Απίστευτο: Οι εντολές περνούσαν από 4 άτομα, σύμφωνα με την προκαταρκτική έρευνα του NTSB για το τραγικό δυστύχημα του πλοίου Cuauhtémoc, το οποίο προσέκρουσε στη Γέφυρα του Μπρούκλιν.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών δημοσίευσε την προκαταρκτική του έρευνα σχετικά με το τραγικό δυστύχημα του εκπαιδευτικού πλοίου του Μεξικανικού Ναυτικού Cuauhtémoc το οποίο προσέκρουσε στη Γέφυρα του Μπρούκλιν τον περασμένο μήνα.
Η έκθεση καλύπτει τα γνωστά γεγονότα του συμβάντος και δεν παρέχει κανένα συμπέρασμα σχετικά με την πιθανή αιτία, κάτι το οποίο αναμένεται να γίνει γνωστό σε μεταγενέστερο μέρος της έρευνας. Επίσης, δεν παρέχει κανένα εύρημα σχετικά με το σύστημα πρόωσης, το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται υπό εξέταση.
Το βράδυ της 17ης Μαΐου, δυο πλοηγοί επιβιβάστηκαν στο Cuauhtémoc στην προβλήτα 17 του Μανχάταν, κάνοντας όλες τις προετοιμασίες ώστε να αναχωρήσει το πλοίο.
Και οι δύο πραγματοποίησαν ανταλλαγή των απαραίτητων πληροφοριών με τον πλοίαρχο, ο οποίος τους είπε ότι τα συστήματα πρόωσης και πηδαλιουχίας του πλοίου ήταν όλα σε καλή λειτουργική κατάσταση. Οι άνεμοι ήταν δυτικοί, εντάσεων περίπου 10-15 κόμβων, με κατεύθυνση προς τη γέφυρα.
Γύρω στις 20:16, το Cuauhtémoc έλυσε και ξεκίνησε από την προβλήτα. Ο πιλότος πρόσδεσης είχε τη διακυβέρνηση του πλοίου, κάτι που είναι μια συνηθισμένη διαδικασία στο λιμάνι της Νέας Υόρκης (και όχι μόνο) για τα πρώτα λεπτά της αναχώρησης.

Στο σημείο βρίσκονταν και ένα ρυμουλκό το οποίο βοηθούσε το πλοίο να «ξεκολλήσει» από την προβλήτα καθώς ο πλοηγός έδινε τις απαραίτητες οδηγίες.
Όντας κάτι ασυνήθιστο, οι εντολές που έδινε ο πλοηγός σε αυτόν που έκανε τιμόνι στο πλοίο, περνούσαν πρώτα από πολλά άτομα ενδιάμεσα.
Ο πιλότος έδινε μια εντολή στον καπετάνιο, ο οποίος στη συνέχεια τη μετέφραζε στα ισπανικά και τη μετέδιδε σε ένα δεύτερο μέλος του πληρώματος που βρισκόταν στο κατάστρωμα από κάτω. Αυτό το μέλος του πληρώματος στη συνέχεια μετέδιδε την εντολή σε άλλα μέλη του πληρώματος στη γέφυρα ναυσιπλοΐας και αυτά τα άτομα την εκτελούσαν!
Από τις 20:20 έως τις 20:22 τοπική ώρα, το Cuauhtémoc κινήθηκε προς τα πίσω από την προβλήτα, όπως είχε δοθεί εντολή.
Μόλις το πλοίο είχε απομακρυνθεί από την προβλήτα και ήταν «καθαρό», ο πλοηγός διέταξε να σταματήσει εντελώς, στη συνέχεια να κινηθεί πολύ αργά μπροστά, και διέταξε το ρυμουλκό να επανατοποθετηθεί δεξιά στην πλώρη, όπου θα ήταν καλύτερα τοποθετημένο για να βοηθήσει τη στροφή που έπρεπε να γίνει προς τα αριστερά.
Το ρυμουλκό τράβηξε το σχοινί του και αποσυνδέθηκε για να πραγματοποιήσει αυτόν τον ελιγμό.
Καθώς η διαδικασία αυτή βρισκόταν σε εξέλιξη, ο πιλότος έδωσε πρόσθετες εντολές για τη μηχανή ώστε να κινηθεί προς τα εμπρός.
Παρόλα αυτά, η πρύμνη του Cuauhtémoc άρχισε να γυρίζει προς τη Γέφυρα του Μπρούκλιν με το πλοίο να επιταχύνει προς τα πίσω. Από τις 20:23-20:24 τοπική ώρα, η ταχύτητα του Cuauhtémoc προς τα πίσω αυξήθηκε σε περίπου έξι κόμβους, έχοντας ως αποτέλεσμα την παράσυρσή του και την πρόσκρουση των ιστίων του με την κάτω πλευρά της Γέφυρας του Μπρούκλιν.
Στη συνέχεια, παρασύρθηκε στον κυματοθραύστη στην ανατολική πλευρά του ποταμού.
Δεν προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στη δομή της γέφυρας, παρά μόνο ένα σύστημα πλατφόρμας που κινούνταν για συντήρηση κάτω από τη γέφυρα, το οποίο υπέστη μικρές ζημιές από την πρόσκρουση.
Τα τρία κατάρτια του πλοίου υπέστησαν σοβαρές ζημιές ενώ υπήρξαν γρατζουνιές στο αριστερό μέρος του πλοίου, όπου το Cuauhtémoc ήρθε σε επαφή με τον κυματοθραύστη.
Το πηδάλιο υπέστη επίσης ζημιές και ήταν κολλημένο στις 90 μοίρες ως προς την κεντρική γραμμή, προσανατολισμένο προς την αριστερή πλευρά.
Το τραγικό αυτό περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο δύο ναυτικών δοκίμων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 22 άλλων ατόμων, εκ των οποίων τέσσερις σοβαρά.
Το NTSB εξακολουθεί να εξετάζει το σύστημα πρόωσης, το σύστημα πηδαλιουχίας και την εμπειρία και εκπαίδευση του πληρώματος, μεταξύ άλλων παραγόντων.