Τον κίνδυνο φυγής του ευρωπαϊκού στόλου εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης εξαιτίας της επιμονής των Βρυξελλών στην επιβολή “άστοχων πολιτικών” που πλήττουν την ανταγωνιστικότητα τόσο της ελληνικής όσο και της ευρύτερης ευρωπαϊκής ναυτιλίας, επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης σε μήνυμά του εν όψει της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2016.
Με τον ελληνόκτητο στόλο να αποτελεί το 50% του ευρωπαϊκού στόλου, η προειδοποίηση του Θ. Βενιάμη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που ζητά την αλλαγή του συστήματος φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών, για την ύπαρξη πιο φιλόξενων λιμανιών εκτός Ε.Ε. αποκτά ξεχωριστή σημασία.
“Η ελληνική ναυτιλία μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην εθνική αλλά και ευρωπαϊκή οικονομία, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της”, μία ανταγωνιστικότητα που σήμερα διακυβεύεται εξαιτίας πρόσφατων άστοχων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με κίνδυνο να προκληθεί φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα. Και ίσως είναι σκόπιμο να διατηρούμε άσβηστο στη μνήμη μας το στοιχείο ότι η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 90% του διεθνούς εμπορίου και τη σημασία αυτού”, ήταν η ακριβής δήλωση του πρόεδρου της ΕΕΕ.
Ο Θ. Βενιάμης χαιρέτισε το νέο ρεκόρ συμμετοχών στα φετινά Ποσειδώνια, που “πιστοποιεί ότι η Ελλάδα, ως παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, μπορεί και θα πρέπει να παραμείνει η καρδιά της διεθνούς ναυτιλίας που είναι συνυφασμένη με την παγκόσμια πρόοδο και ευημερία”.
“Τα Ποσειδώνια 2016 λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο ιδιαίτερα απαιτητική για τη ναυτιλία διεθνώς. Η ναυτιλία έχει περάσει και στο παρελθόν δύσκολες καταστάσεις και μεταπτώσεις και πάντοτε βρίσκει τον δρόμο της επιβίωσης και ανάκαμψης. Προοπτική που τόσο έχει ανάγκη η εθνική, η ευρωπαϊκή αλλά και γενικότερα η παγκόσμια οικονομία, καθρέφτη της οποίας αποτελούν οι ναυτιλιακές δραστηριότητες”, συνέχισε.
Εκδηλώνοντας την συγκρατημένη αισιοδοξία του, σημείωσε πως “μέσα στο δυσμενές οικονομικό διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία των Ελλήνων απέδειξε για μία ακόμη φορά την παραδοσιακή, ισχυρή αντοχή της και την ικανότητα προσαρμογής της στις μεταβαλλόμενες περιστάσεις. Ο στόλος της αριθμεί 4.585 πλοία που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 50% του κοινοτικού στόλου. Σημειωτέον ότι και τα δύο ποσοστά παρουσιάζουν ανοδική πορεία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη”.
Τέλος, χαρακτήρισε “τη γιορτή της ναυτιλιακής βιομηχανίας”, τα Ποσειδώνια, ως “μια σημαντική ευκαιρία, να παρουσιαστούν σε όλα τα επίπεδα οι αιχμές των τεχνολογικών και άλλων εφαρμογών, η υιοθέτηση των οποίων ανταποκρίνεται στις ανταγωνιστικές απαιτήσεις για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών”.