Τούρκοι: Μετά τις μαρίνες σαρώνουν και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες

Με την εξαγορά ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών ολοκληρώνεται η τριπλή «εισβολή» της Τουρκίας στο Αιγαίο, Επίσης ετοιμάζονται να δρομολογήσουν και νέες ακτοπλοϊκές γραμμές από την Τουρκία προς το Αιγαίο Τούρκοι επιχειρηματίες της γνωστής συνομοταξίας των συνεργατών του «βαθέως» τουρκικού κράτους.

Το πιο τραγικό είναι ότι μέσω των διασυνδέσεων των νησιών του ανατολικού Αιγαίου με την Τουρκία πέραν της εποχικής τουριστικής κίνησης και επιβατικής κίνησης τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου εξαρτούν όλο και περισσότερο τον εφοδιασμό των τοπικών αγορών τους από την Τουρκία.

Έτσι, μετά την αορά των περισσότερων προς διάθεση στρατηγικής σημασίας μαρινών από τον τουρκικό όμιλο Dogus, την αγορά νησιού (ακόμα δεν έχει διαρρείσευ το όνομα ούτε του νησιού, ούτε του ιδιοκτήτη) και την αγορά διάφορων παραθαλάσσιων εκτάσεων, η Άγκυρα μέσω της ελεγχόμενης οικονομικής διείσδυσης επιχειρηματιών της καταφέρνει να ελέγξει ακτοπλοϊκά και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του Αιγαίου εκμεταλλευόμενη την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει (και…) οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Εγκαθιστώνται σύντομα δύο νεας γραμμές από την Τουρκία, η μία προς την Θεσσαλονίκη και η άλλη προς τον Πειραιά. Πρόκειται αφενός για τη γραμμή Αϊβαλί (Κυδωνίες), Λέσβος, Θεσσαλονίκη και αφετέρου Σμύρνης, Τσεσμέ, Πειραιά.

Όλα ξεκίνησαν όταν η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου είχε δεχθεί αιτήματα από δήμους και νομαρχίες του Ανατολικού Αιγαίου για κατάργηση της visa με την Τουρκία ώστε να ενισχυθεί η ελληνική νησιωτική αγορά από Τούρκους επισκέπτες.

Ήδη πέντε ελληνικά λιμάνια στο Αιγαίο συνδέονται με την Τουρκία με τακτικά δρομολόγια. Η Μυτιλήνη είναι συνδεδεμένη ακτοπλοϊκώς με το Αϊβαλί, η Χίος με το Τσεσμέ, η Σάμος και η Κω με το Κουσάντασι και η Ρόδος με το Μπόντρουμ και τη Μαρμαρίς.

Παράλληλα σύμφωνα με το Lloyd΄s List η τουρκική ακτοπλοΐα έχει γίνει επίκεντρο σημαντικών κρατικών ενισχύσεων από το 2011, κάτι που δεν μποεεί να συμβεί με την εληνική ακτοπλοΐα λόγω αυστηρών περιορισμών από την ευρωπαΪκή επιτροπή ανταενώ στους σχεδιασμούς έχουν συμμετάσχει και ολλανδικά συμφέροντα.

Επιπλέον πρέπει να σημειωθεί πως στα τέλη Ιανουαρίου η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD) ανακοίνωσε πως μπορεί να χρηματοδοτήσει με 33 εκατ. ευρώ εταιρικές οντότητες της Σμύρνης με στόχο την απόκτηση νέων οχηματαγωγών. Η EBRD έχει χρηματοδοτήσει συνολικά την Τουρκία με 2,6 δισ. ευρώ σε 76 business plan σε διάφορους τομείς.

defencenet.gr

Σύγκρουση ΕΕ-Κίνας για τις στρατηγικές σημασίας »σπάνιες γαίες» στη Γροιλανδία

Οι θαλάσσιοι διάδρομοι δίπλα από τις ακτές της κρίνονται στρατηγικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς λειώνουν οι πάγοι της Αρκτικής και η επικοινωνία Ατλαντικού με Ειρηνικό μέσω Βόρειου Πόλου (με ότι αυτό συνεπάγεται μείωση χρόνου, καυσίμων τιμών κλπ), καθίσταται πλέον εφικτή.

Επιπλέον μόνο σε ένα μέρος της χώρας έχουν εντοπιστεί αποθέματα που φθάνουν στο 10% των παγκόσμιων αποθεμάτων σπάνιων γαιών (χρησιμοποιούνται για την κατασκευή όπλων, τηλεφώνων, μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ιατρικών συσκευών και οι τιμές τους έχουν εκτοξευθεί μετά το 2011).

Ανήκε στην Ευρωπαική Ένωση, από την οποία αποχώρησε το 1985 , λόγω διαφωνιών με τους κανονισμούς αλιείας της τότε ΕΟΚ. Και πλέον καλείται να παίξει έναν εξισορροπητικό ρόλο μεταξύ ΕΕ και Κίνας (που διαθέτει μεγάλο ποσοστό σπάνιων γαιών, αλλά εδώ και δυο χρόνια έχει περιορίσει τις εξαγωγές τους) .

Ο λόγος για την Γροιλανδία, το μεγαλύτερο νησί του κόσμου, ο πρωθυπουργός της οποίας απέρριψε το αίτημα της ΕΕ να μπλοκάρει την πρόσβαση στα αποθέματα σπάνιων γαιών, που αποτελούν πρώτες ύλες στρατηγικής σημασίας και στις οποίες η Κίνα έχει σχεδόν το «μονοπώλιο».

«Δεν είναι δίκαιο να ζητούν από την Γροιλανδία να παίξει το ρόλο της εξισορρόπησης ισχύος, προστατεύοντας τα συμφέροντα των άλλων περισσότερο από αυτά της Κίνας», είπε ο πρωθυπουργός της χώρας Kuupik Kleist σε επίσκεψή του στην Κοπεγχάγη.

Σε συνέντευξη Τύπου, είπε σε δημοσιογράφους ότι συζήτησε τη διασφάλιση των ορυκτών της Γροιλανδίας για την Ευρώπη με μια επιτροπή της Ευρωβουλής.

Τόνισε ότι η Γροιλανδία δεν είναι σε θέση να αποκλείσει επενδυτές από κάποια συγκεκριμένη χώρα εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένο ζήτημα, και ότι είναι πλήρης γνώστης της ευθύνης να δώσει πρόσβαση στα ορυκτά της χώρας.

«Η Γροιλανδία είναι ανοιχτή για επενδύσεις από όλο τον κόσμο, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι επενδυτές δέχονται τους κανονισμούς και τις απαιτήσεις της», υπογράμμισε.
Η Γροιλανδία, είναι ημιαυτόνομη από τη Δανία, ενώ το έδαφος της δεν ανήκει στην ΕΕ όπως η υπ όλοιπη Δανία, βρίσκεται δίπλα σε θαλάσσιους διαδρόμους που καθίστανται ολοένα και πιο σημαντικοί καθώς λιώνει η Αρκτική.

Σε ένα μόνο μέρος νότια της χώρας, έχουν εντοπιστεί αποθέματα που περιλαμβάνουν το 10% των παγκοσμίων αποθεμάτων σπάνιων γαιών. Η Κίνα έχει στρέψει το βλέμμα της για μεγάλες επενδύσεις εκεί.

Η Γροιλανδία είναι μια αυτοδιοικούμενη περιοχή που ανήκει στο Βασίλειο της Δανίας. Το μεγαλύτερο νησί του κόσμου, έχει περίπου το μισό μέγεθος της ΕΕ.Έχει περίπου 57,000 κατοίκους και αποτελεί την πιο αραιοκατοικημένη περιοχή του κόσμου. Έχει επίσης μόλις 44 πολιτικούς (συμπεριλαμβανομένων των υπουργών, των βουλευτών και των δημάρχων).

Το 1979 της δόθηκε εσωτερικό δίκαιο, αλλά η δανική κυβέρνηση ακόμη έχει υπό τον έλεγχό της τις εξωτερικές υποθέσεις, τη δημοσιονομική πολιτική και την ασφάλεια- περιλαμβάνοντας και την άμυνα, την αστυνομία και τη δικαιοσύνη. Η Δανία της παράσχει επίσης επιδοτήσεις ύψους 457εκ € ετησίως.

Η Γροιλανδία εντάχθηκε στην Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά με τη Δανία το 1972, ωστόσο εγκατέλειψε την Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα το 1985, λόγω των διαφωνιών για τους κανονισμούς αλιείας.

sofokleous10.gr