριμένο οργανισμό ή άτομο.

Συμπεραίνεται ότι:

1. Ο πλοίαρχος του πλοίου πέθανε από πνιγμό, αφού έπεσε από την σκάλα του πλοίου στο κενό μεταξύ της πλευράς του πλοίου και της προβλήτας.

2. Τα σχοινιά της σκάλας ήταν αρκετά χαλαρά για να επιτρέψουν στο κέντρο βάρους του πλοιάρχου να μετακινηθεί προς την έξω πλευρά της σκάλας με αποτέλεσμα αυτή να αναποδογυρίσει.

3. Τα σχοινιά χειρός δεν είχαν τεντωθεί από το πλήρωμα που είχε βάρδια στο κατάστρωμα, καθώς το πλοίο ανέβαινε και κατέβαινε λόγω της παλίρροιας.

4. Ο Α’ μηχανικός και ο ναύτης που πήδηξαν στο νερό έκαναν ό,τι μπορούσαν για να να σώσουν τον Πλοίαρχο.

5. Υπήρξε υπερβολική καθυστέρηση πριν κληθεί ασθενοφόρο, που εξηγείται εν μέρει από το γεγονός ότι κανένα από τα μέλη του πληρώματος δεν γνώριζε τον αριθμό έκτακτης ανάγκης που έπρεπε να καλέσει, και ο αριθμός δεν υπήρχε σε κάποιο εμφανές σημείο δίπλα στο τηλέφωνο.

6. Ο Επιθεωρητής θεωρεί ότι η κατανάλωση αλκοόλ πάνω από τα επιτρεπτά επίπεδα, ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για να χάσει ο άτυχος πλοίαρχος την ισορροπία του.

7. Αν είχε στηθεί ένα δίχτυ ασφαλείας κάτω από την σκάλα όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, μπορεί να προστάτευε τον Πλοίαρχο από το να πέσει στο νερό.

Η επιβίβαση και η αποβίβαση σε ένα πλοίο είναι κάτι που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, και για αυτούς που χρησιμοποιούν την σκάλα και από το πλήρωμα που οφείλει να εξασφαλίζει ότι είναι σε καλή κατάσταση και σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς.

Διαβάστε ακόμα