Πειραιάς
25°C

Συνεχίζεται η επιχείρηση διάσωσης του MSC Baltic III 2.5 μήνες μετά την προσάραξη του

03/05/2025

πλοίο MSC Baltic III σε επιχείρηση διάσωσης σε απομακρυσμένη περιοχή

Η Καναδική Ακτοφυλακή αναφέρει πρόοδο καθώς συνεχίζεται η επιχείρηση διάσωσης του MSC Baltic III 2,5 μήνες μετά την προσάραξη του σε απομακρυσμένη περιοχή της Νέας Γης.

Η Καναδική Ακτοφυλακή αναφέρει πρόοδο στην επιχείρηση διάσωσης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Baltic III, το οποίο βρίσκεται κολλημένο σε ένα απομακρυσμένο μέρος της Νέας Γης, από τις 15 Φεβρουαρίου, όταν έπαθε μπλακ άουτ και προσάραξε.

Ο καιρός, παρά το γεγονός ότι έχει έρθει η άνοιξη και έχει βελτιωθεί, εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο των αρχών, με τον κόλπο στον οποίο βρίσκεται το προσαραγμένο πλοίο να είναι εκτεθειμένος στον καιρό.

Μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, η Ακτοφυλακή αναφέρει ότι η ομάδα διάσωσης που προσέλαβε η MSC κατάφερε να αφαιρέσει περίπου 230 κυβικά μέτρα καυσίμου από το πλοίο, με 195 κυβικά εξ αυτών μέτρα να έχουν μεταφερθεί από την φορτηγίδα σε ένα άλλο από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας, το MSC Celine..

Το MSC Celine πραγματοποίησε στάση στο Corner Brook το περασμένο Σαββατοκύριακο, 25-26 Απριλίου, κατά τη διάρκεια του οποίου το καύσιμο που είχε αντληθεί από τις δεξαμενές σε μια φορτηγίδα μεταφέρθηκε στο πλοίο της MSC. Το AIS δείχνει ότι το πλοίο αναχώρησε στις 26 Απριλίου και αναμένεται στο Freeport των Μπαχαμών εκτελώντας το προκαθορισμένο δρομολόγιο του.

Η αφαίρεση των καυσίμων από το προσαραγμένο πλοίο είναι μια αργή διαδικασία, καθώς απαιτείται η θέρμανση του καυσίμου fuel πριν αυτό αντληθεί από τις δεξαμενές του πλοίου στις δεξαμενές που ήταν τοποθετημένες στο κατάστρωμα. Όταν γεμίζουν, οι δεξαμενές είναι πολύ βαριές για να ανυψωθούν, επομένως το καύσιμο πρέπει να θερμανθεί ξανά και να αντληθεί από αυτές τις δεξαμενές σε μια πλωτή φορτηγίδα που βρίσκεται δίπλα στο πλοίο.

Η Ακτοφυλακή αναφέρει ότι τέσσερις δεξαμενές που έχουν τοποθετηθεί στο κατάστρωμα του MSC Baltic III είναι γεμάτες. Ελπίζουν σε ένα παράθυρο καλού καιρού, σημειώνοντας ότι μόλις αντληθεί αυτή ποσότητα, τότε περίπου το ένα τέταρτο του καυσίμου του πλοίου θα έχει αφαιρεθεί από αυτό.

Συνεχίζεται η επιχείρηση διάσωσης του MSC Baltic III που προσάραξε πριν 2.5 μήνες

Εικόνες στην καναδική τηλεόραση έδειξαν επίσης τους γερανούς του πλοίου σε λειτουργία να μετακινούν εμπορευματοκιβώτια. Η Ακτοφυλακή αναφέρει ότι 14 κοντείνερ έχουν μεταφερθεί σε μια πλωτή φορτηγίδα και μετακινήθηκαν με το ρυμουλκό στο Corner Brook, όπου θα τοποθετηθούν στην αποβάθρα. Προηγουμένως είχαν αναφέρει ότι αφαιρέθηκαν οκτώ εμπορευματοκιβώτια που περιείχαν επικίνδυνες πολυμερικές χάντρες.

Το πλοίο είχε συνολικά περίπου 470 κοντέινερ, αν και τα μισά ήταν άδεια. Τρία άδεια κοντέινερ άνοιξαν λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, αλλά η Ακτοφυλακή τόνισε ότι προτεραιότητα παραμένει η απομάκρυνση του καυσίμου και η μείωση του κινδύνου ρύπανσης.

Οι παράκτιες έρευνες συνεχίζονται και ανέφεραν ότι βρέθηκαν δύο επιπλέον μπάλες πίσσας. Έξι μπάλες πίσσας είχαν βρεθεί προηγουμένως στα μέσα Απριλίου, αλλά πιστεύουν ότι ξεπλύθηκαν από το πλοίο και δεν ήταν μεγάλη διαρροή. Το κύτος, ωστόσο, έχει πολλαπλές ρωγμές με αναφορές για νερό στο μηχανοστάσιο και τα αμπάρια φορτίου.

Δεν υπάρχει εκτίμηση για το πόσο χρόνο θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί η επιχείρηση διάσωσης. Οι εργολάβοι που προσέλαβε η MSC έχουν ξεκινήσει εργασίες για να ανοίξουν έναν δρόμο ώστε να υπάρχει πρόσβαση στην περιοχή του όρμου από την στεριά. Θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά προσωπικού και εξοπλισμού στην περιοχή.

Προηγούμενες αναφορές ανέφεραν ότι θα κατασκευαστεί μια γέφυρα στην πλώρη του πλοίου για να παρέχει επίσης ευκολότερη πρόσβαση και να κάνει τις επιχειρήσεις λιγότερο εξαρτημένες από τις καλές καιρικές συνθήκες.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
25°C