Σε νέα εποχή η παγκόσμια ναυτιλία: Η Ρωσία ξεκινάει ταξίδια στην Ασία μέσω του βορείου περάσματος όλο το χρόνο από το 2024!

Η Ρωσία θα ξεκινήσει να πραγματοποιεί ταξίδια όλο το χρόνο από την Αρκτική προς την Ασία κατά μήκος του ανατολικού τμήματος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής (NSR) από το 2024, μια θαλάσσια διαδρομή που αναμένεται να έχει τεράστιες επιπτώσεις στον παγκόσμιο θαλάσσιο χάρτη!

«Μαζί με τη Novatek, σχεδιάζουμε να ξεκινήσουμε τη ναυσιπλοΐα όλο το χρόνο στο ανατολικό τμήμα της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής στις αρχές του επόμενου έτους. Αυτή είναι μια πραγματικά ιστορική απόφαση, σημαντική για την ανάπτυξη ολόκληρης της Αρκτικής και ιδιαίτερης σημασίας, φυσικά, για την οικονομία της χώρας μας», δήλωσε ο Alexei Likhachev, Διευθύνων Σύμβουλος της Rosatom, διαχειριστή του ρωσικού πυρηνικού στόλου παγοθραυστικών.

Η Novatek έχει αναπτύξει πολλούς τερματικούς σταθμούς LNG στην Αρκτική την τελευταία δεκαετία για να προμηθεύει πελάτες στην Ασία.

Μόλις πριν από δύο χρόνια ολοκληρώθηκε το πρώτο δοκιμαστικό χειμερινό ταξίδι ενός πλοίου μεταφοράς φυσικού αερίου από την βόρεια διαδρομή.

Ο αρκτικός θαλάσσιος πάγος συρρικνώνεται εδώ και δεκαετίες. Αυτή η συρρίκνωση άνοιξε την θαλάσσια διαδρομή για τη ναυτιλία στο Βορειοδυτικό Πέρασμα και στο ανατολικό τμήμα της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, επιτρέποντας ακόμη και σε μη παγοθραυστικά πλοία να παρακάμψουν τα χρονοβόρα κανάλια του Παναμά και του Σουέζ!

Μεταξύ 1979 και 2020, η μέση ποσότητα θαλάσσιου πάγου στην Αρκτική, που ορίζεται ως η περιοχή του ωκεανού με τουλάχιστον λίγο πάγο, μειώθηκε τόσο όσο σχεδόν η έκταση της επιφάνειας της Γροιλανδίας, σύμφωνα με το Journal of Operational Oceanography.

Η κυβέρνηση υπό τον Βλαντιμίρ Πούτιν έχει επενδύσει τεράστια ποσά τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη λιμένων, εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού καυσίμων και παγοθραυστών σε μια προσπάθεια να αυξήσει την κυκλοφορία κατά μήκος του βόρειου θαλάσσιου περάσματος του πλανήτη.

Μια εκτεταμένη μελέτη για ναυτιλία στην αρκτική για τις επόμενες δεκαετίες που διεξήχθη πέρυσι από ερευνητές από τα πανεπιστήμια του Browne και του Maine στις ΗΠΑ έδειξε ένα τεράστιο άνοιγμα της θαλάσσιας κυκλοφορίας στο βόρειο τμήμα του πλανήτη.

Η Amanda Lynch, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, σχολίασε: «Η διαφοροποίηση των εμπορικών οδών – ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τις νέες διαδρομές που δεν μπορούν να αποκλειστούν, επειδή δεν είναι κανάλια – δίνει στην παγκόσμια ναυτιλιακή υποδομή πολύ μεγαλύτερη ανθεκτικότητα».

Η Κίνα, είναι ένα κράτος που έχει προωθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια τις φιλοδοξίες της να μεταφέρει αγαθά μέσω αυτής της ταχύτερης, βόρειας διαδρομής προς την Ευρώπη.

Μια σειρά από ΜΚΟ πρωτοστατούν σε εκστρατείες στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό εδώ και χρόνια για να προσπαθήσουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα της ναυτιλίας στην Αρκτική.

Διαβάστε ακόμα