Η κυριαρχία της ελληνόκτητης ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει αδιαμφισβήτητη ακόμη και στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου από πέρσι έχει σπάσει το φράγμα των 5.000 πλοίων φθάνοντας εφέτος τα 5.211 πλοία συνολικής χωρητικότητας 195,9 εκατομμυρίων τόνων και παραμένει στην πρώτη θέση.
Στην κορυφή των ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με βάση τη χωρητικότητα των 137 πλοίων του που ανέρχεται στα 26 εκατομμύρια τόνους.
Με βάση των αριθμό των πλοίων όμως πρώτη είναι η Αγγελική Φράγκου με 146 πλοία με 14,3 εκατομμύρια τόνους. Ακολουθεί ο Γιάννης Αγγελικούσης με τα 137 πλοία, ο Γιώργος Οικονόμου με 115, ο Γιώργος Προκοπίου με 112 και την πεντάδα κλείνει ο Όμιλος Τσάκου με 90 πλοία όσα και ο Ανδρέας Μαρτίνος, Ο Πέτρος Παππάς έχει 78, η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου 71, ο Ντίνος Μαρτίνος 65 και ο Συμεών Παληός 62.
Όσο αφορά στη χωρητικότητα, τον Γιάννη Αγγελικούση ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου με 14,7 εκατομμύρια τόνους, η Αγγελική Φράγκου με 14,3 εκατομμύρια, ο Γιώργος Προκοπίου με 13,9 εκ. και ο όμιλος Τσάκου με 9,27 εκατ. με τον Ανδρέα Μαρτίνο της Thenamaris να ακολουθεί βραχεία κεφαλή με 9,25 εκατομμύρια. Τη 10άδα συμπληρώνουν κατά σειρά ο Πέτρος Παππάς στην 7η θέση, ο Διαμαντής Διαμαντίδης και η Άννα Αγγελικούση, αδελφή του Γιάννη Αγγελικούση.
Τα στοιχεία προέρχονται από τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson’s. Οι 40 μεγαλύτερες ναυτιλιακών συμφερόντων εταιρείες ελέγχουν το 65% του ελληνόκτητου στόλου, με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt), η οποία ανέρχεται στα 230,5 εκατομμύρια τόνους πιστοποιώντας την τάση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια να υπάρχει υπερσυγκέντρωση πλοίων σε εταιρικά σχήματα με πάνω από 25 «κομμάτια» ενώ κλείνουν οι μικρότερες εταιρείες κυρίως αυτές με 2-3 πλοία.