ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Πτώση στα κέρδη των VLCC

vlccs_earnings
Μεγάλη πτώση σημειώνουν τα κέρδη των VLCC τις τελευταίες εβδομάδες, αν και παραμένουν σε αρκετά υγιή ιστορικά επίπεδα.

Λόγω της μειωμένης δραστηριότητας στο Περσικό Κόλπο τα κέρδη των VLCC υποχώρησαν κατά 20-30% πριν από δύο εβδομάδες, ενώ την περασμένη εβδομάδα, παρά την αύξηση της δραστηριότητας στον Κόλπο, σημειώθηκε μια περαιτέρω μείωση κατά 13% στα κύρια δρομολόγια. Παρ’ όλα αυτά, τα κέρδη των Suezmax και Aframax διατηρήθηκαν σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Οι τιμές για ναυλώσεις ενός χρόνου μεγάλων δεξαμενόπλοιων συνεχίζουν να ανεβαίνουν, δείχνοντας στους ναυλωτές ότι η αγορά εξακολουθεί να έχει γερές βάσεις, ενώ ακόμα και οι τιμές για τις διάρκειας τριών ετών ναυλώσεις δεν είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις διάρκειας ενός έτους. Περίπου 59 VLCCs έχουν χρονοναυλωθεί μέχρι τώρα τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με την Clarkson Research – ένα νούμερο που δεν έχουμε δει εδώ και δεκαετίες – ενώ 30 suezmaxes και 52 aframaxes έχουν ναυλωθεί, επίσης πολύ υψηλά νούμερα.

Αυτό που είναι λίγο περίεργο είναι ότι οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων των VLCC δεν έχουν αυξηθεί τόσο όσο θα περίμενε κανείς, σύμφωνα με μια πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue. Το αποδίδουν αυτό στους πωλητές που είναι απρόθυμοι να αφήσουν τα πλοία τους σε μια τέτοια καλή αγορά, εκτός εάν οι τιμές αυξηθούν σημαντικά, σε συνδυασμό ίσως και με τις ανησυχίες για το πόσο καιρό θα διαρκέσει η ευνοϊκή οικονομική συγκυρία, τη στιγμή που βρίσκονται στα σκαριά σημαντικές νέες ναυπηγήσεις.

Η κατάσταση στον τομέα των ναυπηγήσεων είναι ότι 18,6 εκάτ. dwt νέων πλοίων αναμένεται να παραδοθούν το επόμενο έτος και άλλα 17 εκάτ. dwt, με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, στη συνέχεια, με άλλα λόγια, σχεδόν το 20% του υπάρχοντος στόλου. Τα μεγάλα δεξαμενόπλοια που στάλθηκαν για διάλυση φέτος ήταν αμελητέας ποσότητας, γεγονός που οφείλεται προφανώς στις καλές συνθήκες της αγοράς, αλλά και στις άσχημες τιμές που επικρατούν στην αγορά σκραπ.

Ο τομέας των τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product tankers) είχε επίσης μια καλή χρονιά μέχρι τώρα με τα κέρδη στους κλάδους των LR2 και LR1 να βρίσκονται κατά μέσο όρο πάνω από 30.000 και 25.000 δολάρια το χρόνο, μέχρι στιγμής για το 2015. Τα MRs έχουν δει να διπλασιάζονται σχεδόν τα κέρδη τους το τρέχον έτος, φθάνοντας πάνω από 20.000 δολάρια την ημέρα.