Ακόμη ένα νέο εντυπωσιακό ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο από την Γαλλία

Ακόμη μία συμφωνία για ένα νέο γαλλικό ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο. Η συμφωνία έγινε την περασμένη εβδομάδα κατά τη διάρκεια του One Ocean Summit και αναμένεται να παραδοθεί το επόμενο έτος.

Η Grain de Sail adventure ιδρύθηκε το 2010 στη Βρετάνη από τα δίδυμα αδέρφια Olivier et Jacques Barreau που είναι ειδικοί στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στόχος τους ήταν να επιλέξουν, να παράγουν και να πουλήσουν γαστρονομικά προϊόντα σε καταναλωτές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού χρησιμοποιώντας το πρώτο σύγχρονο ιστιοπλοϊκό φορτηγό στον κόσμο. Από τον Νοέμβριο του 2020, η Grain de Sail εκμεταλλεύεται το πρώτο της ιστιοφόρο φορτίου. τώρα έχει υπογράψει όμως για κάτι πολύ μεγαλύτερο.

Το νέο πλοίο, που θα ναυπηγήσει η γαλλική Piriou στο ναυπηγείο της στο Βιετνάμ, θα έχει μήκος 52 μέτρα, 500 gt με χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου άνω των 350 τόνων. Ο συνολικός προϋπολογισμός για τη νέα κατασκευή παραμένει άγνωστος, αλλά θα κυμανθεί κάτω από το όριο των 10 εκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε η εταιρεία. Το νέο πλοίο θα είναι πολύ μεγαλύτερο από το πρώτο σκάφος της εταιρείας, το οποίο είναι τύπου schooner μήκους 24 μέτρων με χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 50 τόνους. Το πρώτο πλοίο της εταιρείας το οποίο χρησιμοποιείται για υπερατλαντικές διαδρομές από το 2020, θα επαναπροοριστεί για ακτοπλοϊκά ταξίδια εντός της Ευρώπης μόλις τεθεί σε λειτουργία το νέο πλοίο.

Η Grain de Sail μετέφερε επιτυχώς με πανιά περίπου το 55% της μάζας κακάο που χρησιμοποιήθηκε στο εργοστάσιο σοκολάτας της το 2021 χάρη στο πρώτο της ιστιοφόρο φορτηγό. Το νέο πλοίο θα επιτρέψει στο να μεταφερθεί το 100% των πρώτων υλών μέσω του υπερατλαντικού ταξιδιού με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, για χρήση στο εργοστάσιο σοκολάτας και στις εγκαταστάσεις ψησίματος καφέ που βρίσκονται στο Morlaix της Γαλλίας.

Το Grain de Sail 2, που θα υψώσει την Γαλλική σημαία, θα πραγματοποιεί υπερατλαντικά ταξίδια από το St Malo εξάγοντας κρασιά και άλλα εκλεκτά προϊόντα από τη Γαλλία και την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες και θα φέρει πίσω πρώτες ύλες από τη Λατινική Αμερική στη Γαλλία. Θα κατασκευαστεί από αλουμίνιο, ικανό να μεταφέρει έως και 238 παλέτες φορτωμένες σε δύο επίπεδα σε δύο ξεχωριστά αμπάρια. Επιπλέον, μια ξεχωριστή δεξαμενή θα μπορεί να δέχεται έως και 18 κυβικά μέτρα χύμα υγρού ενώ στο κατάστρωμα θα υπάρχουν άλλα 5 κυβικά μέτρα για υγρά σε βαρέλια.

Ο χρόνος που θα χρειάζεται για να διασχίσει τον Ατλαντικό, ανάλογα με τις επιλογές δρομολόγησης και τις συνθήκες ανέμου, υπολογίζεται σε περίπου δύο εβδομάδες, επιτρέποντας έτσι τρία έως τέσσερα ταξίδια μετ’ επιστροφής ετησίως.

Η Γαλλία παρέχει στην παγκόσμια ναυτιλία πολλά κορυφαία έργα που υποστηρίζονται από την αιολική ενέργεια τα τελευταία χρόνια, με πλήθος φορτωτών όπως ο κατασκευαστής ελαστικών Michelin, η αυτοκινητοβιομηχανία Renault και η κονιάκ Hennessy να δεσμεύονται να μεταφέρουν ένα μέρος των προϊόντων τους με τα νέα ιστιοφόρα φορτηγά πλοία τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή.

Διαβάστε ακόμα