Το κόστος κατασκευής δύο υπερσύγχρονων κρουαζιερόπλοιων της MSC προκαλεί πραγματική έκπληξη, καθώς η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαια ύψους 4 δισ. δολαρίων για τα επόμενα πλοία της σειράς World Class. Η επένδυση αυτή δείχνει το πόσο δυναμικά κινείται η βιομηχανία της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια, αλλά και το πόσο ψηλά έχουν ανέβει οι απαιτήσεις σε τεχνολογία, ενεργειακή απόδοση και εμπειρία επιβατών.
Ζαλάδα προκαλεί το κόστος δύο κρουαζιερόπλοιων που θα κατασκευαστούν για λογαριασμό της εταιρείας MSC Cruises. Το φιλόδοξο στοίχημα της βιομηχανίας για συνεχή ανάπτυξη πέρασε και στην επόμενη δεκαετία την Τρίτη που πέρασε, καθώς η MSC Cruises υπέγραψε συμβόλαια αξίας 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για δύο πλοία που θα κατασκευαστούν στο Chantiers de l’Atlantique.
Η εταιρεία κρουαζιέρας με έδρα τη Γενεύη το ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια των τελετών στο Saint-Nazaire για τα δύο πλοία της σειράς World Class. Σε διαδοχικές τελετές, το ναυπηγείο παρουσίασε το νεότευκτο MSC World Asia και την τελετή «coin ceremony» για το MSC World Atlantic.
Η κατασκευή των δύο νέων πλοίων, τα οποία θα ονομάζονται World Class 7 και 8, έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2030 και το 2031 αντίστοιχα. Η προσθήκη αυτή εκτινάσσει τις επενδύσεις της MSC στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία είναι κατανεμημένα σε οκτώ πλοία της κλάσης World Class, τα οποία βρίσκονται σε διάφορα στάδια σχεδιασμού και κατασκευής.
«Είμαστε βαθιά ευγνώμονες στην MSC Cruises για την ανανεωμένη εμπιστοσύνη τους. Αυτό που επιτυγχάνει το ναυπηγείο μας σήμερα είναι πραγματικά εξαιρετικό — τέσσερα νέα πλοία παραγγέλθηκαν το 2025! Η σειρά World Class, που πλέον αριθμεί συνολικά οκτώ πλοία, αποτελεί απόδειξη της εμπειρογνωμοσύνης των ομάδων μας και του οράματος της MSC», δήλωσε ο Laurent Castaing, Γενικός Διευθυντής της Chantiers de l’Atlantique.
Ο Pierfrancesco Vago, επικεφαλής του κλάδου κρουαζιέρας της MSC, δήλωσε ότι η επένδυση δείχνει εμπιστοσύνη στη μελλοντική πορεία της κρουαζιέρας. Τόνισε την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο η εταιρεία θεωρεί ως γέφυρα για τη μετάβαση προς τα μελλοντικά πράσινα καύσιμα.
Κάθε πλοίο World Class έχει σχεδιαστεί με ξεχωριστές θεματικές περιοχές, που έχουν στόχο να προσφέρουν στους επιβάτες ποικίλους χώρους και εμπειρίες μέσα σε ένα πλοίο.
Μόλις ολοκληρωθεί η τοποθέτηση του εξοπλισμού και παραδοθεί, το MSC World Asia θα ξεκινήσει τα δρομολόγια στη Μεσόγειο τον Δεκέμβριο του 2026. Οι κρουαζιέρες του πλοίου θα έχουν διάρκεια 7 ημερών και τα ταξίδια θα περιλαμβάνουν ενδιάμεσους σταθμούς τη Βαρκελώνη, τη Μασσαλία, τη Γένοβα, την Τσιβιταβέκια, τη Μεσσήνη και τη Βαλέτα.
Το MSC World Atlantic έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2027 και θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες στην Καραϊβική από τη σεζόν 2027-28, έχοντας λιμάνι αναχώρησης το Port Canaveral.
Η σειρά World Class ξεκίνησε με το MSC World Europa, το οποίο παραδόθηκε το 2022. Το MSC World America τέθηκε σε λειτουργία φέτος, ενώ τέσσερα επιπλέον πλοία, για τα οποία δεν έχουν αναφερθεί τα ονόματά τους, έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν μεταξύ 2028 και 2031. Η κατασκευή των δύο νέων πλοίων αναμένεται να ξεκινήσει το 2029.
Βλέπουμε ότι μετά την πανδημία του κορονοϊού υπήρξε μια τεράστια αύξηση της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, αύξηση η οποία συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Κρίνοντας από τις μελλοντικές παραγγελίες κρουαζιερόπλοιων αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, φαίνεται πως η βιομηχανία ατενίζει το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία από ποτέ.

















