Rolls-Royce: Μέχρι το 2020 θα δούμε ρομποτικά πλοία [βίντεο]

remote_controlled_ship
Την περασμένη εβδομάδα, η Πρωτοβουλία Σύνθετων Αυτόνομων Πλωτών Εφαρμογών έργου (AAWA) της Rolls-Royce παρουσίασε τα πρώτα της πορίσματά σε συνέδριο στο Ελσίνκι, εκφράζοντας μεγάλη αισιοδοξία για την αυτοματοποίηση των εμπορικών πλοίων και την πρόβλεψη ότι αυτή η στιγμή δεν θα αργήσει.

“Η αυτοματοποιημένη ναυτιλία είναι το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Προκαλώντας μια ανάλογη τομή με το smart phone, το ‘έξυπνο πλοίο’ θα φέρει επανάσταση στο τοπίο του σχεδιασμού και της λειτουργίας του πλοίου”, δήλωσε ο Mikael Makinen, πρόεδρος του θαλάσσιου τμήματος της Rolls-Royce. Η εταιρεία οραματίζεται ένα μέλλον στο οποίο οι νεοι παίχτες θα μπορούσαν να καταλάβουν ένα σημαντικό μερίδιο της επιχείρησης, με τον ίδιο τρόπο όπως το Uber, το Spotify και το Airbnb έχουν κάνει σε άλλες βιομηχανίες.

Οι ερευνητές της πρωτοβουλίας AAWA πιστεύουν ότι οι μηχανικές δυσκολίες δεν θα αποτελέσουν ένα σημαντικό εμπόδιο. “Οι τεχνολογίες που απαιτούνται για να κάνουν τα εξ αποστάσεως και αυτοματοποιημένα πλοία πραγματικότητα υπάρχουν – η τεχνολογία των αισθητήρων που απαιτείται είναι ικανοποιητική και εμπορικά διαθέσιμη και οι αλγόριθμοι που απαιτούνται για τα προηγμένα συστήματα ελέγχου, τον “εικονικό καπετάνιο” του πλοίου, δεν είναι μακριά. Η πρόκληση είναι να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος για να συνδυαστούν με οικονομικά αποδοτικό τρόπο σε ένα θαλάσσιο περιβάλλον, δήλωσε ο John Poikonen, ανώτερος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Turku και επικεφαλής της τεχνολογικής έρευνας του προγράμματος.

Η κοινοπραξία θα ξεκινήσει σύντομα τις δοκιμές ενός πακέτου αισθητήρων που θα τοποθετηθεί στο επιβατηγό πλοίο της Finferries Stella, το οποίο δραστηριοποιείται στα προστατευόμενα νερά του Αρχιπελάγους μεταξύ της Κορέας και του Houtskär. Η εταιρεία ξηρού χύδην ESL Shipping Limited έχει επίσης σπεύσει να βοηθήσει στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης αυτοματοποιημένων πλοίων για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων.

Οι ερευνητές της Rolls-Royce σχεδιάζουν επίσης μια σειρά μελετών για την ασφάλεια και την κυβερνοασφάλεια, που θα χρησιμοποιηθούν για να προχωρήσουν σε συστάσεις στον ΙΜΟ και σε νηογνώμονες για κανόνες που να ταιριάζουν στα αυτοματοποιημένα πλοία.

“Αυτό συμβαίνει. Δεν είναι το αν, είναι το πότε. Το έργο αυτό υποστηρίζει την ανάπτυξη εξ’ αποστάσεως και αυτοματοποιημένων πλοίων και θα επιτρέψει την απόδειξη της επίδειξης έννοιας του σκεπτικού μετά την ολοκλήρωση του έργου. Θα δούμε ένα ελεγχόμενο εξ’ αποστάσεως πλοίο σε εμπορική χρήση από το τέλος της δεκαετίας”, δήλωσε ο Oskar Levander, αντιπρόεδρος καινοτομίας της Rolls-Royce Marine.