Το επιβατηγό πλοίο Säntis ξεκίνησε να συγκρίνεται με τον Τιτανικό όταν βυθίστηκε στη λίμνη της Κωνσταντίας το 1933, καθώς το τέλος και των δύο αυτών υπέροχων πλοίων ήρθε άδοξα.
Και τα δύο πλοία έχουν κάποιες τεχνικές ομοιότητες στον τρόπο κατασκευής τους, όπως η χρήση μιας καινοτόμου τρικύλινδρης ατμομηχανής. Σε αντίθεση βέβαια με το πιο γνωστό ναυάγιο του κόσμου, το Säntis θα ανελκυστεί από τον πυθμένα, σε μια πραγματικά μοναδική στιγμή.
Το πλοίο είναι σύμφωνα με τον Silvan Paganini σε πολύ καλή κατάσταση.
«Έχουμε μια λίμνη γλυκού νερού εδώ με βάθος που φτάνει τα 210 μέτρα περίπου, όντας απίστευτα σκοτεινά και χωρίς αρκετό οξυγόνο, επομένως διατηρείται καλά. Μπορείτε ακόμα να δείτε το χρώμα και να διαβάσετε τα γράμματα στην πλευρά του πλοίου».
Μόλις το Säntis ανελκυστεί από τον πυθμένα της λίμνης, θα γίνει επίσημα το παλαιότερο ατμόπλοιο από τη λίμνη της Κωνσταντίας. Το Säntis μπορούσε να μεταφέρει με άνεση έως και 400 επιβάτες και πέρασε σχεδόν 40 χρόνια ταξιδεύοντας στη λίμνη της Κωνσταντίας.
Το πλοίο μήκους 48 μέτρων, ήταν ένα αξιόπιστο επιβατηγό πλοίο. Παρά τις ομοιότητες με τον Τιτανικό στην εμφάνιση και τη σχεδίαση, το Säntis βυθίστηκε όταν μαστιζόταν από οικονομικά ζητήματα. Ο Paganini ανέφερε ότι το πλοίο ήταν το πρώτο που υπέστη μετατροπή στην κύρια μηχανή του και από μηχανή με κάρβουνο μετατράπηκε σε μηχανή πετρελαίου.
Το πλοίο βυθίστηκε όταν δε χρησιμοποιούνταν και δεν χρειαζόταν πλέον. Το 1933 υπήρχε μια τεράστια κρίση, έχοντας σαν αποτέλεσμα να αφαιρεθούν από το πλοίο όλα όσα μπορούσαν ακόμα να χρησιμοποιήσουν, έτσι, για παράδειγμα, ολόκληρο το ξύλινο κατάστρωμα αφαιρέθηκε καθώς μπορούσαν να κάψουν αυτό το ξύλο για να ζεσταθούν. Επιπλέον, κάποιες από τις πόρτες θεάθηκαν στα κελάρια του χωριού. Ο χάλυβας του πλοίου ήταν ακόμα διαθέσιμος σε εκείνο το σημείο και ήταν φθηνός εν μέσω κρίσης.
Με την ολοκλήρωση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το πλήρωμα είχε ήδη βυθίσει το υπέροχο πλοίο και ήταν σχεδόν ξεχασμένο.
Ωστόσο, το Säntis ήταν μέρος μιας φανταστικής προσπάθειας crowdsourcing ύψους 182.000 λιρών για να έρθει και πάλι το πλοίο στην επιφάνεια του νερού. Ο Paganini είπε ότι η φθηνότερη λύση θα ήταν η ανύψωση του με σάκους.
Το πλάνο είναι να γίνει η πρώτη ανύψωση του πλοίου μέχρι τα τέλη Μαρτίου, και από τα 210 μ. στα 12 μ., και εν συνεχεία θα ακολουθήσει τον Απρίλιο η τελική ανύψωση και ανέλκυση του από τα 12 μέτρα στην επιφάνεια.
Το Säntis θα μεταφερθεί στο ναυπηγείο με έδρα το Romanshorn – όπου ανακαινίστηκε το 1898.