Ανησυχία στους νησιώτες για την θαλάσσια συγκοινωνία τους

Προβληματισμός επικρατεί στους νησιώτες, κυρίως των νησιών του Βορείου Αιγαίου, σχετικά με το αν θα υπάρξουν δρομολόγια και των αριθμό αυτών.

Υπάρχουν αρκετά ερωτήματα όπως για παράδειγμα, πόσα δρομολόγια τελικά θα κάνει η HSW προς Καβάλα με αυτά τα 106.000 ευρώ την εβδομάδα; Η ΝΕΛ, ας πούμε, έκανε τρία τα οποία περιελάμβαναν και Θεσσαλονίκη και Φούρνους και δύο λιμάνια της Ικαρίας.

Ακόμα υπάρχει το ερώτημα το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια από το λιμάνι της Καβάλας προς την Μυτιλήνη και το αντίστροφο.

Ο κόσμος δικαίως ανησυχεί, γιατί ο χειμώνα πλησιάζει και τίθεται και θέμα επιβίωσης πλέον η μετακίνηση τους.

Επάρκεια δρομολογίων και το κόστος τους

Διάχυτη είναι η ανησυχία για τον αριθμό τον δρομολογίων και το κόστος τους. Τα χρήματα για τις άγονες γραμμές τα πληρώνουν όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες. Επιπροσθέτως όμως, πληρώνουν και ένα υψηλό αντίτιμο για τα εισιτήρια. Με λίγα λόγια τα πληρώνουμε «Χρυσάφι» τα δρομολόγια.

Η «Ζημιές» των ναυτιλιακών

Διαβάζουμε σε επίσημες εκθέσεις των ναυτιλιακών για πολλά εκατομμύρια ζημιών και αναρωτιόμαστε γιατί μας κάνουν την χάρη, ενώ δεν υπάρχει κέρδος, να εκτελούνε αυτά τα δρομολόγια. Λογιστές δεν είμαστε αλλά σίγουρα υπάρχει μια δυσπιστία στον κόσμο περί αυτών των εκθέσεων. Δεν λέω ότι είναι ψεύτικες οι εκθέσεις, απλά αναρωτιέμαι πως γίνεται ένα μαγαζί που «μπαίνει μέσα» να το κρατάς.

 

Ελπίζω να βρεθεί μία λύση η οποία θα εξυπηρετεί τους νησιώτες μας. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι και οι νησιώτες είναι πολίτες αυτής της χώρας και η μετακίνηση τους θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη από την πολιτεία. Είμαστε ένας ναυτικός λαός με πάρα πολλά νησιά και είναι το λιγότερο ντροπή να μην μπορούμε να προσφέρουμε ασφαλής, γρήγορη και με επάρκεια σε δρομολόγια μετακίνηση.

Ας κοιτάξει η πολιτεία και οι τοπικοί φορείς να εξασφαλίσουν τα παραπάνω. Μην θυμούνται τους ανθρώπους εκεί μόνο στις εκλογές. Και αν οι ναυτιλιακές αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας, να δείτε οι πολίτες τι αντιμετωπίζουν…

c.o.

Διαβάστε ακόμα