Μήλον της έριδος μεταξύ ΟΛΠ και εταιριών κρουαζιέρας έχει γίνει το λιμάνι κρουαζιέρας, μετά την ανακοίνωση του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη για την κατασκευή σχετικής υποδομής στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά μέσω ΣΔΙΤ.
Ο υπουργός έκανε λόγο για 2-3 εναλλακτικά σημεία που εξετάζονται από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης, Τουρισμού, Ναυτιλίας και ΠΕΚΑ, με στόχο «η Αττική να έχει ένα λιμάνι homeporting», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.
‘Αλλωστε, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νότης Μηταράκης σημείωσε πως υπάρχει εντονότατο ενδιαφέρον από κατασκευαστικές εταιρίες για να επενδύσουν στο έργο, αλλά κυρίως από τις εταιρίες κρουαζιέρας για να το χρησιμοποιήσουν, διευκρινίζοντας έμμεσα ότι το σχεδιαζόμενο λιμάνι κρουαζιέρας δεν είναι αυτό που ετοιμάζεται στη νότια πλευρά του ΟΛΠ. Την ίδια στιγμή, ο κ. Χατζηδάκης κατέστησε σαφές ότι θα υλοποιηθούν οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την αξιοποίηση του Φαληρικού Δέλτα με κονδύλια του υπουργείου Περιβάλλοντος και του Ιδρύματος «Στ. Νιάρχος».
Παρά τις ανησυχίες που προκάλεσε η ανακοίνωση αναφορικά με την εξέλιξη του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ για λιμενικές υποδομές κρουαζιέρας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης έσπευσε να δηλώσει σχετικά: «Δεν υπάρχει καμία άλλη πρόβλεψη για ανάπτυξη λιμένα αφιερωμένου στην κρουαζιέρα, πλην εκείνου που αφορά το λιμάνι του Πειραιά και περιγράφεται σαφώς και στο ρυθμιστικό Αττικής το οποίο έχει επισημοποιηθεί». Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ διαθέτει 11 θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, οι οποίες θα αυξηθούν σε 17 μετά την ολοκλήρωση του νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων, ενώ εκτελεί έργα ύψους 420 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι επικρατέστερες τοποθεσίες για τη δημιουργία του νέου λιμανιού, σύμφωνα με το σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας ΣΔΙΤ, είναι η Δραπετσώνα ή ο Φαληρικός Όρμος, ο οποίος είναι προτιμητέος και από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.
Τα βασικά πλεονεκτήματα που αναγνωρίζουν οι εταιρίες κρουαζιέρας στην ανάπτυξη του λιμανιού στο Φαληρικό Δέλτα είναι: – άνεση χώρου και αποφόρτιση του ΟΛΠ – μειωμένο κόστος κατασκευής, δεδομένου ότι τα βάθη κυμαίνονται από 10 μέχρι 14 μέτρα τα οποία είναι ιδανικά ακόμα και για μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοια – παράλληλη ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού με την προσέλκυση yachts – σύγχρονες υποδομές σύμφωνα με τις πλέον αυστηρές απαιτήσεις ασφαλείας, ανταγωνιστικές προς το νέο λιμάνι στην Κωνσταντινούπολη (Ζ Port) το οποίο φιλοδοξεί να γίνει το νέο κέντρο κρουαζιέρας προς το Αιγαίο.
Αντιθέτως, ο ΟΛΠ παρουσιάζει αρνητική εικόνα στους επισκέπτες, σύμφωνα με τις εταιρίες κρουαζιέρας, αφού καλείται να εξυπηρετήσει ημερησίως εκατοντάδες δρομολόγια από και προς τα νησιά, ενώ ενδέχεται να ανακύψουν και θέματα ασφαλείας λόγω του συνωστισμού λεωφορείων, ΙΧ και ταξί.
Παράλληλα, συχνά παρατηρείται μεγάλος χρόνος αναμονής των κρουαζιερόπλοιων, ζήτημα που αντιμετωπίζεται με το σύστημα προγραμματισμού berth allocation. Σημειώνεται ότι εντός του καλοκαιριού η κατασκευή νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου βρέθηκε επί τάπητος σε συνάντηση του γενικού γραμματέα Λιμένων Κώστα Μουτζούρη με εκπροσώπους της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων, προκαλώντας την αντίδραση του κ. Ανωμερίτη.
troktiko-blog.blogspot.gr