Τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ πλέουν με τις χαμηλότερες ταχύτητες που έχουν πλεύσει ποτέ!

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλέουν με της χαμηλότερες ταχύτητες που έχουν πλεύσει ποτέ, προσπαθώντας να καταπολεμήσουν την κρίση που υπάρχει στοκ κλάδο.

Σύμφωνα με την Clarksons Research, ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κινήθηκε με τος χαμηλότερες ταχύτητες όλων των εποχών το πρώτο τρίμηνο του 23, με την ανάλυση από την BIMCO να υποδηλώνει ότι τα πλοία θα μπορούσαν να κινηθούν ακόμη πιο αργά!

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, οι εταιρείες πλοίων μεταφοράς κοντέινερ αύξησαν τη μέση ταχύτητα πλεύσης έως και 4% λόγω της μεγάλης ζήτησης και της εκτεταμένης συμφόρησης των λιμανιών.

Σήμερα, η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική και το πρώτο τρίμηνο του 2023 η μέση ταχύτητα πλεύσης επιβραδύνθηκε στους 13,8 κόμβους, μειωμένη κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με την BIMCO να υποδηλώνει ότι αυτή η ταχύτητα θα μπορούσε να μειωθεί ακόμα 10% πριν από το 2025.

Ο Jan Tiedemann, αναλυτής της Alphaliner, επιβεβαίωσε ότι οι τα συγκεκριμένα πλοία μείωσαν την ταχύτητα τους, εν μέρει για να απορροφήσουν χωρητικότητα που διαφορετικά θα ήταν πλεονασματική.

Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες, και μετά την πτώση των τιμών των καυσίμων, σημειώθηκε μια ελαφρά άνοδος στη μέση ταχύτητα του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Alphaliner.

Σε ολόκληρο τον παγκόσμιο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα τελευταία δύο χρόνια, οι μέσες ταχύτητες μειώθηκαν κατά περίπου έναν κόμβο, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner.

«Η επιβράδυνση των ταχυτήτων είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην εργαλειοθήκη των μεταφορέων. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουμε δει να χρησιμοποιείται όποτε υπάρχει είτε διαρθρωτική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα είτε υψηλές τιμές καυσίμων – ή και τα δύο. Επί του παρόντος, η βιομηχανία αντιμετωπίζει και τα δύο ζητήματα», εξήγησε ο Lars Jensen, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων εμπορευματοκιβωτίων Vespucci Maritime.

Ταυτόχρονα, ο Jensen επεσήμανε ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί καθώς και οι μελλοντικοί δασμοί σχετικά με τον άνθρακα έχουν τον ίδιο αντίκτυπο με την αύξηση των τιμών των καυσίμων.

Η χιονοστιβάδα ρεκόρ νεότευκτων πλοίων που προέρχονται από ναυπηγεία της Ασίας παίζει και αυτό το ρόλο του.

Η αγορά όπως όλα δείχνουν έχει για ακόμη αλλάξει εντελώς, και όλοι βρίσκονται σε στάση αναμονής για να δουν που θα κάτσει η μπίλια…

Διαβάστε ακόμα