Η COSCO επενδύει 1,5 δισ. δολάρια σε νέα φορτηγά πλοία πολλαπλών χρήσεων, στο πλαίσιο μεγάλου προγράμματος ανανέωσης του στόλου της. Η συμφωνία περιλαμβάνει έως 30 MPP που θα ναυπηγηθούν στην Κίνα, με παραδόσεις από το 2027.
Μια από τις μεγαλύτερες κινήσεις ανανέωσης στόλου στον κλάδο των bulk carriers καταγράφεται στην Κίνα, με την COSCO Shipping Bulk να υπογράφει συμφωνία για την κατασκευή έως και 30 νεότευκτων πλοίων πολλαπλών χρήσεων (MPP). Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται στα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, εφόσον ενεργοποιηθούν όλες οι επιλογές.
Στο βασικό σχήμα της συμφωνίας περιλαμβάνονται 15 πλοία MPP, μεταφορικής ικανότητας 80.000 dwt το καθένα, που θα ναυπηγηθούν στα Fujian Mawei Shipbuilding, ενώ η συμφωνία προβλέπει την δυνατότητα διπλασιασμού της παραγγελίας. Η χρηματοδότηση καλύπτεται από την Citic Financial Leasing, στο πλαίσιο ενός μοντέλου που η COSCO έχει εφαρμόσει και στο παρελθόν.
Πέρυσι, για παράδειγμα, η COSCO είχε συνεργαστεί με την Everbright Financial Leasing για τη χρηματοδότηση δέκα bulkers 82.000 dwt, τα οποία ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry.
Η COSCO Shipping Bulk διαθέτει ήδη στόλο περίπου 500 πλοίων, από handysize έως πολύ μεγάλους μεταφορείς μεταλλευμάτων. Τα νέα MPP εντάσσονται στο γενικότερο σχέδιο διεύρυνσης και διαφοροποίησης του στόλου. Κάθε νέο πλοίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια, με τις παραδόσεις να ξεκινούν από το 2027 και να ολοκληρώνονται το 2028.
Η COSCO φέρεται να εξετάζει και νέες παραγγελίες στην κατηγορία newcastlemax, καθώς έχουν ήδη κρατηθεί έως 12 θέσεις σε ναυπηγείο του ομίλου CSSC Qingdao Beihai Shipbuilding. Πηγές από την αγορά αναφέρουν ότι μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες συμφωνίες για πλοία ξηρού φορτίου, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής επέκτασης του κινεζικού ομίλου.
Η Citic FL αναλαμβάνει τον χρηματοδοτικό ρόλο σε αυτή τη συμφωνία, υποστηρίζοντας το πλάνο της COSCO μέσω leasing. Το μοντέλο αυτό επιτρέπει στη ναυτιλιακή να επεκτείνει τον στόλο της χωρίς να δεσμεύσει άμεσα ίδια κεφάλαια σε όλο το φάσμα της επένδυσης. Οι κινεζικές χρηματοδοτικές εταιρείες leasing έχουν αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε βασικούς παράγοντες της ανάπτυξης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας.
Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
capital.gr