Πειραιάς
24°C

Οι καρχαρίες της ακτοπλοΐας και το μονοπώλιο που τους βολεύει….

09/01/2013

Ξεκίνησα να γράψω αυτό το θέμα μετά από πολλές μαρτυρίες και παράπονα που υπάρχουν για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα θα γράψω για δύο περιοχές που γνωρίζω αρκετά τα προβλήματα που υπάρχουν. Η μία είναι η περιοχή του Σαρωνικού και η άλλη της Ζακύνθου.

Αίγινα – Σαρωνικός

Τα κέρδη που έχουν οι ακτοπλοϊκές από το δρομολόγιο Αίγινα-Πειραιά, και συγκεκριμένα η Hellenic Seaways, είναι τεράστια. Το μονοπώλιο που υπάρχει τα τελευταία χρόνια τους βολεύει και τους φέρνει ακόμη μεγαλύτερα κέρδη.

Όταν η Nova ferries έβαλε στην γραμμή πλοίο όλοι είπαμε ότι τέλος το μονοπώλιο. Μετά από χρόνια αποδεικνύεται οτι τελικά και αυτοί μέσα στο κόλπο είναι….Το λέω αυτό γιατί η τιμή των εισιτηρίων και των δύο εταιρειών είναι ακριβώς ίδια. Ένα καράβι έχει χαμηλότερες τιμές και αυτό προσπαθούνε χρόνια να το φάνε, είναι το καράβι ”Άγιος Νεκτάριος”. Μπορείτε να διαβάσετε και το άρθρο που είχαμε δημοσιεύσει για το θέμα αυτό. Ευτυχώς για εμάς, προς το παρόν δεν τους πέρασε και οι πιέσεις έπιασαν τόπο! Για να μην πούμε το ότι όποιος άλλος, εκτός κλίκας, προσπαθήσει να βάλει καράβι στην γραμμή πάει άκλαυτος….

Τα δρομολόγια τα μείωσαν στο ελάχιστο, τα καράβια τα μείωσαν επίσης. Η ώρα δε, που κάνει από Αίγινα προς Πειραιά (και το αντίστροφο) έχει αυξηθεί τουλάχιστον 15-20 λεπτά! Η τιμή των εισιτηρίων όμως σταθερή και αυξανόμενη! και τι τιμή ε; μιλάμε για 10 ευρώ για 10-12 ναυτικά μίλια! Αναλογικά, πρέπει να είναι από τα ακριβότερα εισιτήρια που υπάρχουν. Αν θές και καφέ; στον χρεώνουν 3,50-4,00 ευρώ! Ούτε στην Ρώμη να τον έπινες… Τα πληρώματα φυσικά απλήρωτα….

Κύριοι (κυρίως της Hellenic) ο κόσμος ξυπνάει, κινητοποιείτε και οργανώνετε…Προσέξτε μην φτιάξουν καμιά κοινοπραξία και στο τέλος χάσετε και την πολύ κερδοφόρα γραμμή που έχετε…Η οποία γραμμή, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε είχε ΑΥΞΗΣΗ της τάξης του 30%!!! Η Αίγινα είναι κοντινός προορισμός και λόγω κρίσης την προτίμησαν αρκετοί φέτος. Το γνωρίζετε αυτό αλλά το γνωρίζουμε και εμείς.

Ζάκυνθος

Σύμφωνα με μαρτυρίες και καταγγελίες, όπως δημοσιεύσαμε και σε προηγούμενο άρθρο, η Ζάκυνθος πάνω-κάτω αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα. Όπως συνήθως δηλαδή, οι μεγαλοκαρχαρίες τρώνε οποιονδήποτε πάει να τους χαλάσει την δουλειά και τα κέρδη τους. Διαβάστε την επιστολή που μας έστειλε αναγνώστης μας και θα καταλάβετε.
.
”Ειμαι ένας Απλός Ζακυνθινός πολίτης , μόνιμος κάτοικος Αθηνών αλλά επισκεπτόμενος τακτικά το νησί μου.

Όσα θα σας πω ξεκινούν από το ενδιαφέρον μου για την πρόοδο του Νησιού , την λειτουργική σύνδεση του με την υπόλοιπη στερεά Ελλάδα μέσα από υγιή ανταγωνισμό. Τονίζω δεν είμαι μέτοχος ούτε έχω συμφέροντα από κάποιο πλοίο. Στο νησί μας ανέκαθεν υπήρχαν προβλήματα με την σύνδεση του όχι όμως λόγω έλλειψης πλοίων αλλά λόγω επιχειρηματικού κανιβαλισμού.
Ποτέ οι πλοιοκτήτες του νησιού μας , εάν εξαιρέσεις τα πρώτα χρόνια 1960 – 1978 , δεν έκαναν αυτόνομα δρομολόγια παρά λειτουργούσαν σαν κοινοπραξία. Όποιος έκανε το λάθος να λειτουργήσει μόνος , τότε οι υπόλοιποι τον εξανάγκαζαν με τον τρόπο τους να μπει στην κοινοπραξία.

Όμως το τι θα πει Κοινοπραξία το έζησα και το ζω πολλές φορές. 

1.Δεν έχει κίνηση ; δεν γεμίζει το καράβι ; είναι απλό ……………….. ΕΧΕΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ φυσάει πολύ . 

2.Πέρυσι τον Ιανουάριο ήμουν κάτω στο νησί , την προηγούμενη της αναχώρησης μου έβγαλα εισιτήριο για τις 3 το μεσημέρι της επόμενης μέρας , είχα αριθμό προτεραιότητας οχήματος 4!!!!!!!! Λοιπόν την επόμενη μέρα έγιναν τα δύο πρωινά δρομολόγια και μετά……… ναι είχε απαγορευτικό. Εντάξει είχε αέρα το παραδέχομαι όχι όμως και τέτοιο που να φοβίζει , έπειτα οι πλοιοκτήτες γιατί λένε ότι έφεραν πλοία για μεγάλα μποφόρ; Το Θέμα είναι ότι στις 4 έληξε το απαγορευτικό ……….. εδώ θέλω την γνώμη του κοινού ” όταν λήγει το απαγορευτικό φεύγει το καράβι ή εκτελεί το επόμενο δρομολόγιο όποτε και αν είναι αυτό;”
Λοιπόν η απάντηση της κοινοπραξίας ήταν ” χάσαμε το δρομολόγιο των 3μμ , θα γίνει το δρομολόγιο των 7:30μμ” 

3.Όλα αυτά και άλλα πολλά τα ψιθυρίζουν οι ζακυνθινοί αλλά δεν τα φωνάζουν και ευχαριστώ για το βήμα που μου δώσατε.

Τώρα μετά από 5 χρόνια μπήκε σε δρομολόγια το πλοίο ΖΑΚΥΝΘΟΣ καράβι Λαϊκής Βάσης , πήγε στο ΥΕΝ να πάρει Δρομολόγια και στο παραπέντε οι της Κοινοπραξίας όπως έμαθα του έκαναν πρόταση να μπει στην κοινοπραξία , μέχρι εδώ καλά αν και δεν θα το ήθελα , στη συνέχεια όταν ήταν να καθορίσουν τα ποσοστά το ΖΑΚΥΝΘΟΣ ζήτησε 15% και μείωση ναύλων , η κοινοπραξία λέει όχι και του δίνει 7,5% , οπότε χάλασε ο γάμος. Έτσι το Ζάκυνθος ξεκίνησε κυκλικά δρομολόγια στα υπάρχοντα για Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά. Το τελευταίο σκηνικό σας το έγραψα στην ανάρτηση , ήθελαν να εκθέσουν την αξιοπιστία της εταιρείας.
Κάποτε το χειμώνα γινόντουσαν 4-5 δρομολόγια την ημέρα , φέτος φτάσαμε να γίνονται τρία και καμία φορά δύο.

Εαν θέλετε να γελάσετε η κοινοπραξία ονόμασε την μείωση σε τρία δρομολόγια ” ΝΕΑ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ”.

Εγώ δεν με ενδιαφέρει ποιός ειναι ο πλοιοκτήτης με ενδιαφέρει η εξυπηρέτηση του νησιού , γρήγορα και φθηνά όσο γίνεται.

Έτσι στηρίζω την προσπάθεια της ΑΝΕΖ με το Πλοίο Ζάκυνθος για καλύτερες υπηρεσίες.”

Νομίζω ότι η επιστολή του φίλου μας εκφράζει την πλειοψηφία των πολιτών. Για την ακρίβεια τους εκφράζει όλους, εκτός των ακτοπλοϊκών….

Εμείς εδώ δίνουμε βήμα σε όλα όσα έχουν να κάνουν με τους ναυτικούς, τα καράβια τους μισθούς και γενικότερα για την ΝΑΥΤΙΛΙΑ μας. Πάντα θα είμαστε διαθέσιμοι να ακούσουμε οτιδήποτε

Η κυβέρνηση

Η εκάστοτε κυβερνήσεις φυσικά είναι στον κόσμο τους. Και αν υποθέσουμε και δεχτούμε ότι για τα ποντοπόρα πλοία η κυβέρνηση φοβούμενη την φύγει από την Ελληνική σημαία δεν μπορούν να κάνουν και πολλά, για την ακτοπλοΐα τι φοβούνται και δεν μιλάνε;

Μάλλον τα συμφέροντα είναι μεγάλα και τεράστια….Δεν τους αγγίζουν γιατί φοβούνται μην χάσουν το μερίδιο τους. Δεν τους αγγίζουν γιατί υπάρχει ο εκβιασμός ότι θα χάσουν την δουλειά τους ένα σωρό ναυτικοί. Έτσι όμως, με εκβιασμούς, δεν γίνεται δουλειά. Η Ελλάδα είναι μία νησιωτική χώρα και η μετακίνηση με τα καράβια είναι πολύ σημαντική. Ας προσέξουν λοιπόν γιατί ο κόσμος υποφέρει από αυτήν την κατάσταση….

Και κάτι τελευταίο…Είχε ακουστεί ότι η Hellenic φεύγει από τον Σαρωνικό (εγώ δεν το πιστεύω με τίποτα). Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια η όχι. Το μόνο που ξέρω είναι ότι εξυπηρετεί πολύ κόσμο, όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πατάει σε αυτό το γεγονός και να τους εκμεταλλεύεται….Αν όντως φεύγει εμείς να ευχηθούμε ”ώρα καλή στη πρύμη της κι αέρα στα πανιά της….”

g.k.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
24°C