Μόνο μερικά από τα σούπερ τάνκερ που είναι ναυλωμένα ως μονάδες πλωτής αποθήκευσης είναι γεμάτα με αργό, μιας και το φαινόμενο contango –ένα κερδοσκοπικό παιχνίδι όπου αγοράζεται φθηνό πετρέλαιο με σκοπό να πουληθεί αργότερα- έχει χάσει την δυναμική του μετά την ανάκαμψη των τιμών από τα χαμηλότερα επίπεδα έξι χρόνων πιο γρήγορα από ό, τι αναμενόταν. Η ανάκαμψη των τιμών του αργού έχει καταστήσει την αποθήκευση πετρελαίου σε δεξαμενόπλοια ασύμφορη, αναφέρουν στελέχη της Glencore και της Statoil.
Ενώ πάνω από 30 δεξαμενόπλοια είχαν τεθεί σε μακροχρόνια ναύλωση κατά την έναρξη του τρέχοντος έτους για να «παίξουν» το contango, τα πλοία που εξακολουθούν να προορίζονται για αποθήκευση έχουν μειωθεί σε 12. Από αυτά, μόνο ένα Ultra Large Crude Carrier (ULCC) και τέσσερα Very Large Crude Carriers (VLCCs) είναι γεμάτα με πετρέλαιο, σύμφωνα με το Reuters και ναυλομεσίτες.
Αυτό που δεν είναι τόσο εύκολο να γίνει αντιληπτό είναι το πόσα πλοία θα αποθηκεύουν στην πραγματικότητα (πετρέλαιο). Θα δούμε στο δεύτερο τετράμηνο, δήλωσε ο Robert Hvide Macleod, διευθύνων σύμβουλος της Νορβηγικής Frontline Management, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες δεξαμενοπλοίων στον κόσμο.
Τα περισσότερα από τα τάνκερ που ναυλώθηκαν με ετήσιες συμβάσεις πλέον παραδίδουν αργό όπως συνήθως, οι έμποροι και οι ναυλομεσίτες αναφέρουν.
Ορισμένοι έμποροι οι οποίοι είχαν προηγουμένως συμμετάσχει στο contango έχουν ήδη βγάλει κέρδη για μερικό από το αποθηκευμένο πετρέλαιο τους και ψάχνουν για την επόμενη ευκαιρία να αποθηκεύσουν περισσότερα.
Οι έμποροι και οι αναλυτές αναμένουν μια αύξηση της προσφοράς που θα προκαλέσει την απότομη πτώση των τιμών κατά το δεύτερο τρίμηνο πριν ανακάμψουν κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Όλοι συμφωνούν ότι πρόκειται να ανακάμψει στο δεύτερο εξάμηνο, αλλά αυτό εξαρτάται από το τι θα συμβεί κατά το δεύτερο τρίμηνο», δήλωσε ο Tony Nunan, διευθυντικό στέλεχος της Mitsubishi Motors Corp.
Το μπρεντ υποχώρησε 60% από πάνω από 115 δολάρια το βαρέλι τον Ιούνιο του περασμένου έτους φθάνοντας σχεδόν τα χαμηλότερα επίπεδα εξαετίας τον Ιανουάριο με μόλις πάνω από 45 δολάρια το βαρέλι. Έχει ανακάμψει έκτοτε γύρω στα 60 δολάρια, καθώς η αμερικάνικη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου προχωρά με αργούς ρυθμούς και συνεχίζονται τα προβλήματα ανεφοδιασμού στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.