Αυξάνεται ο στόλος για τα δεξαμενόπλοια «φαντάσματα»

Μια νέα έκθεση από τους Γάλλους μεσίτες BRS αξιολογεί το μέγεθος του λεγόμενου στόλου των δεξαμενόπλοιων- «φαντάσματα», ο οποίος αυξάνεται με τα πλοία που συνδέονται με τη Ρωσία, και τα οποία αντιμετωπίζουν τώρα παρόμοιους έλεγχους με εκείνα του Ιράν και της Βενεζουέλας, που υπόκεινται σε κυρώσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία της BRS, 268 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 34.000 dwt και άνω έχουν συνδεθεί με την παράνομη μεταφορά πετρελαίου από το Ιράν ή τη Βενεζουέλα τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, αν και οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των ρωσικών δεξαμενόπλοιων δεν υπόκεινται σε άμεσες κυρώσεις, δεν τους επιτρέπεται να καταπλέουν σε λιμάνια της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου ή των ΗΠΑ.

Εάν ο στόλος που συνδέεται με τη Ρωσία προστεθεί στην αρμάδα δεξαμενόπλοιων-«φαντασμάτων», τότε το σύνολο των 401 τάνκερ αντιπροσωπεύει το 7,6% και το 9,4% του παγκόσμιου στόλου των 34.000 dwt και άνω σε αριθμό μονάδων και χωρητικότητας, αντίστοιχα.

«Λαμβάνοντας υπόψη την επικείμενη απαγόρευση στις εταιρείες της ΕΕ που ασφαλίζουν δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο και την πιθανότητα το Ηνωμένο Βασίλειο (η έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλιακής ασφαλιστικής αγοράς στον κόσμο) να ακολουθήσει τελικά το παράδειγμά της, πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια να επεκταθεί ο σκιώδης στόλος αργότερα αυτό το έτος», προέβλεψε η BRS στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση δεξαμενόπλοιων, συζητώντας τις δυνατότητες για περισσότερες μεταφορές αργού από πλοίο σε πλοίο από τη Ρωσία στις Αζόρες με σκοπό στη συνέχεια την αποστολή στην Ασία.

Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές αυτού του σκιώδες στόλου είναι ότι γερνάει. Η αύξηση του σκιώδους στόλου ήταν ένας από τους κύριους λόγους που δεν υπάρχουν αρκετές διαλύσεις δεξαμενόπλοιων τα τελευταία χρόνια, υποστήριξε η BRS.

Η μέση ηλικία του σκιώδους στόλου ανέρχεται στα 20 έτη, σε σύγκριση με τη μέση ηλικία των 12 ετών για τον γενικό εμπορικό στόλο των 34,00 dwt και άνω.

Διαβάστε ακόμα