Το πρώτο από τα δύο SOV, της Bernhard Schulte Offshore, πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι, από το ναυπηγείο Crist της Gdynia στην Πολωνία, στη Νορβηγία.
Νωρίς το πρωί στις 3 Ιανουαρίου έφτασε στο Ulstein Verft στο Ulsteinvik, όπου θα παραμείνει για τους επόμενους 3 μήνες. Εκεί τα πραγματοποιηθούν οι τελευταίες εργασίες βαψίματος, πριν ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά (sea trials) την άνοιξη.
Το SOV σκάφος είναι το πρώτο από τα δύο που θα παραδοθούν από την Bernhard Schulte Offshore στην Siemens. Βασίζεται σε από κοινού σχέδιο από τις Ulstein, Windea, Bernhard Schulte και Siemens.
Τα δύο Ulstein SX175 είναι τα πρώτα πλοία κατασκευασμένα με το πρωτοποριακό σχήμα γάστρας X-STERN. Το κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι τα σκάφη αυτά μπορούν να στέκονται έχοντας στραμμένη την πρύμη τους στον καιρό αντί την πλώρη τους.
Τα πλεονεκτήματα αυτής της ιδιαίτερης ικανότητας των πλοίων αυτών είναι η καλύτερη λειτουργικότητα και αντίσταση που έχουν στην κακοκαιρία και η μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και καυσίμων όταν είναι σε λειτουργία DP (Dynamic positioning).
Το DP (Dynamic positioning) είναι ένα σύστημα που ελέγχεται από υπολογιστή για να διατηρεί αυτόματα τη θέση και την κατεύθυνση του σκάφους με τις δικές του προπέλες και thrusters (προπελάκια). Αισθητήρες αναφοράς της θέσης σε συνδυασμό με αισθητήρες ανέμου, αισθητήρες κίνησης και γυροσκοπικές πυξίδες, παρέχουν πληροφορίες στον υπολογιστή που αφορούν τη θέση του σκάφους και το μέγεθος και την κατεύθυνση των περιβαλλοντικών δυνάμεων που επηρεάζουν τη θέση του.
Παραδείγματα τύπων πλοίων που χρησιμοποιούν DP περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά, τα πλοία και ημι-υποβρύχιες κινητές μονάδες γεώτρησης (MODU), ωκεανογραφικά ερευνητικά σκάφη και κρουαζιερόπλοια.