Πειραιάς
16°C

Το σβήσιμο της μηχανής είχε σαν αποτέλεσμα την σύγκρουση δυο πλοίων με ζημιά 3,4 εκ. δολαρίων!

18/08/2023

Ένας ψευδής συναγερμός είχε σαν αποτέλεσμα να σβήσει η κυρία μηχανή ενός φορτηγού πλοίου και έτσι να επέλθει η σύγκρουση με ένα άλλο πλοίο.

Από την σύγκρουση προκλήθηκαν ζημιές της τάξεως των 3,4 εκατομμυρίων δολαρίων και στα δυο πλοία, τα οποία διέσχιζαν το Sabine Pass στο Τέξας, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Εθνική υπηρεσία ασφαλείας για τις μεταφορές.

Σύμφωνα με την ανάλυσή για τα γεγονότα που οδήγησαν στη σύγκρουση, η ομάδα ασφαλείας συμβουλεύει τους μηχανικούς των πλοίων να είναι να είναι πολύ προσεκτικοί και να προβαίνουν σε περαιτέρω ελέγχους μετά τις εργασίες συντήρησης, όπου θα μπορούσαν να επηρεάσουν το σύστημα λίπανσης της κυρίας μηχανής.

Σχεδόν ένα χρόνο πριν, στις 21 Αυγούστου 2022, το φορτηγό πλοίο Damgracht με σημαία Ολλανδίας κατευθυνόταν στο λιμάνι του Beaumont όταν εμφανίστηκε ένα alarm το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να σβήσει η κυρία μηχανή του και να μείνει ακυβέρνητο.

Στο πλοίο επέβαινε πλοηγός και εκεινη την στιγμη έπλεε με ταχύτητα 15 κόμβων. Καθώς ο Α μηχανικός επιθεωρούσε αυτόν τον ανιχνευτή oil mist για να προσδιορίσει την αιτία του alarm, το πλοίο εξέδωσε σήμα έκτακτης ανάγκης.

Κινούμενο με περίπου 7,4 κόμβους μετά την απώλεια της πρόωσης του, η πλώρη του Damgracht στράφηκε προς τα αριστερά. Ο πλοηγός έδωσε εντολή να γυρίσει το πηδάλιο όλο δεξιά.

Μην μπορώντας να σταματήσει το πλοίο ή να ανακτηθεί και πάλι ο έλεγχος, η πλώρη του Damgracht χτύπησε το μεταφορικής ικανοτητας 38.700 τόνων πλοίο AP Revelin, που έπλεε με αντίθετη κατεύθυνση.

Περίπου 12,2 μέτρα λαμαρίνα της γάστρας του AP Revelin κοντά στην πρύμνη σκίστηκε.

Το AP Revelin ήταν περίπου μισό μίλι μακριά από το Damgracht και ο πλοηγός που επέβαινε σε αυτό πραγματοποίησε ελιγμούς προσπαθώντας να αποτρέψει την σύγκρουση, χωρίς όμως να τα καταφέρει.

Το AP Revelin έπλεε με 9,3 κόμβους και ο πλοηγός προσπάθησε να αυξήσει και άλλο την ταχύτητα του, αλλά με το πλοίο να εκτρέπεται κατά μήκος του καναλιού, αποδείχθηκε αδύνατο να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Οι περισσότερες ζημιές ήταν στην πρύμνη του AP Revelin. Η επιθεώρηση μετά την σύγκρουση έδειξε βαθουλώματα στην πλώρη του Damgracht που ήταν όμως εντός των αποδεκτών ορίων.

Το NTSB ανέφερε ότι το κόστος επισκευής έφτασε στα 3,4 εκατομμύρια δολάρια με το AP Revelin να παραμένει σε ακινησία για 35 ημέρες.

Η έρευνα έδειξε ότι την προηγούμενη μέρα το Damgracht, το οποίο μετέφερε σακούλες με τσιμέντο και εξαρτήματα για ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αντιμετώπισε πρόβλημα στη μηχανή του, αναγκάζοντας το να αγκυροβολήσει ώστε να πραγματοποιηθούν οι σχετικές επιδιορθώσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Το πλήρωμα πραγματοποίησε εργασίες επισκευής στον Νο 6 κύλινδρο της κυρίας μηχανής. Οι επισκευές ολοκληρώθηκαν και οι δοκιμές από το πλήρωμα έγιναν με επιτυχία. Όταν ο πλοηγός επιβιβάστηκε στο πλοίο το πρωί, του είπαν ότι έγιναν κάποιες συνηθισμένες εργασίες συντήρησης και όλα ήταν σε καλή κατάσταση λειτουργίας.

Ο Α μηχανικός του Damgracht είπε στο NTSB ότι μετά τον συναγερμό και την απώλεια ισχύος, επαλήθευσε ότι οι θερμοκρασίες του κύριου κινητήρα και η πίεση του στροφαλοθαλάμου ήταν κανονικές. Ο Α μηχανικός μετά την σύγκρουση άνοιξε το oil mist detector που είχε προκαλέσει τη διακοπή λειτουργίας, τον καθάρισε, τον έκλεισε και στη συνέχεια μπόρεσε να επανεκκινήσει την μηχανή.

Το NTSB κατέληξε ότι η επισκευή την προηγούμενη νύχτα είχε σαν αποτέλεσμα να εισαχθεί νερό στο σύστημα λίπανσης του κινητήρα. Ανέφερε επίσης ότι υπήρχαν ακραίες καιρικές συνθήκες υψηλής υγρασίας που μαζί με τις ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να αυξήσουν την περιεκτικότητα σε νερό μέσα στο κάρτερ του κινητήρα.

Η αναφορά δίνει οδηγίες στο πλήρωμα μηχανής να επιθεωρήσουν και να δοκιμάσουν το σύστημα λιπανσης για διείσδυση νερού κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης. Συνιστούν επίσης τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του εξοπλισμού καθαρισμού του λιπαντικού για την απομάκρυνση τυχόν νερού.

Ο κίνδυνος στο πλοίο πάντα ελοχευει και ποτέ δεν θα πρέπει να υπάρχει επανάπαυση. Ευτυχώς που οι ζημιές ήταν μόνο υλικές καο δεν χάθηκε κάποια ζωή.

Φωτογραφίες: Φορτηγό πλοίο που έχει υποστεί σοβαρές ζημιές μετά την σύγκρουση με άλλο πλοίο επισκευάστηκε σε μόλις 35 ημέρες!

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
16°C