ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αυξάνονται τα ελληνικά πλοία με σημαία Μάλτας

shipgreekflag
Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να νηολογούν το μεγαλύτερο μέρος των πλοίων τους στην Ελλάδα και τη Λιβερία, αλλά όλο και περισσότερο προτιμούν τη σημαία της Μάλτας αντί της χώρας τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (GSCC).

Περίπου το 20% των πλοίων ελληνικής ιδιοκτησίας, συνολικά 809 πλοία (78,9 εκατ. dwt), είναι νηολογημένα στην Ελλάδα. Ωστόσο η GSCC σημειώνει ότι ο στόλος με ελληνική σημαία έχει μειωθεί κατά 30 πλοία (1,5 εκατ. dwt) κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών – συνιστώντας τη μεγαλύτερη απώλεια ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίων που έχει καταγραφεί.

Εν τω μεταξύ, η Μάλτα γνώρισε μια τεράστια αύξηση 60 ελληνικών συμφερόντων πλοίων (8,4 εκατ. dwt) που νηολογήθηκαν εκεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών. Τα με σημαία Μάλτα πλοία αποτελούν το 16% του ελληνικού στόλου, ή 667 πλοία (57 εκατ. dwt), καθιστώντας την το τέταρτο μεγαλύτερο μητρώο για τους Έλληνες εφοπλιστές όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων και την χωρητικότητα.

Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να ακολουθούν την παράδοση να νηολογούν πολλά από τα σκάφη τους στη Λιβερία, μια σχέση που χρονολογείται από το 1949, όταν το ιδιοκτησίας Σταύρου Νιάρχου πετρελαιοφόρο World Peace έγινε το πρώτο πλοίο που θα σήκωνε τη σημαία της Λιβερίας.

744 ελληνικών συμφερόντων πλοία (54,7 εκατ. dwt) είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας, μια μέτρια αύξηση μόλις 5 πλοίων (706.167 dwt) σε σχέση με το περασμένο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της GSCC. Η Λιβερία εξακολουθεί να είναι το δεύτερο μεγαλύτερο μητρώο πλοίων για τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία και η πιο δημοφιλής, ανοικτού μητρώου για το στόλο.

Οι Νήσοι Μάρσαλ, το τρίτο μεγαλύτερο μητρώο για τον ελληνικών συμφερόντων στόλο, έχει προσθέσει 20 ελληνικά πλοία στο νηολόγιο της κατά το παρελθόν έτος (743.640 dwt συνολικά). Το νηολόγιο της τώρα αριθμεί 717 τέτοια πλοία (55,5 εκατ. dwt), σύμφωνα με την έκθεση της GSCC.