Η Maritime Partners σε συνεργασία με την Elliott Bay Design Group, την e1 Marine και την ABB ανακοίνωσαν σχέδια για το πρώτο ρυμουλκό με μεθανόλη στον κόσμο που θα καθελκυστεί το 2023.
Γνωστό ως Hydrogen One, το σκάφος θα είναι συμβατό με τον IMO 2030 και θα πληροί όλες τις απαιτήσεις των κανονισμών στο Υποκεφάλαιο Μ της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Ο σχεδιασμός προέρχεται από την Elliott Bay Design Group χρησιμοποιώντας δοκιμασμένη τεχνολογία. Η ABB θα παράσχει τη διανομή της ηλεκτρικής ενέργειας και τον αυτοματισμό στη μπαταρία κυψελών καυσίμου μεθανόλης σε υδρογόνο της e1 Marine. Η απαλλαγή από τον άνθρακα στον τομέα των ρυμουλκών θέτει σημαντικές προκλήσεις, ιδίως λόγω των περιορισμών μεγέθους, χώρου και βάρους των συγκεκριμένων σκαφών. Οι μπαταρίες είναι κατάλληλες μόνο εάν πραγματοποιούνται σταθερά δρομολόγια γιατί έτσι μπορούν να επαναφορτίζονται καθημερινά, ενώ η περιορισμένη χωρητικότητα αποθήκευσης περιορίζει τη χρήση των υπό πίεση ή κρυογονικών αερίων τα οποία χρησιμοποιούνται ως καύσιμα. Υπάρχουν επίσης πολύ λίγες εγκαταστάσεις στους ντόκους για τη φόρτωση τέτοιων καυσίμων σε πλοία, γεγονός που περιορίζει σοβαρά την εμβέλεια και τη λειτουργικότητα τους.
Ωστόσο, επειδή η μεθανόλη είναι ένα κοινό φορτίο ρυμουλκού σκάφους και διατίθεται σε 88 από τα 100 κορυφαία λιμάνια του κόσμου, θα επιτρέψει τον ανεφοδιασμό καυσίμων σχεδόν οπουδήποτε, χωρίς να χρειάζεται να παρεκκλίνουν της πορείας τους. Η χρήση της τεχνολογίας της e1 Marine από το M/V Hydrogen One θα παράγει υδρογόνο από μεθανόλη κατά παραγγελία, γεγονός που το καθιστά πολύ ασφαλέστερο από τη μεταφορά και αποθήκευση υδρογόνου απευθείας, ενώ το πλήρωμα του πλοίου θα χρειαστεί ελάχιστη πρόσθετη εκπαίδευση για τη χρήση της τεχνολογίας. «Η μετατροπή της μεθανόλης σε υδρογόνο μειώνει την παραγωγή CO2 και η τεχνολογία αναμόρφωσής μας εξαλείφει την πολυπλοκότητα της άμεσης τροφοδοσίας και αποθήκευσης ναυτιλιακών καυσίμων αερίου», δήλωσε ο Robert Schluter, Διευθύνων Σύμβουλος της e1 Marine.
«Με την παραγωγή υδρογόνου στο σημείο κατανάλωσης, από ένα μείγμα μεθανόλης και νερού, το σύστημα της e1 Marine θα επιτρέπει την ασφαλή, αποτελεσματική και οικονομική χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου πλοίων. Η τεχνολογία είναι ιδανική για οτιδήποτε απαιτεί συνεχή ισχύ για εκτεταμένες περιόδους, συμπεριλαμβανομένων των σκαφών εργασίας και των επιβατηγών πλοίων μεσαίας εμβέλειας, ή και για την παροχή εφεδρικής ισχύος σε λιμάνια».
Το Hydrogen One αναμένεται να μπορεί να αποδίδει σε τυπικές επιχειρησιακές ταχύτητες έως και 550 μίλια πριν χρειαστεί ανεφοδιασμό. «Η αγορά των ρυμουλκών σκαφών των ΗΠΑ είναι μια από τις πιο παραδοσιακές στον κόσμο, επομένως είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τι αντιπροσωπεύει: το πρώτο βήμα στη μετάβαση από ηλεκτρικό ντίζελ σε ηλεκτρική μεθανόλη και μια σημαντική πρόοδο προς μηδενικές εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Dave Lee στο ABB Marine & Ports. «Το σύστημα διέπεται από την τεχνολογία διαχείρισης και διανομής ενέργειας της ABB, το και καταναλώνει καύσιμο μεθανόλης κατά παραγγελία. Αυτή η φιλοσοφία είναι πολύ πιο αποτελεσματική από ένα παραδοσιακό ρυμουλκό, όπου χρειάζεστε και τους δύο κύριους κινητήρες καθώς και μια γεννήτρια online ανά πάσα στιγμή. Μέσω αυτού του σχεδιασμού και της τεχνολογίας μας, επιτρέπουμε όχι μόνο τεράστιες λειτουργικές και οικονομικές αποδόσεις, αλλά κάνουμε τον πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μεταφοράς ακόμα πιο βιώσιμο».
Όπως είχε προγραμματιστεί, το Hydrogen One θα ενταχθεί στον στόλο της Maritime Partners και θα είναι διαθέσιμο προς ναύλωση το 2023 για να καλύψει την πιεστική ζήτηση για βιώσιμες λειτουργίες των ρυμουλκών.
Ο Austin Sperry, συνιδρυτής και Chief Operating Officer της Maritime Partners, σχολίασε: «Οι πλοιοκτήτες ευνόητα ήταν απρόθυμοι να δεσμευτούν για καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα έως ότου υπάρξουν υποδομές για τον ανεφοδιασμό των σκαφών τους. Το M/V Hydrogen One λύνει αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας μεθανόλη, η οποία είναι ασφαλής και άμεσα διαθέσιμη παγκοσμίως. Όταν το M/V Hydrogen One ενταχθεί στον στόλο των 1.600 πλοίων μας, όχι μόνο θα παρέχει εξαιρετικές δυνατότητες μείωσης των εκπομπών αλλά και εξαιρετικά λειτουργικές, αξιόπιστες και οικονομικά αποδοτικές λειτουργίες».
Ο Mike Complita, Διευθυντής και Αντιπρόεδρος Στρατηγικής Επέκτασης στο Elliott Bay Design Group, λέει ότι το Hydrogen One θα χρησιμεύσει ως μοντέλο για αυτό που είναι πιθανό να είναι η μόνη πρακτική και εμπορικά διαθέσιμη τεχνολογία που θα επιτρέψει σε μικρότερα πλοία να λειτουργούν για πολλές ημέρες με ένα μόνο φορτίο καυσίμου και χωρίς την ανάγκη ειδικών εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού.
«Οι ναυπηγοί μας, έχουν βελτιστοποιήσει την ισορροπία μεταξύ αναμορφωτών, κυψελών καυσίμου και μπαταριών για να μεγιστοποιήσουν την εμβέλεια και την ισχύ ελαχιστοποιώντας παράλληλα το λειτουργικό κόστος», δήλωσε ο Complita. «Αυτός ο σχεδιασμός και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιεί μπορούν εύκολα να κλιμακωθούν ώστε να ταιριάζουν σε οποιοδήποτε σκάφος με παρόμοια ανάγκη να λειτουργεί σε μεταβλητές διαδρομές με πολλαπλές ημέρες διέλευσης και ενισχύει περαιτέρω την κορυφαία τεχνογνωσία του Elliott Bay Design Group σε αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα».