Η Euronav απέκτησε και το δεύτερο ULCC- Δείτε το αφιέρωμα για τα πλοία που κάποτε ανήκαν σε Ελληνική εταιρεία!

Η Βελγική εταιρεία Euronav απέκτησε και το δεύτερο ULCC Seaways Laura Lynn κάνοντας την τη μοναδική εταιρεία στον κόσμο που έχει στο στόλο της τα δύο πλοία τα οποία έχουν μεταφορική ικανότητα 3 εκατομμύρια βαρέλια το κάθε ένα.

Το κόστος της αγοράς έφτασε τα 32.5 εκατομμύρια δολάρια.

Τα ULCC να θυμίσουμε ήταν τέσσερα και κατασκευάστηκαν την Ελληνική εταιρεία Hellespont του Παπαχρηστίδη.

Το δεξαμενόπλοιο Hellespont Fairfax μαζί με τα »αδελφάκια» του Hellespont Alhambra, Hellespont Metropolis και Hellespont Tara ειναι 4 από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στον κόσμο. Παλαιοτέρα υπήρξαν και αλλά μεγαλύτερα, αλλά όχι διπύθμενα και με διπλά τοιχώματα.

Κατασκευάστηκαν το 2002/2003 στα ναυπηγεία της Daewoo στο Okpo στην Νότια Κορέα όπου μάλιστα δυο εξ αυτών ύψωσαν και την Ελληνική σημαία.

Τα 4 αυτά σούπερτανκερ πουληθήκαν το 2004. Τα «Hellespont Fairfax» και «Hellespont Tara» τα αγόρασε η Overseas Shipholding Group (OSG) και μετονομάστηκαν «TI Oceania» και «TI Africa» υψώνοντας σημαία Marshall Islands. Τα «Hellespont Alhambra» και «Hellespont Metropolis» τα αγόρασε η Βελγική Euronav NV και μετονομάστηκαν σε «TI Asia and TI Europe» με σημαία Βελγίου.

Τα πλοία αυτά μπορούσαν να αναπτύξουν εντυπωσιακές ταχύτητες σε σχέση με άλλα δεξαμενόπλοια της εποχής τους. Η ταχύτητα τους ήταν 16.5 φορτωμένα και 17.5 αφόρτωτα, ενώ με ευνοϊκά ρεύματα – φορτωμένα – είχαν αναπτύξει μέχρι και 22 κόμβους!

Έχοντας αρκετά πρωτοποριακά συστήματα για την εποχή τους, εκείνο που τα έκανε να ξεχωρίζουν ήταν το άσπρο χρώμα τους, άλλα και το – ξεχωριστό – σύστημα παροχής αδρανούς αερίου στις δεξαμενές έρματος. το άσπρο χρώμα της κουβέρτας μείωνε κατά πολύ τις αναθυμιάσεις του φορτίου λόγο της αντανάκλασης του Ήλιου ενώ το αδρανές αέριο, αφενός πρόσφερε μεγαλύτερη ασφάλεια και αφετέρου – λόγο έλλειψης οξυγόνου μέσα στις δεξαμενές έρματος – επιβράδυνε την οξείδωση. Ακόμα μείωνε την θερμοκρασία του φορτίου συμβάλλοντας και αυτό στην μείωση της θερμοκρασίας των αναθυμιάσεων.

Τα συνήθεις δρομολόγια των πλοίων αυτών ήταν από τον περσικό κόλπο, όπου φόρτωναν σε τσαμαδούρα (spm: single point mooring, ΒΛΕΠΕ ΦΩΤΟ 1), μακριά από την στεριά και η ξεφόρτωση ήταν συνήθως στην Αμερική όπου ξεφόρτωναν σε μικρότερα δεξαμενόπλοια και πάλι μακριά από την στεριά (sts: ship to ship, ΒΛΕΠΕ ΦΩΤΟ 2). Υπήρχαν και λιμάνια που μπορούσαν να πάνε αυτά τα δεξαμενόπλοια όπως το Ρόττερνταμ και η Μπαχάμες (freeport).

monoboy_tsamadoura
1. Single point mooring (SPM)

HELLESPONT-FAIRFAX-sts-operation

2. Ship to ship operation (STS)Class overview

Builders: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Okpo-dong, South Korea
Built: 2002–2003
In service: 2003–present
Completed: 4
Active: 2

General characteristics

Type: Ultra Large Crude Carrier
Tonnage: 234,006 GT
162,477 NT
441,585 DWT
Displacement: 67,829 long tons (68,917 t) light
509,484 long tons (517,660 t) full load
Length: 380 m (1,246 ft 9 in) o/a
Beam: 68 m (223 ft 1 in)
Draught: 24.5 m (80 ft 5 in)
Speed: 16.5 knots (30.6 km/h; 19.0 mph) (laden)
Capacity: 3,166,353 barrels (503,409,900 l)

Δείτε πιο κάτω τα χαρακτηριστικά, ένα βίντεο αλλά και ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό από προσωπικό αρχείο.

Φωτογραφίες Άρθρου

Διαβάστε ακόμα