Το σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης έχει ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον στον τομέα της ναυτιλίας. Η Siemens μαζί με το νορβηγικό ναυπηγείο Fjellstrand θα κυκλοφορήσει το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο, το οποίο θα εξυπηρετεί τη διαδρομή μεταξύ Lavic και Oppedal από το 2015 και μετά.
Το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο θα είναι 80 μέτρα και θα είναι σε θέση να μεταφέρει 120 αυτοκίνητα και 360 επιβάτες. Σύμφωνα με τις εκθέσεις, η επαναφορτίσει των μπαταριών θα διαρκεί μόνο δέκα λεπτά!
Το πλοίο καταμαράν ηλεκτρικής πρόωσης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παράγει ελάχιστη αντίσταση στην κίνηση του στο νερό. Το υλικό κατασκευής των πτερυγίων είναι από από αλουμίνιο αντί του χάλυβα, προκειμένου το πλοίο να έχει ομαλή λειτουργία μέσα στο νερό.
Το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης θα τροφοδοτείτο από ηλεκτρικές μπαταρίες βάρους 10 τόνων. Επί του παρόντος, τα πλοία που εκτελούν πλόες στις γραμμές, χρησιμοποιούν κινητήρες ντίζελ, που κατά μέσο όρο χρησιμοποιούν ένα εκατομμύριο λίτρα πετρελαίου ετησίως και εκπέμπουν 570 μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα και 15 μετρικούς τόνους οξειδίου του αζώτου. Η Ηλεκτρική πρόωση στα πλοία δεν θα μειώσει μόνο την κατανάλωση καυσίμου, αλλά θα λειτουργήσει επίσης σε μεγάλο βαθμό στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.