Το μεγαλύτερο κινεζικό ερευνητικό σκάφος αλιείας ξεκίνησε την παρθενική το παρθενικό του ταξίδι στο εξωτερικό. Το Lan Hai 201 απέπλευσε από τη Σαγκάη για να ερευνήσει το βορειοδυτικό τμήμα του Ινδικού Ωκεανού.
Το σκάφος ζυγίζει 3289 τόνους, έχει μήκος 84,5 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα και είναι εξοπλισμένο με τον πιο πρόσφατο εξοπλισμό επιστημονικής έρευνας.
Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Ερευνών για την Αλιεία στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας, Fang Hui, ανέφερε ότι η ανοιχτή θάλασσα είναι ζωτικής σημασίας πηγή πρωτεΐνης και στρατηγικά κρίσιμη για τη χάραξη μιας θαλάσσιας στρατηγικής.
Πρόσθεσε ότι απαιτούνται τακτικές έρευνες για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης των αλιευτικών πόρων και επίσης για τη διασφάλιση των κινεζικών θαλάσσιων δικαιωμάτων στην περιοχή.
Το ταξίδι, που θα επισκεφτεί 100 διαφορετικές τοποθεσίες σε τέσσερις μήνες, θα καταγράφει επίσης τη βιολογική ποικιλότητα των αλιευτικών πόρων και τα υδρολογικά και μετεωρολογικά στοιχεία γύρω τους.
Ο καπετάνιος του πλοίου, Tang Xiolin, είπε ότι αυτή η αποστολή έρευνας θα μπορούσε να φέρει τη χώρα στο προσκήνιο όσον αφορά τον έλεγχο της αλιείας. Η Κίνα είναι σημαντικός καταναλωτής θαλασσινών και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη εξαγωγέας θαλασσινών στον κόσμο, δεδομένου του τεράστιου στόλου των αλιευτικών της.
Ωστόσο, η Κίνα έχει κατηγορηθεί για την εξάντληση των αλιευτικών της αποθεμάτων και την καταστροφή του θαλάσσιου οικοσυστήματος.
Τα κινεζικά πλοία έχουν συμμετάσχει σε αψιμαχίες σχετικά με ψαρότοπους που ανήκουν σε άλλες χώρες, κυρίως σε χώρες των οποίων οι πολίτες έχουν χαμηλό εισόδημα.
Σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε στο Λονδίνο, ο στόλος των Κινέζικων αλιευτικών που βρίσκεται στην ανοικτή θάλασσα, μακριά από την Κίνα, είναι περίπου στα 1700 σκάφη. Η Κίνα έχει υποσχεθεί να βάλει όρια, ωστόσο, εξακολουθεί να είναι πίσω από τις ανεπτυγμένες χώρες όσον αφορά την καταγραφή των αλιευτικών πόρων και τη συμβολή στην ανάπτυξη του αλιευτικού τομέα.
Η Κίνα στοχεύει να βελτιστοποιήσει και να ενισχύσει τα επιστημονικά της δεδομένα, να αυξήσει τους κανονισμούς, να συμμετάσχει στη διεθνή διακυβέρνηση της αλιείας και να βελτιώσει το δίκτυο πολιτικής.
Οι κινεζικές αρχές δήλωσαν ότι μέχρι το 2025, ο στόλος της χώρας θα γίνει σταθερός και θα υπάρξουν λιγότερα ατυχήματα και παραβιάσεις με πιο αποτελεσματική εποπτεία. Θα καταβληθούν προσπάθειες για την εφαρμογή διεθνών πολιτικών και συμφωνιών.