Εν μέσω επευφημιών από το συγκεντρωμένο πλήθος, ο Παναμάς εγκαινίασε χθες την πολυαναμενόμενη και αξίας 5,4 δις δολαρίων διευρυμένη διώρυγα του.
Στο 7:50 π.μ. τοπική, ώρα το κινέζικο containership Cosco Shipping Panama (πρωην Andronikos) διέσχισε την πόρτα Agua Clara στον Ατλαντικό, ξεκινώντας τη πρώτη διέλευση του από το μήκους περίπου 50 μιλίων (80,45 χλμ) κανάλι, με την άφιξη του στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού να ήταν προγραμματισμένη γύρω στις 17:00.
Δείτε ένα ρεπορτάζ για τα εγκαίνια στο παρακάτω βίντεο:
Η επέκταση, η οποία τριπλασιάζει το μέγεθος των πλοίων που μπορούν να ταξιδέψουν στο κανάλι, επιτρέπει στη χώρα να φιλοξενήσει το 98% της παγκόσμιας ναυτιλίας και έχει ως στόχο την απόσπαση μεριδίου της αγοράς από τις ανταγωνιστικές, λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου, διαδρομές του Σουέζ και των αμερικάνικων χερσαίων οδών.
Μέχρι το 2021, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) ελπίζει το έργο να της αποφέρει 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε επιπρόσθετα έσοδα, που αντιπροσωπεύουν 2,8% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας.
Από την άλλη η ACP είναι μπλεγμένη σε μια ύψους 3,587 δισεκατομμυρίων δολαρίων διαμάχη πάνω σε υπερβάσεις κόστους μεταξύ της Ισπανικής Sacyr και της Ιταλικής Salini Impreglio, η οποία κέρδισε το έργο το 2009 και το τελείωσε με δύο χρόνια καθυστέρηση, εν μέσω κατασκευαστικών εμποδίων και απεργιών.
Αλλά και στο προσεχές μέλλον, αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως είναι η παροχή φρέσκου νερού που χρειάζεται για να μετακινηθούν οι γιγαντιαίες θύρες και ο ασφαλής χειρισμός των τεράστιων πλοίων.
Μέχρι στιγμής, 170 πλοία έχουν υπογράψει να χρησιμοποιήσουν το κανάλι μέσα στους επόμενους τρεις μήνες. Εάν η βιομηχανία ανταποκριθεί θετικά, η ACP έχει ήδη έτοιμο ένα σχέδιο αξίας 17 δις δολαρίων για ένα τέταρτο σετ θυρών για να δελεάσουν τα ακόμη μεγαλύτερα πλοία που μπορούν πλέον να ταξιδεύουν μόνο μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Μόλις 12 από τους 70 αρχηγούς κρατών που είχαν καλεστεί στην επίσημη τελετή παρευρέθησαν, αλλά το Υπουργείου Εξωτερικών του Παναμά, χαρακτήρισε την εκδήλωση μια διπλωματική επιτυχία, αφού ήταν παρόντες εκπρόσωποι από όλες σχεδόν τις χώρες που καλέστηκαν.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η σύνθεση των αντιπροσωπειών επηρεάστηκε από το σκάνδαλο των Panama Papers, όπου στα εκατομμύρια των εγγράφων που διέρρευσαν από το δικηγορικό γραφείο Mossack Fonseca, αποκαλύπτεται πώς μερικοί από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου χρησιμοποιούν υπεράκτιες εταιρείες για να αποφύγουν τη φορολογία και για ξέπλυμα χρημάτων.
Η Τζιλ Μπάιντεν, σύζυγός του αμερικάνου αντιπρόεδρου Τζο Μπάιντεν, ήταν επικεφαλής της αντιπροσωπείας από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την χώρα που ολοκλήρωσε τη δημιουργία της διώρυγας το 1914, την είχε υπό έλεγχο μέχρι το 1999 και εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος χρήστης του.
Δείτε παρακάτω το βίντεο δημοσιεύτηκε ενόψει των εγκαινίων από την ACP, καθώς και φωτογραφίες από τις δοκιμές που είχαν προηγηθεί λίγες μέρες πριν:
Δείτε επίσης: Η κατασκευή της νέας Διώρυγας του Παναμά σε ένα δίλεπτο time-lapse video (video)
Όλες οι ειδήσεις για την Διώρυγα του Παναμά εδώ