Εικόνες από το πλοίο-οικολογική βόμβα που βρίσκεται στα ανοιχτά της Υεμένης

Δώδεκα ημέρες μετά την άφιξη της στο FSO Safer, η ομάδα διάσωσης από το SMIT Salvage του Boskalis ανέφερε ότι εχει σημειωθεί σημαντική πρόοδο με το σχέδιο προετοιμασίας του πλοίου για να πραγματοποιηθεί η μετάγγιση του πετρελαίου σε άλλο πλοίο.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης της προσπάθειας υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, η ομάδα εργάζεται για να ερευνήσει το πλοίο και να το σταθεροποιήσει πριν ξεκινήσει η μετάγγιση. Το FSO Safer βρίσκεται περίπου 4,6 ναυτικά μίλια από τις ακτές της Υεμένης.

Ο Boskalis παρέχει εβδομαδιαίες ενημερώσεις σχετικά με την πρόοδο της ομάδας της, η οποία επιβιβάστηκε στο FSO Safer για πρώτη φορά στις 31 Μαΐου.

Η πρώτες ενέργεια που έκανε η ομάδα περιελάμβαναν τη λήψη μετρήσεων αερίου για την αξιολόγηση του επιπέδου τοξικού αερίου μέσα και γύρω από το πλοίο και τη διεξαγωγή της πρώτης οπτικής επιθεώρησης. Η ομάδα SMIT δήλωσε το FSO είναι ασφαλές, επιτρέποντας την έναρξη των εργασιών.

Αρχικά, το σκάφος διάσωσης Ndeavor είχε παραμείνει σε απόσταση, αλλά αυτή την στιγμή έχει πάει δίπλα. Μια σταθερή σκάλα κατασκευάστηκε για να διευκολύνει την πρόσβαση προς και από το πλοίο. Το δεξαμενόπλοιο Nautica που απέκτησαν τα Ηνωμένα Έθνη από την Euronav παραμένει στο Τζιμπουτί έως ότου το Safer σταθεροποιηθεί πλήρως και προετοιμαστεί για τη μετάγγιση.

Η ομάδα SMIT συνεχίζει τις επιθεωρήσεις της τόσο της γάστρας όσο και των μηχανημάτων του καταστρώματος. Στο πλαίσιο των προετοιμασιών, βρίσκεται σε εξέλιξη και η επιθεώρηση των σωληνώσεων manifolds στο FSO Safer.

Μία από τις βασικές ανησυχίες είναι ότι οι δεξαμενές στο Safer δεν έχουν εξαεριστεί σωστά και το σύστημα ανίχνευσης αερίου του δεν λειτουργεί. Το επίπεδο οξυγόνου σε κάθε μια από τις δεξαμενές πρέπει να μειωθεί με την διοχέτευση αδρανές αερίου, προτού οι δεξαμενές μπορέσουν να χαρακτηριστούν ασφαλείς για τη μετάγγιση του πετρελαίου με την μέθοδο του STS.

Η ομάδα διάσωσης αναφέρει ότι φορητές γεννήτριες αδρανούς αερίου έχουν μεταφερθεί από το Ndeavor στο Safer. Μετά την ολοκλήρωση των επιθεωρήσεων, το σχέδιο προβλέπει τη χρήση της γεννήτριας για τη σταθεροποίηση της ατμόσφαιρας των δεξαμενών στο Safer, το οποίο αυτή την στιγμή έχει πάνω από 1,1 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου!

Το σχέδιο που δημοσίευσε η Boskalis προέβλεπε ότι αυτή η φάση της επιχείρησης θα απαιτούσε περίπου 16 ημέρες. Μόλις οι δεξαμενές στο Safer δηλωθούν ασφαλείς, το σχέδιο προβλέπει να φέρει το Nautica διπλα στο FSO για να ολοκληρώσει τις προετοιμασίες για τη μετάγγιση πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο.

Η διαδικασίας της μετάγγισης του πετρελαίου προβλέπεται να κρατήσει 19 ημέρες ενώ ακόμη 17 ημέρες θα χρειαστούν για τον τελικό καθαρισμό του FSO Safer.

Διαβάστε ακόμα