Ανάρπαστα τα πλοία μεταφοράς LNG!

Του Γιώργου Γεωργίου

Συνθήκες ανάλογες με αυτές που παρατηρούνται εδώ και μήνες στα containerships, κλάδος στον οποίο τα “ανοιχτά” προς ναύλωση πλοία είναι ελάχιστα, εμφανίζονται σιγά σιγά και στην αγορά μεταφοράς LNG.

Όπως λέει αναλυτής που παρακολουθεί την πορεία της ναυλαγοράς LNG στο Capital.gr, ελάχιστοι είναι οι πλοιοκτήτες με διαθέσιμο τονάζ για ναυλώσεις στην αγορά spot. “Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, οποιαδήποτε διαθέσιμη χωρητικότητα στην αγορά την τρέχουσα περίοδο αφορά traders, όπως οι Gunvor, Pavilion, BP κλπ” επισημαίνει.

Σύμφωνα, πάντως, με διάφορους ναυλομεσίτες, η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση ναύλωσε το τελευταίο διάστημα το “Maran Gas Coronis” (χωρητικότητας 145.805 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2007) σε νοτιοκορεάτικη εταιρεία, χωρίς να γίνει γνωστό το τίμημα.

Τα ναύλα στην αγορά spot βρίσκονται σε φάση “απογείωσης”, υπερβαίνοντας σε αρκετές εμπορικές διαδρομές τα 200.000 δολάρια την ημέρα. Μάλιστα, με τη ζήτηση να διαμορφώνεται σε υψηλά επίπεδα, τις βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις των αναλυτών να είναι θετικές και τον χειμώνα προ των πυλών, αναμένονται μεγαλύτερα κέρδη το επόμενο διάστημα.
Οι στόλοι των Ελλήνων

Οι εκτιμήσεις των αναλυτών για συνθήκες “sold out” στην αγορά LNG επιβεβαιώνονται και από την απασχόληση των στόλων των Ελλήνων εφοπλιστών.

Η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα έξι LNG carriers του στόλου επωφελούνται από πολυετείς ναυλώσεις στην αγορά. Η νωρίτερη επαναφορά πλοίου της εισηγμένης από ναύλωση είναι προγραμματισμένη για το τρίτο τρίμηνο του 2023 (Arctic Aurora), ενώ το επόμενο carrier (Clean Energy) θα είναι διαθέσιμο για νέα ναύλωση το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Εξασφαλισμένο είναι και το μεγαλύτερο τμήμα του στόλου της GasLog Partners, της θυγατρικής εισηγμένης του ομίλου GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού. Ειδικότερα, από τα 15 πλοία που βρίσκονται υπό τον έλεγχό της, δύο εξέρχονται ναυλώσεων στις αρχές του 2022, αλλά με options επέκτασης, ενώ οι ναυλώσεις των υπόλοιπων βαποριών ολοκληρώνονται από τα μέσα του 2022 και μέχρι και το 2026.

Ναυλωμένα επί μακρόν είναι και τα πλοία που απέκτησε εσχάτως Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη από την Capital Gas, σε μία ενδοομιλική συναλλαγή που ξεπέρασε τα 1,2 δισ. δολάρια. Τα βαπόρια της εισηγμένης είναι ναυλωμένα τουλάχιστον μέχρι το 2025, ενώ για ορισμένα προβλέπονται και options που μπορούν να παρατείνουν τις συμφωνίες μέχρι και το 2032.

capital.gr

Διαβάστε ακόμα