Οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς κοντέινερ της COSCO και της Hapag-Lloyd την περασμένη εβδομάδα αύξησαν τον συνολικό αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν το 2025 στον αριθμό ρεκόρ των 633 πλοίων με χωρητικότητα 5,08 εκατομμύρια teu, σύμφωνα με τα στοιχεία της Linerlytica, ξεπερνώντας έτσι το προηγούμενο ρεκόρ των 4,74 εκατομμυρίων teu το 2021 και 4,77 εκατομμυρίων το 2024.
Τα ναυπηγεία της Κίνας βρίσκονται με διαφορά στην πρώτη θέση των παραγγελιών αντιπροσωπεύοντας το 72% teu των νέων παραγγελιών από την αρχή του έτους.
«Η βιασύνη για την εξασφάλιση χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων feeder στα κινεζικά ναυπηγεία δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, με τον μόνο εμφανή περιορισμό να είναι η διαθεσιμότητα των θέσεων κατασκευής», σημείωσε η μεσίτρια Braemar στην τελευταία ενημέρωση για τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων που δημοσιεύθηκε χθες.
Ο Filipe Gouveia, διευθυντής ανάλυσης πλοίων της BIMCO, σημείωσε ότι ο λόγος των νέων παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς τον στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανέρχεται πλέον στο 33%, συνεπώς υπάρχει η ανησυχία για την τεράστια πλεονάζουσα χωρητικότητα που θα δημιουργηθεί.
«Από την εξέλιξη της ισορροπίας προσφοράς/ζήτησης, θεωρούμε το μέγεθος του παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων το πιο ανησυχητικό, κυρίως επειδή ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων θα δει τη μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης εάν τα πλοία επιστρέψουν στις κανονικές δρομολογήσεις της Ερυθράς Θάλασσας/Διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε ο Gouveia, προβλέποντας ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα δει την προσφορά να ξεπερνά τη ζήτηση για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Πάντως, μεγάλο ρόλο θα παίξουν και οι γεωπολιτικές εξελίξεις, αφού μια σταθεροποίηση της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα, είναι σίγουρα ότι θα συμβάλει στην μείωση της ζήτησης της χωρητικότητας, αφού τα πλοία θα ακολουθούν την συντομότερη διαδρομή από την Ασία προς την Ευρώπη που είναι αυτή τους Σουέζ.
















