Το πρώτο αυτόνομο και ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα (Video)

Το πρώτο αυτόνομο και ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα μετά την υπογραφή της σύμβασης για την ναυπήγηση του.

Η νορβηγική εταιρεία τεχνολογίας Kongsberg, η οποία συνεργάζεται με την Yara για το, ανακοίνωσε σήμερα ότι η Yara υπέγραψε συμφωνία ύψους 25,9 εκατομμύριων δολαρίων με το VARD για την κατασκευή του πλοίου με προγραμματισμένη παράδοση για τις αρχές του 2020.

Το πλοίο θα ξεκινήσει αρχικά με επανδρωμένη λειτουργία, αλλά θα μετατραπεί γρήγορα σε πλήρως αυτόνομη λειτουργία έως το 2022.

Τον Μάιο του 2017, η YARA και η Kongsberg ανακοίνωσαν μια συνεργασία για την κατασκευή του πρώτου αυτόνομου και ηλεκτρικού πλοίου κοντέινερ στον κόσμο.

Το πλοίο, που ονομάζεται Yara Birkeland, θα αντικαταστήσει 40.000 φορτία που μεταφέρονται με φορτηγά ετησίως, μειώνοντας τις εκπομπές NOx και CO2. Με το ναυπηγείο να έχει επιλεχθεί, η κατασκευή είναι έτοιμη να ξεκινήσει.

«Ένα πλοίο όπως το Yara Birkeland δεν έχει κατασκευαστεί ποτέ πριν και βασιζόμαστε στη συνεργασία με συνεργάτες με επιχειρηματική νοοτροπία και τεχνογνωσία. Η VARD συνδυάζει την εμπειρία σε προσαρμοσμένο ναυπηγείο με πρωτοποριακή καινοτομία και θα παραδώσει ένα σκάφος που αλλάζει παιχνίδι, το οποίο θα μας βοηθήσει να μειώσουμε τις εκπομπές μας και να συμβάλουμε στη διατροφή του κόσμου προστατεύοντας ταυτόχρονα τον πλανήτη», λέει ο Svein Tore Holsether, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της YARA.

Η VARD είναι ηγετική παγκόσμια ναυπηγική εταιρεία εξειδικευμένων πλοίων.

Το Yara Birkeland πρόκειται να παραδοθεί από τη Vard Brevik στη Νορβηγία το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η γάστρα θα παραδοθεί από τη Vard Braila στη Ρουμανία. Ο Roy Reite, Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικός Διευθυντής της VARD, σχολίασε: «Είμαστε έτοιμοι να επιλέξουμε ως εταίρο της Yara σε αυτό το καινοτόμο και συναρπαστικό έργο. Με μια μακρόχρονη εμπειρία στην κατασκευή υπερσύγχρονων και εξατομικευμένων ειδικών σκαφών, είμαστε ενθουσιασμένοι που μας δόθηκε η ευκαιρία να κατασκευάσουμε το πρώτο αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Είναι χαρά να καλωσορίσω την Yara και την Kongsberg στη VARD και προσβλέπουμε να συνεργαστούμε στενά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ».

Η πρωθυπουργός Erna Solberg ήταν παρούσα για την υπογραφή στο ναυπηγείο στο Brevik της Νορβηγίας.

«Αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς η νορβηγική βιομηχανία μπορεί να συνεργαστεί για τη δημιουργία νέων λύσεων και πράσινων θέσεων εργασίας. Οι YARA, KONGSBERG και VARD βασίστηκαν στις γνώσεις τους σχετικά με την τεχνολογία, την εφοδιαστική και την κατασκευή πλοίων με φιλοδοξία να δημιουργήσουν μαζί μια βιώσιμη καινοτομία. Το αποτέλεσμα είναι συναρπαστικά πρωτοποριακά έργα όπως αυτό. Είμαι περήφανος που η κυβέρνηση υποστήριξε την ανάπτυξη της Yara Birkeland μέσω της ENOVA και στέλνω τις καλύτερες ευχές μου για την κατασκευή», λέει ο πρωθυπουργός Solberg.

Η Kongsberg είναι βασικός συνεργάτης του έργου, υπεύθυνος για την παροχή τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και της ολοκλήρωσης, που θα επιτρέψουν την απομακρυσμένη και αυτόνομη λειτουργία. «Η Yara Birkeland αποτελεί ένα σημαντικό επόμενο βήμα για το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που αντιπροσωπεύει μια σημαντική τεχνολογική και βιώσιμη πρόοδο. Το νορβηγικό ναυτιλιακό σύμπλεγμα κατέχει ηγετική θέση στον τομέα της τεχνολογίας, του σχεδιασμού, της νομοθεσίας, των δοκιμών και όλων των άλλων πτυχών της ανάπτυξης», λέει ο Geir Håøy, Διευθύνων Σύμβουλος της KONGSBERG.

Το έργο ξεκίνησε σε μια προσπάθεια βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής στο εργοστάσιο λιπασμάτων της Yara Porsgrunn. Κάθε μέρα χρειάζονται περισσότερες από 100 διαδρομές φορτηγών ντίζελ για τη μεταφορά προϊόντων από το εργοστάσιο της Porsgrunn της Yara σε λιμάνια του Brevik και Larvik, όπου η εταιρεία μεταφέρει προϊόντα σε πελάτες σε όλο τον κόσμο. Με αυτό το νέο αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μπαταρία, η YARA φέρνει τη μεταφορά από το δρόμο στη θάλασσα, μειώνοντας έτσι τον θόρυβο και τη σκόνη, βελτιώνοντας την ασφάλεια των τοπικών οδών και μειώνοντας τις εκπομπές NOx και CO2.

Διαβάστε ακόμα